Toon posts:

Laptop meenemen naar Griekenland, zonder moeite?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop dat ik hier goed zit, en met de search kwam ik er allemaal niet helemaal uit.

Ik ga aanstaande maandag naar Griekenland en wil uiteraard mijn laptop meenemen om de benodigde foto's etc op te slaan.

Nu zit ik met een probleempje, iemand vertelde mij dat ik bij de douane aan moest geven dat de laptop mijn eigendom is en dat ik hem niet in Griekenland heb gekocht.

Kan ik zo zonder geen enkele problemen mijn laptop meenemen naar het buitenland?
Dus gewoon meenemen als handbagage en ook zonder enige moeite weer mee terug nemen?

Ik vraag dit alleen maar voor de zekerheid want ik kom er zelf niet meer uit.
Alvast bedankt! :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als je de bon nog in je bezit heb, draai er een kopie van, neem die mee. Kan je bij terugkomst in Nederland aantonen dat je dat ding al had voor je op vakantie ging. Better safe then sorry.
Aangezien Griekenland in de EU zit, lijkt me het niet zo'n probleem.

Ey!! Macarena \o/

• PIELEPOYE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-12-2025
Je moet inderdaad beter de bon mee nemen.
Ze kunnen er om vragen omdat de belastingen in de omringende landen van ons anders liggen
ten zij het een echt oud model is dan zullen ze het ook zo geloven.

ik heb vorig jaar ook naar kreta mijn laptop meegenomen.
vroegen niet naar eigendoms bewijs zo wel in griekenland niet als in nederland niet bij aankomst of vertrek, had wel een kopie bij me van de bon.
maar kan gebeuren en op de heen weg duurde het een half uur voor dat ze er uit waren op schiphol dat er geen explosieven in zaten.

Alvast een prettige vakantie. waar ga je heen in griekenland?

We bring the light and Sound to the party. www.mm-licht-geluid.nl

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:24
ik zat feite net hetzelfde te denken, ik ga morgen naar engeland, en neem ook laptop etc mee, nuja is geen nieuwe, dusja. Ging eerst mijn toughbook van mijn werk meenemen, maar als ik hem kwijtspeel zag da nogal een duur rekeningetje worden (of gestolen worden)

beetje gevaarlijk, en zeker met de tent op stap

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 12:41:
Als je de bon nog in je bezit heb, draai er een kopie van, neem die mee. Kan je bij terugkomst in Nederland aantonen dat je dat ding al had voor je op vakantie ging. Better safe then sorry.
Aangezien Griekenland in de EU zit, lijkt me het niet zo'n probleem.
Ja, de laptop is pas geleden nieuw aangeschafd, dus de bon heb ik.
Op zich zou het dan geen probleem vormen.

@ PIELEPOYE ... gingen ze serieus controleren of het pakketje veilig was? >:)
Dank ;) Ik ga zelf naar het eiland Zakynthos bij Laganas.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 12:50 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 12:46:
[...]

Ja, de laptop is pas geleden nieuw aangeschafd, dus de bon heb ik.
Op zich zou het dan geen probleem vormen.
Nou, dan zit je gebakken dus ;) Fijne vakantie 8)

Ey!! Macarena \o/

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 23:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Als jij kan laten zien dat de laptop van jou is, bijv. door persoonlijke documenten te laten zien (foto's, word documenten etc.) dan hebben zij geen reden om aan te nemen dat je hem in Griekenland gekocht hebt.

Verder zit Griekenland gewoon in de EU en is het een Schengenland, dus vrij verkeer van personen en goederen.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
DynaMikeY schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 12:48:
Als jij kan laten zien dat de laptop van jou is, bijv. door persoonlijke documenten te laten zien (foto's, word documenten etc.) dan hebben zij geen reden om aan te nemen dat je hem in Griekenland gekocht hebt.

Verder zit Griekenland gewoon in de EU en is het een Schengenland, dus vrij verkeer van personen en goederen.
Uiteindelijk kan ik dat uiteraard laten zien.
Ik voorzie geen problemen nu ik een aantal van jullie reacties heb gelezen. ;)

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 12:47

SeatRider

Hips don't lie

DynaMikeY schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 12:48:

Waarmee jouw eerste alinea dus overbodig is geworden, invoerrechten en belasting betaal je sowieso alleen op goederen die je invoert van buiten de EU.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:56

Exirion

Gadgetfetisjist

Mijn ex-vriendin komt uit Griekenland en die heeft regelmatig met laptop heen en weer gereisd tussen Nederland en Griekenland. Is echt geen enkel probleem :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 13:33:
Mijn ex-vriendin komt uit Griekenland en die heeft regelmatig met laptop heen en weer gereisd tussen Nederland en Griekenland. Is echt geen enkel probleem :)
oke, nu weet ik zeker dat ik hem zonder problemen mee kan nemen, bedankt allemaal voor de reacties.! :)

deze kan /CLOSE
Pagina: 1