Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Ik ben al twee jaar in het bezit van een HP Ipaq met BT GPS ontvanger, de eerste die TomTom volgens mij op de markt bracht. Nu heb ik sinds kort het probleem dat de ontvanger geen fix meer ontvangt. Binnen TomTom zie ik wel lichtgrijs een hoop satellieten maar een fix ho maar.

Ik heb eens de TomTom helpdesk daarover gebelt, en die wisten me te melden dat als ik de accu van de GPS (zie plaatje hieronder) zou leegtrekken, dat ding zich zou resetten en dat dat mijn probleem zou oplossen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/25903/full.jpg

Inderdaad, dat loste mijn probleem op, maar een een structurele oplossing is dat natuurlijk niet. Als ik eens wil navigeren is het natuurlijk niet mogelijk om dat ding handmatig te resetten.

Nu weet ik dat er inmiddels nieuwere (TomTom) GPS modules zijn. Zouden die de problemen die ik met mijn oudere GPS ondervind oplossen?

PDA shop zegt van wel, maar ja, dat zou ik natuurlijk ook zeggen als je een product wil verkopen :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 00:05
Wet koop of afstand? Als je'm bestelt en hij voldoet noet, dan mag je 'm gewoon terugzenden. Of voor een fysieke winkel: neem je iPaq mee en probeer het ter plekke, dat komt op hetzelfde neer.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• Fire69
  • Laatst online: 22:21
Ik snap het probleem niet goed. Je kreeg geen fix, hebt de batterij laten leeglopen en krijgt nu terug wel een fix.
Heb je het probleem daarna opnieuw gehad?
Zo ja, tijd voor een nieuwe GPS.
Zo nee, probleem opgelost? :?

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Fire69 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 17:49:
Ik snap het probleem niet goed. Je kreeg geen fix, hebt de batterij laten leeglopen en krijgt nu terug wel een fix.
Heb je het probleem daarna opnieuw gehad?
Zo ja, tijd voor een nieuwe GPS.
Zo nee, probleem opgelost? :?
Ik heb toen op aanraden van de TomTom helpdesk de batterij leeg laten lopen waardoor de GPS resette. Toen heb ik in een periode van enkele malen zonder problemen TomTom kunnen gebruiken. Toen ik echter zaterdag weer wou navigeren kon ik geen fix krijgen. Ja, ik heb dus het probleem vaker weer gehad dus.

Mijn probleem is dus dat ik niet weet wanneer het probleem zich weer voor gaat doen en als ik op het 'moment supreme' wil navigeren en ik krijg geen fix kan ik natuurlijk niet ff snel de GPS resetten aangezien het leeg laten lopen en opnieuw opladen gewoon uren duurt. Daarom is in mijn optiek de GPS onbetrouwbaar en wil dus weten of zo'n vernieuwde TomTom GPS beter is.
MSalters schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 17:41:
Wet koop of afstand? Als je'm bestelt en hij voldoet noet, dan mag je 'm gewoon terugzenden. Of voor een fysieke winkel: neem je iPaq mee en probeer het ter plekke, dat komt op hetzelfde neer.
Niet echt een optie. In die 'uitprobeer' periode van 7 dagen kan ik niet concluderen of een nieuwe GPS beter is, daar heb ik toch echt een paar maand voor nodig omdat ik niet zo heel vaak m'n navigatie gebruik.

Ik wil gewoon van m'n GPS op aan kunnen maar dat kan ik nu dus niet omdat ik hem dus blijkbaar af en toe moet resetten (wat dus veel tijd kost) om hem weer een snelle fix te laten krijgen.

Is mijn verhaal nu een beetje duidelijk? ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Gunner op 17-07-2006 09:16 ]

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-11 18:01
Gunner schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:08:
[...]

Ik heb toen op aanraden van de TomTom helpdesk de batterij leeg laten lopen waardoor de GPS resette. Toen heb ik in een periode van enkele malen zonder problemen TomTom kunnen gebruiken. Toen ik echter zaterdag weer wou navigeren kon ik geen fix krijgen. Ja, ik heb dus het probleem vaker weer gehad dus.

Mijn probleem is dus dat ik niet weet wanneer het probleem zich weer voor gaat doen en als ik op het 'moment supreme' wil navigeren en ik krijg geen fix kan ik natuurlijk niet ff snel de GPS resetten aangezien het leeg laten lopen en opnieuw opladen gewoon uren duurt. Daarom is in mijn optiek de GPS onbetrouwbaar en wil dus weten of zo'n vernieuwde TomTom GPS beter is.

[...]

Niet echt een optie. In die 'uitprobeer' periode van 7 dagen kan ik niet concluderen of een nieuwe GPS beter is, daar heb ik toch echt een paar maand voor nodig omdat ik niet zo heel vaak m'n navigatie gebruik.

Ik wil gewoon van m'n GPS op aan kunnen maar dat kan ik nu dus niet omdat ik hem dus blijkbaar af en toe moet resetten (wat dus veel tijd kost) om hem weer een snelle fix te laten krijgen.

Is mijn verhaal nu een beetje duidelijk? ;)
Als je een nieuwe GPS wil moet je maar eens op www.nav4all.nl kijken. Ikzelf wou zo eentje bestellen maar heb helaas geen visa...

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:43

lasharor

7 december 2004

tomtom zooi is zowiezo crap. er zijn veel betere producten op de markt:

http://www.pdashop.nl/product/19348

heb ik zelf in bezit en werkt zeer goed in combinatie met tomtom

• Montana
  • Laatst online: 21:36

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

lasharor schreef op maandag 17 juli 2006 @ 22:35:
tomtom zooi is zowiezo crap. er zijn veel betere producten op de markt:

http://www.pdashop.nl/product/19348

heb ik zelf in bezit en werkt zeer goed in combinatie met tomtom
Ik sluit mij hierbij aan, prima product ( met de Palm Lifedrive)

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Als je een nieuwe ontvanger wil bestellen, overweeg dan om iets meer uit te geven en eentje met een Sirfstar III chipset te nemen. Dan heb je echt een state of the art GPS module, waarmee je normaal gesproken nooit meer ontvangst problemen zult krijgen, die gekke dingen ontvangen zelfs binnenshuis...
[rml][ ervaringen] Bluetooth GPS Recievers[/rml]

[ Voor 10% gewijzigd door Henk007 op 17-07-2006 22:56 ]

• Fire69
  • Laatst online: 22:21
Ik zou persoonlijk een Adapt AD-700 nemen. Die heb ik ook namelijk. :P

SirfstarIII, 16u navigeren, en een auto-off functie. 100€.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Topicstarter
Henk007 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 22:49:
Als je een nieuwe ontvanger wil bestellen, overweeg dan om iets meer uit te geven en eentje met een Sirfstar III chipset te nemen. Dan heb je echt een state of the art GPS module, waarmee je normaal gesproken nooit meer ontvangst problemen zult krijgen, die gekke dingen ontvangen zelfs binnenshuis...
[rml][ ervaringen] Bluetooth GPS Recievers[/rml]
Ik zal er eens naar kijken. Die TomTom die ik linkte in de startpost heeft ook een Sirfstar III chip on-board.

Pagina: 1