Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nokia radio maximale frequentie vergroten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag broeders en zusters,

Hierbij een uitdaging, welke denk ik voor vele voordelen zal hebben

Ik heb het nergens via google of tweakers kunnen vinden:

De meeste Nokia telefoons hebben wel een radio. Echter, de minimumfrequentie hiervoor gaat tot 87,50mhz. Echter ik moet de frequentie 86,4mhz hebben (deze frequentie heeft mijn zender van mijn draadloze koptelefoon (maar ide koptelefoon is kapot).

Technisch moet dit toch mogelijk zijn!? Ik heb vroeger ook altijd die verhalen gehoord van die analoge radio waarbij dat kon, als je maar met genoeg kracht de knop verder draaide dan eigenlijk de bedoeling was.

Dus alleen softwarematig kan het waarschijnlijk niet.... Weet niemand een programmaatje welke ik erop kan installeren of manier waardoor het me wel gaat lukken...?

Dank dank!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11 15:37
Het bereik van de meeste chipsets is 76 t/m 116Mhz dus zou niet zoon probleem moeten zijn alleen alleen hoe dat is de vraag :)

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
Dat wordt een eigen firmware voor je telefoon schrijven.
Oftewel, omogelijk :)

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Ballebek schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 14:04:
Het bereik van de meeste chipsets is 76 t/m 116Mhz dus zou niet zoon probleem moeten zijn alleen alleen hoe dat is de vraag :)
In Japan begint de fm-band op 76MHz, dus een Japanse firmware zou de truuk moeten doen. Wel even Japans leren om vervolgens je telefoon te kunnen gebruiken.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Verwijderd

Topicstarter
Burne schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 14:47:
[...]

In Japan begint de fm-band op 76MHz, dus een Japanse firmware zou de truuk moeten doen. Wel even Japans leren om vervolgens je telefoon te kunnen gebruiken.
Ja? denk je dat dit de trick zou moeten doen? Dan ga ik mijn phone resetten....
Dat ik dan gelijk Japas leer is mooi meegenomen :D .

Kan iemand bovenstaande bericht bevestigen voordat ik mij dalijk in een verkeerd avontuur stort.. ;) :/

edit: p.s. heeft niemand anders hier ooit behoefte aan gehad, of ben ik de eerste ,,,?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 02:32 ]

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Burne schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 14:47:
[...]In Japan begint de fm-band op 76MHz, [....]
En eindigt bij 90 MHz.

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

joopv schreef op zondag 16 juli 2006 @ 09:14:
[...]
En eindigt bij 90 MHz.
Dat maakt voor hem niet uit. Hij wil 86.4MHz ontvangen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• schaap2005
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-01 02:08
Bevestigd =)
Ik heb hier een Ipod Nano kloon liggen, met japanse én normale band. Begint idd bij 76 mhz.

Een paar jaar geleden kon je daar nog mooi de politie/ambulance/brandweer mee afluisteren, helaas gaat het niet meer sinds C2000.....

Maar, ik vraag me af op er op een Nokia wel japanse banden / firmware zit, want Nokia is niet echt bepaald een Japans merk O-)

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties.

Japanse firmware is toch wel een probleem voor mij als de band op 90 mhz eindigt...... Ik gebruik de telefoon nl. ook gewoon dagelijks voor alle zaken, dus ook voor het luisteren van radio.....

Weet iemand niet wellicht een leuk programmaatje/mod welke ik op mijn Nokia kan installeren en de radio aanstuurt?

Verwijderd

Topicstarter
schaap2005 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 16:50:
Bevestigd =)
Ik heb hier een Ipod Nano kloon liggen, met japanse én normale band. Begint idd bij 76 mhz.

Een paar jaar geleden kon je daar nog mooi de politie/ambulance/brandweer mee afluisteren, helaas gaat het niet meer sinds C2000.....

Maar, ik vraag me af op er op een Nokia wel japanse banden / firmware zit, want Nokia is niet echt bepaald een Japans merk O-)
Hé is er nog ergens zo'n kloon te koop? wat is het merk en waar heb je hem gekocht? altijd handig.... :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2006 19:27 ]

Pagina: 1