Toon posts:

Welke Browser onder Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een website en zou daarom graag eens willen weten van de mensen die met linux werken welke browser ze gebruiken graag met een beetje commentaar erbij waarom je juist die browser gebruikt.

Iedereen alvast bedankt die wil reageren.8-)

Verwijderd

als je nou die URL er bij zet kan ik meteen kijken!

gebruik Mozilla 0.7 hierzo. bijna perfect.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij er niet om dat jullie een site moeten controleren, ik wil alleen weten welke browsers favoriet zijn onder de linuxgebruikers.

Alvast bedankt.:?

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
favoriet: lynx....
echt gewoon super makelijk en stabiel :)

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27
Op zaterdag 27 januari 2001 19:47 schreef Freez het volgende:favoriet: lynx....
echt gewoon super makelijk en stabiel :)
LOL:)
maar ook konqueror en netscape 4.7x zijn favoriet (of veel gebruikt bij gebrek aan kennis hoe een andere te installeren....:P)

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:13
Op zaterdag 27 januari 2001 19:53 schreef balk het volgende:

[..]
LOL:)
maar ook konqueror en netscape 4.7x zijn favoriet (of veel gebruikt bij gebrek aan kennis hoe een andere te installeren....:P)
nee het is eigenlijk: op m'n linux pc niet genoeg ruimte om X te installeren :P

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
KONQUEROR ROELZ!!!!

Een super snelle hele goeie browser voor linux.

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 23:21

Cyril

it's all in my mind

Mozilla 0.7 :) Werkt nog niet helemaal perfect, sluit af en toe gewoon spontaan af bijvoorbeeld, maar verder lekker snel en compleet.

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

Verwijderd

In X gebruik ik netsgaap en in console meestal w3m en soms lynx (als er op die bak geen w3m staat )

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:40
Mozilla werk ook wel aardig alleen die sluit inderdaad af en toe spontaan af en start vrij langzaam op. Ook reageert ie niet zo snel.

• Aaargh!
  • Laatst online: 19-08 10:34

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik gebruik eigenlijk alleen nog maar konqueror, lekker snel! en alles rendered vrijwel perfect :9

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zaterdag 27 januari 2001 20:47 schreef niorg81 het volgende:
Mozilla 0.7 :) Werkt nog niet helemaal perfect, sluit af en toe gewoon spontaan af bijvoorbeeld, maar verder lekker snel en compleet.
Same here.

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:00

Petuhr

FreeBSD

Lynx => veel gebruikt om m'n server zonder X :)
Netscape, Konqueror, Opera onder X op m'n workstation :)

Verwijderd

Ben ik raar als ik zeg dat ik Opera erg fijn vind werken? :?

Dat vind ik namelijk :)

Verwijderd

Op freshmeat (losing the browser war) hadden veel mensen het over Galeon (Gnome browser gebaseerd op Gecko)

Galeon 0.9-pre3 is net uit

galeon.sourceforge.net/

• Optical
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-06-2025
konqueror en netscape ....

(en soms wel es IE 5 in VMware :) )

opera is wel mooi maar ik kreeg n melding dat het een 30 dagen trial was dus heb ik em er weer afgegooid ...

If at first you don't succeed, cheat. Repeat until caught. Then lie .

Verwijderd

mozilla.org tarball voor slackware werkt goed alleen met opstarten moet ie ff laden netscape heeft hier geen last van is mijn mening

Verwijderd

Netscape 4.75 gebruik ik 90% v/d time
konqueror en mozilla de andere keren.

Konqueror is wel goed, maar mist het Netscape gevoel

Mozilla (eventueel Netscape 6.x) wordt de opvolger voor mij voor Netscape 4.x zodra ik een snellere processor in m'n bak heb.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Ik gebruik ook Mozilla, maar dan wel via Galeon.
Door Galeon reageert de browser veel sneller. Ook perfect is dat je een externe download manager mag (of eigenlijk moet) gebruiken, want de nieuwe versie van Webdownloader for X regeert ook zwaar.

Maar weer even on-topic: je hoeft je site alleen te testen met Mozilla, als-ie er daar in goed uit ziet, ziet-ie er ook goed uit in Galeon. En voor jou is het misschien handig dat Mozilla ook voor Windows te krijgen is, en volgens mij pagina's onder Linux en Windows hetzelfde laat zien.

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Mozilla en opera 4 (beta3)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Konqueror, Netscape en Lynx (tis altijd wel fijn als mensen een beetje rekening houden met die laatste). Heel veel meer is er ook niet volgens mij :)

• Aaargh!

Aaargh!

Op zondag 28 januari 2001 16:06 schreef Zemanova het volgende:
Konqueror is wel goed, maar mist het Netscape gevoel
Je bedoelt het een-uur-wachten-tot-de-pagina-op-je-scherm-staat gevoel ?
of bedoel je het laat-ik-maar-eens-spontaan-crashen gevoel ?

konqueror roelt gewoon!
ook geniaal dat je je browser kan opdelen in meerdere schempies, T.net links en GoT rechts en onderaan een view van m'n MP3tjes 8-)

Verwijderd

Op maandag 29 januari 2001 15:27 schreef Aaargh! het volgende:

[..]
Je bedoelt het een-uur-wachten-tot-de-pagina-op-je-scherm-staat gevoel ?
of bedoel je het laat-ik-maar-eens-spontaan-crashen gevoel ?
:+ NS4.75 crasht niet bij mij, en het laden van een pagina gaat niet langzaam of langzamer. Bij het openen in een new venster is NS4.7 duidelijk sneller hier (en zo surf ik meestal) Mozilla/konqueror ondersteunen meer,dus kost het ook meer CPU :? (een een snelle CPU heb ik niet) Wel is de downloadsnelheid van grote files met NS4.7x niet zo hoog als Konqueror & Mozilla.Met een trage verbinding kan NS4.7 imho niet goed mee overweg, maar ik heb gelukkig geen casema. De verbinding is zelden zo traag dat NS er moeite mee heeft. (lees: traag is < 5 kbytes/s)
konqueror roelt gewoon!
Helemaal mee eens :)
ook geniaal dat je je browser kan opdelen in meerdere schempies, T.net links en GoT rechts en onderaan een view van m'n MP3tjes 8-)
da's idd erg handig :)

Ik geloof dat het trouwens niet uitmaakt qua webdesign (code) of je met mozilla of met konqueror browsed? Beide ondersteunen de officiele standaard ?!

• Aaargh!

Aaargh!

het openen in een new venster is NS4.7 duidelijk sneller hier (en zo surf ik meestal) Mozilla/konqueror ondersteunen meer,dus kost het ook meer CPU (een een snelle CPU heb ik niet)
Ik heb een duron700 en konqueror is duidelijk stukken sneller, zowel met het openen van nieuwe windows als browsen en scrollen.
De verbinding is zelden zo traag dat NS er moeite mee heeft. (lees: traag is < 5 kbytes/s)
NS heeft ook moeite met dial-up verbindingen als hij niet bij het DNS kan (wanneer niet ingebeld) , dan duurt het een hele tijd voor ie een timeout geeft en al die tijd is het programma niet bruikbaar (hangt)
traag is trouwens < 200kbytes/s :+
Ik geloof dat het trouwens niet uitmaakt qua webdesign (code) of je met mozilla of met konqueror browsed? Beide ondersteunen de officiele standaard ?!
Konqueror ondersteund minder als mozilla, maar niet zo dat het hinderlijk is, alleen de javascript wil af en toe nog wel tikkie lastig doen.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01:55

Valium

- rustig maar -

netscape 4, mozilla en lynx
Lynx wordt nog wel eens in het verdomhoekjke gestopt. Dus als je de kans hebt om het bruikbaar te maken in Lynx, doe het dan alsjeblieft.
Het hoeft niet WAUW te zijn ofzo, gewoon bruikbaar, dan zijn we (de lynx-gebruikers) erg blij.

Verwijderd

OPera 4.0b5 onder linux, en al jaren geregistreerd gebruiker onder windos (opera 3,4, en 5).Snel en gebruiker+ processorvriendelijk

Verwijderd

Mozilla is momenteel de meest complete browser. Helaas is ie soms wat traag en crasht op vage momenten. Netscape 4 is vooral met ftp-sites aanmerkelijk sneller, maar ondersteunt geen drol. Galeon crasht al als je er naar kijkt en is dus ook geen optie (ja, ook 0.9pre3). Opera heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd. Maar als je het mij vraagt geef ik de voorkeur aan mozilla (build 2001012908 om precies te zijn) :)

Verwijderd

ik ben eigenlijk nog een beetje zoekende en wil graag een browser die onder een console werkt maar wel plaatjes javascript ed ondersteund weet iemand ereen? een soort lynx maar dan uitgebreider.
Pagina: 1