Er lag hier nog een autoradio met cdspeler op de zolder, en aangezien er in onze tweede auto, een Citroën Saxootje nog een oude slechte radio zat heb ik besloten deze te vervangen.
Waar gaat het dus om?
Citroen Saxo
JVC KD-S676R
De vorige radio werkte dus normaal in de Saxo. Nu heb ik dus de JVC aangesloten en hij werkt perfect, maar telkens wanneer het contact volledig afgaat verliest de JVC zijn geheugen. De vorige radio had daar echter géén last van.
Dat wil dus waarschijnlijk zeggen dat er geen (kleine) spanning op de radio blijft staan.
Nu zal het dan waarschijnlijk zo zijn dat de aansluitingen van de voedingconnector niet kloppen...
Als ik de handleiding van de JVC en Saxo bestudeer zie ik het volgende:

Saxo instructieboekje:
A1: /
A2: /
A3: /
A4: (+) Accessoires
A5: /
A6: (+) Waaklampje
A7: (+) Permanent
A8: Massa
JVC handleiding:
A2: Bruin > Naar het mobieletelefoonsysteem
A4: Geel > Naar een onder spanning staande aansluitklem in het zekeringblok die is aangesloten op de accu van de auto (u passeert de ontstekingsschakelaar)
A5: Blauw > Naar de antenne (indien aanwezig)
A6: /
A7: Rood > Naar een aansluitklem in het zekeringblok
A8: Zwart > Naar metalen ondergrond of chassis van de auto
Let op: De kleur van de draden in de Saxo klopt absoluut niet, er is bv geen zwarte draad etc. Maar er is niets verandert aan de aansluitingen in de Saxo, dus ze zijn zoals ze hierboven staan!
Als ik iets moest kiezen, zou ik A6 (Waaklampje) naar A4 zetten, maar ik ben absoluut geen genie in elektronica, dus daarom zou ik graag wat hulp hebben. Many thnx!
Waar gaat het dus om?
Citroen Saxo
JVC KD-S676R
De vorige radio werkte dus normaal in de Saxo. Nu heb ik dus de JVC aangesloten en hij werkt perfect, maar telkens wanneer het contact volledig afgaat verliest de JVC zijn geheugen. De vorige radio had daar echter géén last van.
Dat wil dus waarschijnlijk zeggen dat er geen (kleine) spanning op de radio blijft staan.
Nu zal het dan waarschijnlijk zo zijn dat de aansluitingen van de voedingconnector niet kloppen...
Als ik de handleiding van de JVC en Saxo bestudeer zie ik het volgende:

Saxo instructieboekje:
A2: /
A4: (+) Accessoires
A5: /
A6: (+) Waaklampje
A7: (+) Permanent
A8: Massa
JVC handleiding:
A2: Bruin > Naar het mobieletelefoonsysteem
A4: Geel > Naar een onder spanning staande aansluitklem in het zekeringblok die is aangesloten op de accu van de auto (u passeert de ontstekingsschakelaar)
A5: Blauw > Naar de antenne (indien aanwezig)
A6: /
A7: Rood > Naar een aansluitklem in het zekeringblok
A8: Zwart > Naar metalen ondergrond of chassis van de auto
Let op: De kleur van de draden in de Saxo klopt absoluut niet, er is bv geen zwarte draad etc. Maar er is niets verandert aan de aansluitingen in de Saxo, dus ze zijn zoals ze hierboven staan!
Als ik iets moest kiezen, zou ik A6 (Waaklampje) naar A4 zetten, maar ik ben absoluut geen genie in elektronica, dus daarom zou ik graag wat hulp hebben. Many thnx!