[MB] Heeft AMD & nVidia nForce vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:34

arnova

weet veel, maar niet alles

Topicstarter
Wij gebruiken hier op de zaak al jaren AMD moederborden met een VIA chipset erop. De voornaamste reden hiervoor was dat VIA universele drivers heeft. Het grote voordeel hiervan was en is dat onze nieuwere images het nog steeds doen op oudere VIA-gebaseerde moederborden (de image voor een KT600 bord doet het bv. ook nog steeds op een KT133). Nu heb ik de laatste tijd ontzettend veel problemen gehad met VIA (vooral geheugen & AGP incompatibiliteit). Daarom zit ik nu te kijken of we over kunnen stappen op nForce-chipset moederborden.

Ik heb in totaal 3 vraagjes:
- Doen images (op de 1 of andere manier) met een driver voor bv. de nForce4-chipset het ook op een nForce3-chipset bord? Ik heb hier wel iets over kunnen vinden maar dat was nogal "vaag".
- Werken ATI-Radeon videokaarten goed op nForce gebaseerde moederborden?
- Zijn momenteel de nForce chipsets de stabielste chipsets die je kan krijgen voor AMD?

Ctrl4Dkn: ESP32 (Floor) Heat Controller With Daikin (Heatpump) Support - https://github.com/arnova/ctrl4dkn

Verwijderd

master_artech schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 13:07:
Ik heb in totaal 3 vraagjes:
  1. Doen images (op de 1 of andere manier) met een driver voor bv. de nForce4-chipset het ook op een nForce3-chipset bord? Ik heb hier wel iets over kunnen vinden maar dat was nogal "vaag".
  2. Werken ATI-Radeon videokaarten goed op nForce gebaseerde moederborden?
  3. Zijn momenteel de nForce chipsets de stabielste chipsets die je kan krijgen voor AMD?
  1. Ze hebben niet precies dezelfde driver, dus het kan zijn dat het soms niet gaat lukken
  2. Ja, zeer goed zelfs; net zo goed als een Nvidia kaart. Nforce heeft namelijk niks te maken met de grafische kaarten van Nvidia.
  3. naar mijn mening (en ervaring) zijn bijna alle 939 chipsets stabiel. De VIA KT890, de Nforce4 en de Uli chipset (heb ervaring met alledrie) zijn allen zeer stabiel. De een doet niet onder voor de ander.