Toon posts:

Weggevallen verbinding komt niet meer terug (@home)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey folks,

Donderdag viel mn verbinding weg en sindsdien ook niet meer teruggekomen.

Op mn motorola modem gebeurd het volgende:

lampje 1 blijft branden -->

lampje 2 knippert -->

lampje 1 - 2 blijven branden -->

lampje 3 knippert -->

lampje 1-2-3 blijven branden -->

lampje 4 en het gele lampje knipperen -->

gaat weer terug naar stap 1.

Geen idee waar het aan ligt en ben nog steeds aan het proberen om met de technische dienst in contact te komen. Heeft iemand duidelijkheid hierover?

alvast bedankt!

• spacemouse
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09-2025
Onderstaande heb ik uit de handleiding van mijn Motorla modem.

The lights provide information about power, communications, and errors:
During normal operation, the Power, Receive, Send, and Online lights are on and the
PC/Activity light flashes when the cable modem is transferring data.

Power flashing: Startup diagnostics in progress
Power on: The cable modem is powered on

Receive flashing: Scanning for a receive (downstream) channel connection
Recieve on: The downstream channel is connected

Send flashing: Scanning for a send (upstream) channel connection
Send on: The upstream channel is connected

Online flashing: Scanning for a network connection
Online on: The startup process is complete

PC/Activity flashing: Transmitting or receiving data
PC/Activity on: A device, such as a computer or hub, is connected to the USB or Ethernet connectors on the back panel.

Het lijkt er op dat jou modem het netwerk niet "ziet". Ik vrees voor je dat alleen @Home dit op kan lossen.

Verwijderd

@home bellen. Je hebt een modem update nodig. Online knipperen betekent dat je dhcp gegevens of macadres niet correct zijn (van het modem).

Verwijderd

Topicstarter
Modem update is ook al uitgevoerd. Heb het modem gisteren de hele middag uit gelaten en na een uurtje of 5 weer aangezet.. conclusie: niet geholpen en doet exact hetzelfde...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 11:47:
Modem update is ook al uitgevoerd. Heb het modem gisteren de hele middag uit gelaten en na een uurtje of 5 weer aangezet.. conclusie: niet geholpen en doet exact hetzelfde...
Heb je @home ook gebeld dan? voor een modem update heb je echt wel contact met de helpdesk nodig. Zij kunnen dan alle gegevens weer klaar zetten in het systeem. (het probleem ligt bij @home en niet aan jouw kant, zij moeten alles weer handmatig correct zetten). Ik heb bij de helldesk van @home gewerkt, dus vertrouw me maar :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja Neph, heb idd al contact gehad met @home, en zij hebben het modem van daar uit gereset. Heb nog geen contact gehad met de technische dienst i.v.m. de absurde wachttijden.
Pagina: 1