Laptopgeheugen: 1024 + 512 lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:23
Hallo,

Omdat mijn 512mb in mijn laptop mij zwaar begon te irriteren heb ik besloten een 1gb sim erbij te plaatsen. Volgens de fabrikant kan er tot 2GB in, dus 1,5GB zou moeten lukken right?

Bij het plaatsen van beide simmen gaat m'n laptop wel aan, maar heb ik een zwart scherm en constant dat hij mijn cdrom leest. De simmen werken enkel LOS.

Mijn laptop is een "Paradigit Rocksolid" (Voyager 9160) maar is in feite een "Efio! 15b".

Huidige geheugen: Kingston 512MB DDR333 PC2700
Nieuwe sim: Kingston 1024MB DDR333 PC2700.

Je zou denken dat het qua merk en snelheid geen probleem oplevert maar ja..

Graag zou ik toch 1,5GB willen hebben. Is er iemand met een idee waar dit aan kan liggen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan goed zijn dat die dimmetjes niet compatible zijn met elkaar of dat 1 van de 2 niet met de snelheid van de andere mee kan komen. Kijk eens of je in de bios de timings wat losser kan zetten en of hij dan wel wil booten met 1.5GB.

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:23
Toch vind ik het vreemd, ze zijn van hetzelfde merk, enkel het formaat is anders.

In mijn BIOS kan ik vrijwel niets instellen, deze is zwaar beperkt (voelt als "Gast" toegang)..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

netvisions schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 23:05:
Toch vind ik het vreemd, ze zijn van hetzelfde merk, enkel het formaat is anders.

In mijn BIOS kan ik vrijwel niets instellen, deze is zwaar beperkt (voelt als "Gast" toegang)..
Hetzelfde merk hoeft nog niet te zeggen dat er ook dezelfde chips opzitten en ze ook dezelfde timings gebruiken natuurlijk :)

Verwijderd

contact opnemen met paradigit, misschien bekend probleem of misschien een BIOS update ervoor. Volgens mij moet het wel kunnen.

Verwijderd

grote kans dat ie met 2*1024 wel boot, zal wel weer zo'n drama moederbord zijn die 2 ongelijke niet ondersteund

heb je ook al geprobeerd dat je die 1024 in het eerste slot doet en de 512 in de tweede of andersom?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:07
Kingston maakt alleen reepjes, geen chips. Als je 2 modules wil gebruiken is het aan te raden om 2 reepjes te gebruiken met dezelfde type chips

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Als de timings verschillen gaat het niet werken. Dit kan je checken door met beide reepjes apart te booten en in Windows met SiSoftSandra o.i.d. de timings uit te lezen.
Een uiterste oplossing zou zijn de 512 te verpatsen en nog een reepje van 1024 bij te bestellen. Beetje overkill maar voor een tweaker niet zo erg ;)

d:)b :henk d:)b

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-05 09:11
Hier het zelfde probleem gehad met mijn Voyager, had ook een gig dim gekocht en geplaatst, maar wou er maar 1tje pakken (zat standaard 512 in). Toen maar de gig teruggebracht en 512 meegenomen, gezien ik toch bijna mn laptop niet meer gebruik vond ik dat beter. Bij de paradigit kunnen ze je ook niet echt verder helpen denk ik, mij niet in ieder geval. Als je echt dat extra geheugen wilt is het gewoon de 512 verkopen en wat bijleggen voor 2 gig ram (zoals hierboven lees ik net).

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het probleem ook gehad met een Fujitsu Siemens die hetzelfde probleem heeft. Wel 1 gb accepteren en 2x512mb mara niet 1x1gb en 1x512mb. Dat komt waarschijnlijk door de dual channel.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Pagina: 1