Toon posts:

[XP] HD in andere systeem zetten*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een tijdje met een vraag, waar ik tot zover nog geen antwoord op heb kunnen vinden.

Ik zit met het volgende:

Ik wil binnenkort gaan upgraden naar een core 2 duo pc. Alleen ik heb geen zin om dan een nieuwe hd er bij te kopen. kan ik nou mijn harde schijf uit me oude systeem gelijk in me nieuwe zetten, waarbij ik eerst de video kaart drivers verwijder en de onboard audio drivers verwijder. levert dit conflicten op? want er zijn geen overige moederbord drivers op me harde schijf geinstalleerd (die detecteerde windows xp al toen ik me hd in me systeem zette).

Dus, kan dit lukken of moet ik toch een format doen? Natuurlijk heb ik liever geen format, dus als ik dit kan lukken zou iemand dat dan voor me willen bevestigen?

Alvast hartelijk bedankt :)

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Je zal moeten formateren, je systeem is dusdanig anders dat als het je lukt je een instabiel en/of traag systeem overhoud. Het gaat al fout bij als je van een single core CPU naar een dual core CPU gaat.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:27

SeatRider

Hips don't lie

Ik denk wel dat het kan, zolang je XP maar forceert met een minisetup te beginnen. Dat kan met een repair vanaf de boot CD, of sysprep. Check anders hier.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor de replys, maar ik denk dus toch dat ik format doe. alleen, toen ik me pc kocht (wel nieuwe dingen in gedaan enzo, dus hij is niet slecht ofzo :P) hadden ze er geen windows xp dvd/cd bijgeleverd. maar ik heb wel een partitie op me hd staan voor recovery dingen enzo. moet ik dat gaan gebruiken?

of kan ik ook gewoon een dvd/cd van een vriend van me vragen, daarmee windows installeren, en dan me eigen key gebruiken? of gaat dat niet lukken? want als het wel kan, dan doe ik dat wel.

alvast hartelijk bedankt

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 10:58:
oke bedankt voor de replys, maar ik denk dus toch dat ik format doe. alleen, toen ik me pc kocht (wel nieuwe dingen in gedaan enzo, dus hij is niet slecht ofzo :P) hadden ze er geen windows xp dvd/cd bijgeleverd. maar ik heb wel een partitie op me hd staan voor recovery dingen enzo. moet ik dat gaan gebruiken?

of kan ik ook gewoon een dvd/cd van een vriend van me vragen, daarmee windows installeren, en dan me eigen key gebruiken? of gaat dat niet lukken? want als het wel kan, dan doe ik dat wel.

alvast hartelijk bedankt
Nee, jij hebt waarschijnlijk dan een OEM-versie (vanwege dat recoveryspul :)) en die werken maar op één pc. Nieuwe Windows kopen dus :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
#$%@@!#$%$! gaat me weer 100 euro kosten :@

nou ja, dat moet dan maar. hartstikke bedankt voor jullie hulp iedereen :D

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:27

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 11:08:
#$%@@!#$%$! gaat me weer 100 euro kosten :@

nou ja, dat moet dan maar. hartstikke bedankt voor jullie hulp iedereen :D
Als je er zo zeker van bent dat die XP recovery map legaal is, waarom dan niet wat moeite doen om die over te zetten op je nieuwe schijf, danwel ff kijken of je er een boot CD van kan maken.

Of je volgt mijn tip, en je gaat aan de slag met sysprep, echt supermakkelijk.

Edit: oh wacht, je hebt een compleet nieuw systeem. Nee, dan is het niet legaal. Nou ja, daar kom je vanzelf achter als na het syspreppen de nieuwe installatie niet wil aktiveren :)

[ Voor 15% gewijzigd door SeatRider op 15-07-2006 12:28 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Topicstarter
hmm, kijk ik wil dus een conroe systeem aanschaffen. maar nou was er een bug ermee, als de cpu te heet wordt slaat de andere core af. dus als ik nou wacht met aanschaffen, dan koop ik gelijk vista erbij. dan doe ik dat. maar @seatrider: ik zal dat ook es proberen. bedankt voor het posten en bedankt voor je hulp :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 12:45 ]

Pagina: 1