Folklore.org

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
site over hoe de mac tot stand kwam met verhalen vooral geschreven door mac-developer van het eerste uur Andrew Hertzfeld.
Toffe lektuur voor als je even niet weet wat doen.
Leest als een trein, Hertzfield is ook nogal grappig,

Lees zeker "A Rich Neighbor Named Xerox" ééns, hilarische confrontatie tussen Bill Gates en Steve Jobs wanneer Jobs te weten komt dat Microsoft ondanks eerder gemaakte beloften aan een grafisch besturingssysteem voor de PC werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:01
Is inderdaad een erg leuke site ja... Hertzfeld heeft al die verhalen ook verzameld in een boek... Ben stom genoeg de titel even vergeten, maar 'tis een top boek :D

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 22:19

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit morgen voor een uur of 8 in de auto. Bedankt, komt goed van pas! (alhoewel mijn Macbook maar 2-3 uur op een accu doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

(bluetooth, wifi uit en brightness van scherm omlaag schelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
En een autoladertje doet ook wonderen... :P

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 16:30:
Ik zit morgen voor een uur of 8 in de auto. Bedankt, komt goed van pas! (alhoewel mijn Macbook maar 2-3 uur op een accu doet)
Als je je brightness op zijn laagst zet en wifi + bluetooth uit haalt hij 5 tot 5,5 uur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 11:57:
site over hoe de mac tot stand kwam met verhalen vooral geschreven door mac-developer van het eerste uur Andrew Hertzfeld.
Toffe lektuur voor als je even niet weet wat doen.
Leest als een trein, Hertzfield is ook nogal grappig,

Lees zeker "A Rich Neighbor Named Xerox" ééns, hilarische confrontatie tussen Bill Gates en Steve Jobs wanneer Jobs te weten komt dat Microsoft ondanks eerder gemaakte beloften aan een grafisch besturingssysteem voor de PC werkt.
Tja....alleen jammer dat het niet helemaal waar is ondanks dat het geschreven is door een Mac developer. Dit gebeuren hebben ze ook gebruikt in de tv-film Pirates of the Slicon Valley dat door Wozniak als een leuke Hollywood versie van de waarheid is omschreven.
Opvallend hoe men het als " de waarheid aanneemt " terwijl hier door mij het waarheids gehalte nauwkeuriger is omschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

De 2 verhalen sluiten toch gewoon op elkaar aan?
Ze zeggen allebei dat MS stal van Apple.. alleen in het ene verhaal beschuldigt MS Apple er van gestolen te hebben van Xerox... (waar niet op in gegaan word)

Of heb je het nou over de rest van de verhalen op 'folklore'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:01
Zoals ik MM2005 ook al in het andere gesprek zei: hij zit er gewoon naast... En Kaassouffle heeft gewoon gelijk.

Het verhaal wat hij origineel linkte vertelt inderdaad hoe het is gegaan, maar het sluit ook gewoon aan op Folklore.org. In het verhaaltje op F.o staat alleen dat Bill Gates voor de grap zegt dat Apple van Xerox heeft gejat. Any Hertzfeld verklaart voor de rest nergens dat dit waarheid is...

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1