Toon posts:

[XP-Pro] 100% CPU use bij MSN messenger en hotmail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit de laatste tijd bij verschillende computers met XP Pro: het duurt heel lang om MSN Messenger (7.5 of de nieuwe 8) op te starten - CPU use 100%, met processen zoals svchost en msnmsngr en ook wel explorer die samen de CPU bezit houden.

Bij de oudere computers (processors van rond 700 MHz) wordt het onmogelijk om MSN te gebruiken - het opstarten duurt eeuwen, vervolgens het inloggen ook, enz. enz.

Bij de nieuwere computers gaat het vlugger, maar is MSN gebruiken toch duidelijk langzamer dan vroeger. Met twee mensen tegelijk msn-en is tergend traag, door hoog CPU gebruik (gebruik geheugen is gewoon normaal). Als een nieuw contact op MSN zich aanmeldt gaat gelijk ook het CPU gebruik een tijdje omhoog.

Ook hotmail gaat duidelijk langzamer dan voorheen, vooral via Internet Exlporer en met de langzamere computers.

Virusscan via up-to-date F-Prot levert niets op.

Is dit een cadeautje van meneer Gates? Van Windows Genuine Disadvantage? Wie weet wat er aan te doen is?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit heeft niets met Windows te maken maar alles met MSN Messenger lijkt me? Dit topic past dan dus beter in Client Software Algemeen - ik verplaats je topic eventjes :)

Windows Clients >> Client Software Algemeen

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-07 11:34

Beugelfles

I love rusty spoons

denk dat het deels te maken heeft met al die fancy ongein die er tegenwoordig in msn zit, je kan ook gewoon windows messenger of webmessenger gebruiken dan heb je er minder last van. Maar inprincipe heeft msn toch niet zoveel nodig als het eenmaal loopt?

Ik vind het ook behoorlijk vervelend dat als je in IE hotmail open heb staan dat je dan MSN niet kan afsluiten rechtsondering, beetje vreemde en behoorlijk overbodige constructie.

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Ik heb (bijna) altijd na het opstarten van mijn pc dat msnmsgr.exe 90-100% cpu gebruik aangeeft.
De enige oplossing is via taskmanager het programma sluiten en daarna weer normaal opstarten

(het gaat om msn messenger 7.5)

Verwijderd

Topicstarter
Gelukkig - ik ben dus niet de enige met dit probleem. Ik heb nu MSN messenger eraf gegooid - windows messenger lijkt wel 'normaal' te werken.

Maar jouw ervaring is dus programma opstarten, afsluiten via task manager en dan weer opstarten en dan werkt het normaal? Ga ik ook proberen. Toch is dit natuurlijk niet zoals het hoort...

Verwijderd

Ja dat is mijn 'oplossing'. Vlak na het opstarten is het 100% (bijna altijd, vandaag gelukkig niet). Daarna wordt hij (bijna) nooit meer 100%.

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Die nieuwe msn heeft veel te veel extra dingen, ik wil gewoon kunnen chatten met 1 plaatje ofzo. Bij mij loopt ie ook erg traag en al helemaal als ik ook nog op iexplorer bezig ben.

Heb wel eens oude msn geinstalleerd maar het inloggen lukt me niet :S

Verwijderd

Het ligt meestal aan de advertenties die onderin het MSN-hoofdmenu worden afgebeeld. Bij de nieuwe MSN 8.0 heb ik deze weg kunnen halen ( mail me maar even voor het progje ;) ) Zo kan je ook bijv. die vervelende Buzzer-blocker eruit halen... zodat je steeds de buzzer achterelkaar kan doen >:)

Verwijderd

Topicstarter
MSN opstarten, afsluiten en daarna opnieuw opstarten werkt bij mij niet... Ik ben nu aan het kijken naar alternatieven zoals trillian en e-buddy. Ik zal dat progje van James ook eens proberen - eigenlijk vind ik gewoon dat MSN zou moeten werken zoals het vroeger ook ging...

Bert

Verwijderd

Het ligt misschien ook aan de combo de hotmailpagina en msn. Vaak als ik mijn pc opstart bekijk ik even mijn email. Dat doe ik door te klikken op de hotmail link in messenger. Na een paar seconden in hotmail wordt msn 100%.
En die advertentiebalken etc kan je met andere programma's (weet de naam niet) er uitslopen.
Pagina: 1