[Acer Aspire 1360] Laptop reboot op de vreemdste momenten

Pagina: 1
Acties:

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-01 09:29

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Goeiemorgen mede-tweakers :Y)

Iemand vroeg aan mijn zijn laptop eens na te kijken en eventueel opnieuw te installeren. De laptop zou op de raarste momenten rebooten.

Als ik bijvoorbeeld Windows Security Center opstart, bevriest de pc, begint de laptop hard te blazen. Beeld wordt zwart en ineens is daar het BIOS-scherm weer, de pc start opnieuw op.

Ik heb de Recovery-cds van Acer geprobeerd, een eigen versie van Windows XP en de versie van de persoon. Ze vertonen allemaal dezelfde gebreken.
Zelfs toen ik gisteren Ultimate Boot CD startte viel de laptop op een gegeven moment uit. Het is niet zozeer na een bepaalde tijd, maar meer als men iets opstart.

Zelf vermoed ik dat het een HW-probleem is, en geen SW-probleem. Indien het een HW-probleem is, lijkt het me erg lastig op te lossen met een laptop.

Ik krijg ook geen BSOD, ook niet als ik in Deze Computer Automatisch restarten uitschakel. Vreemd dus.

Hoop dat iemand me hier duidelijkheid over kan verschaffen, bedankt alvast :)

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:58
Ik zit te denken aan een hitteprobleem. Misschien zitten de ventilators wel vol met stof. Installeer eens "Speedfan" om de temperaturen te bekijken ;)

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
De temperaturen zijn niet echt laag, in de 50 graden.
Vreemd.

Overigens, ik heb het systeem nu werkend, maar niet compleet.
De videokaart blijkt wat te irriteren. Ik heb de drivers van de Onboard Geforce 5200 FX 64ram verwijderd en het systeem blijft wel stabiel draaien. Na installatie van de drivers loopt de laptop weer vast.

Wat is er dan aan de hand? Drivers corrupt of videokaart kapot?

• JorisPenders

JorisPenders

Designer & Coder

Topicstarter
Zowel in SP1 als SP2 werkt het niet.
Omega-drivers geprobeerd, mocht ook niet baten.

Helaas is de laptop net over de garantieperiode heen en dus wil Acer de laptop niet meer terugnemen. Een ander bedrijf kan hem wel laten repareren, maar dit wordt vrees ik erg duur, als de videokaart/mobo vervangen moet worden.

De persoon gaat waarschijnlijk een nieuwe laptop kopen, of is dit ding nog te redden?