Thermalpads

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
de vraag is al meerdere keren gesteld en wat ik zag verschuift de discussie al snel naar het nut en dat compound beter is.

Toch wil ik weten waar men thermalpads kan kopen, liefst dik.
en liefst met een soort plakmiddel dus ahw een soort dubbelzijdig plaktape.

En smeren is geen optie, ik wil nl de pads gaan gebruiken aan achterzijden (bijv achter de spanningsregelaren onder het mobo om direct een link te krijgen met de mobotray (stukje koper ertussen natuurlijk)
bijv achter/boven kant GPU en daar dan een dik koelbok op zetten.)

overige koedingetjes als adhesive van zalman kan ik wss wel vinden bij de winkel die de pads verkoopt maar ik kan het gewoon niet vinden.
op deze na:
http://www.perfect-systems.nl/info.asp?Info=40790
maar dat is wel weinig en ik zie geen dikte, ik hoop iets te vinden van dat spul dat vroeger onder koelers op cpus zaten. Dik genoeg om soldeer punten te bedekken.

• Silent7
niemand?
zijn deze pads zo outdated?

• Sneak0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 11:56
Hier een winkel welke ze nog verkoopt, het zijn er 5. Vierkantjes die je er zo op kunt plakken, dus geen tape.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
die link mag eigenlijk wel in de FAQ... wordt zo vaak gesteld...

edit: dat 3m tape is overigens te dik voor CPU's...maar dat spul wat vroeger onder cpu's zat heeft nauwelijks plakkend vermogen...

[ Voor 52% gewijzigd door MeMoRy op 17-07-2006 13:55 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• Silent7
oke dan bedankt.

nog even wat vraagjes.
Die spire pads zijn 0.13mm dik, niet genoeg voor soldeerpunten denk ik.
MeMoRy je zegt dat die 3M te dik zijn.
Weet je hoe dik?

En zou je meerdere van die spire pads over ekaar heen kunnen plakken en nog hitte overbrenging hebben?

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Die van 3M heb ik een jaartje geleden ook gebruikt om heatsinks op het geheugen van een oude videokaart te bevestigen., alleen blijven die 3M tapes "beweegbaar" maw ze zitten niet muurvast maar je kunt ze een klein stukje draaien als het waare., ook kun ze ook gemakkelijk verwijderen simpelweg door er een beetje aan te trekken.

maw.., ze zitten niet echt lekker vast....

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-12-2025
digital8 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 22:22:
Die van 3M heb ik een jaartje geleden ook gebruikt om heatsinks op het geheugen van een oude videokaart te bevestigen., alleen blijven die 3M tapes "beweegbaar" maw ze zitten niet muurvast maar je kunt ze een klein stukje draaien als het waare., ook kun ze ook gemakkelijk verwijderen simpelweg door er een beetje aan te trekken.

maw.., ze zitten niet echt lekker vast....
hier stond een grapjuh :9

[ Voor 6% gewijzigd door waterking op 18-07-2006 19:34 ]

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:03
maw = met andere woorden

The devil is in the details.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
Silent7 schreef op maandag 17 juli 2006 @ 21:47:
Die spire pads zijn 0.13mm dik, niet genoeg voor soldeerpunten denk ik.
MeMoRy je zegt dat die 3M te dik zijn.
Weet je hoe dik?

En zou je meerdere van die spire pads over ekaar heen kunnen plakken en nog hitte overbrenging hebben?
Nee, ik zeg "te dik voor cpu's" maakt veel uit! Ik heb zelf ook die 3M achtige pads in gebruik voor het extra koelen van keramische chips...
hoe dik? 0.5 mm? meer misschien?
spire pads plakken volgens mij dus niet... meer pads plakken nog minder en vertragen de warmteoverdracht...

En wil je soldeerpunten gaan koelen??

U vraagt, wij antwoorden.

• Silent7
de achterkant (dus fysieke bovenkant) van mn nieuwe 2e hands 9800XT die in mn waterkoelingsetup nu de grootste hittebron is.
Een groot koelblok bovenop zal helpen, ik las ooit een mooie mod van iemand die zn mosfets aan de achterzijde van het mobo waterkoelde dat scheelde erg veel.
Aangezien ik goede airflow heb boven de vga kaart en een zalman chipsetbokkie over heb wat wel past wil ik die recht boven de core zetten, maar daar zitten wel metalen uitsteeksels en shorten is natuurlijk geen optie, net zomin als niet strak er tegenaan want dan maak ik juist een mooie isolatie waardoor de warmte minder goed weg kan.

(en plakkend tape is sowieso wel prettig ik heb nog stapels koelblokkies liggen en in mn huidige pc nog een hoop vrije chippies, dus even met slijptol een paar blokkies op maat en plakken maar :D)

• Silent7
Goed nog even mededelen dat die pads van perfectsystems (link uit eerste post) overkomen als een stukje duur dubbelzijdig tape.
Dus niet lijken op de pads die vroeger onder cpus zaten, wit en enigszins dik.
Bespaar je dus de kosten en haal een rolletje dubbelzijdig tape ipv deze dingen kopen.
Pagina: 1