Toon posts:

internet delen via W2K client op W2K3 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,
Al meer dan 6 jaar zie ik af en toe een verwijzing naar dit forum via tweakers.net, maar verder dan dat was ik nog nooit geweest, maar nu dus: hier is ie dan mijn eerste vraag.....

Reeds van deze morgen 4 uur probeer ik internet connection sharing te doen via een client met W2K op naar mijn server W2K3, ik doe iets verkeerd.
Eerst dacht ik omdat ik telenet user (en belg) ben, dat mijn modem mischien voor probs. zorgde, je weet wel, die geeft maar om de 2 uur een nieuw IP indien nodig, maar ik ben bijna 110% zeker dat het aan iets anders ligt.

Kan iemand me aan een tutorial helpen waar van A tot Z wordt uitgelegd wat te doen & op wat te letten, want op het $#-#!!-ing internet vind ik hier niets van terug, en dat is niet mijn gewoonte.

Alle settings op gebied van ICS en IP zijn juist denk ik, moet misch iets op server-level configureren of whatever .....

thnx _/-\o_
e.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Sorry, maar wij doen op GoT niet aan tutorials geven op verzoek enzo - in tegen deel, op GoT gaan wij er van uit dat iedereen begint met eigen inzet en zelf zaken uit te zoeken, het is dan ook belangrijk dat je in je topicstart duidelijk aangeeft wat je zelf al geprobeerd hebt, wat er precies niet lukt, en welke (fout)meldingen je krijgt.

Ik mis dat totaal in je topic - dus begin daar eens mee :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ja, ik zoek mijn probs ook meestal wel zelf uit, en ken m'n weg wel op het internet, juist bij het ingeven van windows2000 proffessional client 2003 server internet connection sharing krijg ik echt niets zinnigs op m'n bord

gedaan tot hiertoe:
- ICS werkt wanneer ik m'n HD met XP op in mijn laptop steek en m'n W2K bak 'gewoon' boot.
- als ik switch naar 2K3 server en ik log aan met de W2K op het domein gebeurt er niets.
- ik denk dat netwerkkaarten hun IP houden, dus aan m'n telenetmodem kan het niet liggen.
- heb ook al in de security gaan zien bij Default domain security settings, maar daar zie ik niets tussen staan dat eventueel de client verbied om op het internet te gaan.
- voor de rest was ik steeds ingelogd als Admin, dus met full control aan de kant van de user, dus daar ligt het ook niet aan denk ik.
- mijn sybex-cursus van 2003 server heeft er precies ook niets specifieks over te vertellen
- als ik internet rechtstreeks in de server (2e netwerkkaart) steek werkt hem wel .....
- veel vloeken en zo .........
- heb hier op't forum ook al een tijd aan't rondzoeken geweest en zo, heb nogal wat ervaring in IT, zou he het zeggen ?? :) (maar dan als local support 2de lijns, vooral, basic hardw en softw probs in XP omgeving, en weet inderdaad maar al te goed dat je zelf moet zoeken naar een oplossing -is trouwens veel plezanter en je leert er nog iets mee- maar hier zit ik vast, ik voel het :| )

Mijn gedacht is het één of ander beperking die de server oplegd op het domein, maar dat is maar gissen hoor ......
Ken windows2003 dus niet zo goed zoals je kan merken

Verwijderd

Topicstarter
;) gevonden ........ lig hier lekker te surfen ......

IP security onder advanced tcp/ip settings stond niet op Client respond only
whatever dat betekend. effe opsnorre

wow, bedankt! zonder jullie was het nooit gelukt 8)7

tot nog eens!