Toon posts:

Draadloos Internet over grote afstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik hier eerder al een topic had geopend waarbij veel hulp geboden werd (waarvoor dank _O_ ), heb ik nog een paar vragen.

Even in het kort: Wij zitten op een tuincomplex en we willen internet aan verschillende mensen 'doorgeven', zonder dat deze bij 'elkaar' op het netwerk kunnen (gedeelde mappen e.d. mogen ze dus niet van elkaar zien), door middel van antennes e.d.

Mij werd toen vertelt dat we een 'Omni directional' aan moeten sluiten op een goed accesspoint, zoals deze.

Als ontvanger voor 1 persoon moest dan deze ontvanger gebruikt worden.

Nu ben ik echter gaan kijken op het complex en heb ik 4 'standaard' 220V aansluitingen gevonden (die dus niet op zonnepanelen maar aan de eneco hangen). Deze lopen in een 'hoekvorm'.

Is het mogelijk dat ik op deze aansluitingen allemaal omni-antennes i.c.m. de accesspoints hang, en dat die dan als een soort van 'verlenger' of 'versterker' van het internetsignaal gaan werken? Zodat mensen met 'normale' netwerkkaartjes op díé omni-directionals kunnen inloggen, en er dus over het hele complex dekking is?

En zo ja, is dit dan het fenomeen wat men 'bridging' noemt en hetzelfde wat ik moest doen bij een '1-persoonsontvanger' ?

Alvast hartstikke bedankt _O_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 11:56 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wat is een "grote afstand"? Afstanden erbij noemen en een situatie-schets hoe het eventueel te plaatsen is, is ook handig om te weten.

En over de netwerkshares, de gedeelde mappen, das een kwestie van de rechten goed zetten. Maar staat even los van je wireless vraag.

Het mooiste zou zijn om je omni zo hoog, en zo centraal mogelijk te houden. De hardware die je uitgekozen hebt lijkt me prima.

Ey!! Macarena \o/

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Je hebt in je vorige topic toch wel aardig goed advies gehad dacht ik?
Antennes over 150 meter

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 12:10:
Je hebt in je vorige topic toch wel aardig goed advies gehad dacht ik?
Antennes over 150 meter
Ja inderdaad, alleen was dat gebaseerd op 1 omni antenne en per huisje een eigen ontvanger. Nu wil ik een gebiedsdekkend netwerk, vandaar dus ook de vraag of ik meerdere omni-antennes kan bridgen, zodat iedereen 'waar dan ook' met de normale bekende netwerkkaartjes kan inloggen zonder antennes etc. ;).
Enkel omni-antennes dus, en die 1 of 2 huisjes die daarbuiten liggen, tja, die hebben echt pech, en kunnen dan alsnog voor die eigen-ontvanger gaan.

Hemelsbreed is de maximale afstand trouwens 150 meter. Mocht het 'doorverlengen' met meerdere AP's en omni-antennes kunnen, is de afstand tussen de 2 a drie access points ongeveer 50 meter. Vanuit het uiterste hoekje naar de dichtstbijzijndste AP zou dan een meter of 40 zijn. Nog steeds te ver voor die mensen, maar dat zijn maar drie huisjes die dus een eigen ontvanger kunnen aanschaffen wat mij betreft, die ze alleen gebruiken als ze er zijn (anders lopen de accu's leeg aangezien ze via zonnepanelen stroom hebben; en daarnaast zullen ze de stroom niet de hele dag aan willen laten staan voor anderen).

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 12:20 ]