Toon posts:

Voeding vervangen, mediaplayer speelt niet meer vloeiend af?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
30 juni jl. is voeding kapot gegaan.
Dezelfde dag een nieuwe voeding gemonteerd doch nu blijkt dat geen enkele media player (film of muziek) nog vloeiende beelden of geluiden kan produceren.
Ook een format C: en nieuwe installatie van de software (wmp, powerdvd, windvd, nero, etc.) heeft niet het gewenste resultaat.
Enig idee wat er schelen kan?

(moederbord PcChips M811 Socket-A ATX (200/266 FSB, 2xDDR266, ATA-133, NIC) ).

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

Thandor

SilverStreak

Vreemd dat het symptoon optrad na het vervangen van de voeding. Het lijkt mij namelijk een softwarematig probleem. Bij deze dan ook de vraag: Heb je alle drivers goed geïnstalleerd?
Ik meen mij te herinneren dat de chipset op jouw moederbord enorm traag is met video-playback als er geen of onjuiste drivers geïnstalleerd waren.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Chipset-, geluidskaart-, en videodrivers geïnstalleerd? Het lijkt me nu of je alles door de CPU laat afhandelen, in plaats van door de daarvoor bedoelde hardware.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Heb je de temperatuur in je kast al meegemeten?, sommige voedingen koelen een groot deel van het moederbord mee, andere doen dat niet. Dit kan er voor zorgen dat er bepaalde componenten te warm worden...
(ps. maar bovenstaande probleem->oplossingen komen vaker voor)

Ik zie dat dit je eerste Post op dit forum is, welkom...
De geinstaleerde drivers kan je vinden bij Systeemeigenschappen -> Hardware -> Apparaatbeheer. Een uitroepteken betekend dat de driver niet goed geinstaleerd is.
Gebruik de Search van GoT en de FAQ's daar kan je erg veel informatie vinden over temperatuur meten, goede drivers etc...

[ Voor 40% gewijzigd door djexplo op 15-07-2006 09:41 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Voor de zekerheid ook maar even de ATI driver van mijn videokaart nog geïnstalleerd; probleem blijft...beeld stopt en enkele seconden later speelt het weer een paar seconden tot het weer stopt.

Ben es gaan kijken naar de Hardware en zie alleen bij de Multimedia-audiocontroller een uitroepteken: C-Media AC97 Audio Device ( Dit apparaat start niet. (Code 10))
Windows helpt heeft geen oplossing; ook verwijderen en opnieuw zoeken en installeren (hardware) helpt niet.

Zou dit de oorzaak kunnen zijn voor mijn player probleem?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 09:52:
Voor de zekerheid ook maar even de ATI driver van mijn videokaart nog geïnstalleerd; probleem blijft...beeld stopt en enkele seconden later speelt het weer een paar seconden tot het weer stopt.

Ben es gaan kijken naar de Hardware en zie alleen bij de Multimedia-audiocontroller een uitroepteken: C-Media AC97 Audio Device ( Dit apparaat start niet. (Code 10))
Windows helpt heeft geen oplossing; ook verwijderen en opnieuw zoeken en installeren (hardware) helpt niet.

Zou dit de oorzaak kunnen zijn voor mijn player probleem?
Waarschijnlijk wel. Bekijk eens of je alle drivers geïnstalleerd hebt. Dus ook die van het moederbord (chipset) en die van de onboard geluids-chip :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
http://www.pcchips.com.tw...U(V3.1)&MenuID=35&LanID=0

hier vind je je audiodriver :) download en installeer deze eens :)

[ Voor 6% gewijzigd door Vorkie op 15-07-2006 09:56 ]

Verwijderd

Toevallig een moederbord dat een -5V nodig heeft voor bepaalde functies, en nu die niet meer aanwezig is, werkt het ding niet goed meer?
Over welke voedingen wpreken we hier, oude en nieuwe?

Verwijderd

Topicstarter
De tip van ThaNetRunner was een goeie

Aan de equalizer te zien speelt het geluid nu weer regelmatig af en het beeld speelt ook weer vloeiend doch ik heb geen geluid ;-)

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
xp codec pack? of k-lite coDEc pack,,, heb je iig alle codecs ok

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Controleer eens of je schijf wel in DMA modus draait. Systeembeheer -> apparaatbeheer -> IDE Controllers -> Primary IDE Channel -> Tabblad Geavanceerd.

edit: komt meestal ook neer op het installeren van de juiste (chipset) drivers voor je moederbord.

[ Voor 30% gewijzigd door Borizz op 15-07-2006 10:20 ]

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Nou....

Concluderend loopt het beeld en de muziek met de players weer constant.
Geluid is er ondanks alle goede tips nog steeds niet; dit ligt misschien aan de speakersset welk eigenlijk totdat de voeding doorbrandde het altijd goed gedaan heeft.

Eventuele tips zijn nog steeds welkom en van hieruit bedankt voor de goede tips en adviezen tot dusver.

Gr,
Covey

Verwijderd

Probeer eens een andere speakerset te gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik doen..ben op zoek

Verwijderd

Of je kan gewoon met een hoofdtelefoon testen, wel eerst de volumecontrol een heel pak stiller zetten, anders zou het wel eens veel te luid kunnen staan voor de hoofdtelefoon.
Pagina: 1