Toon posts:

IBM/Lenovo T43 VS Sony vaio FJ1

Pagina: 1
Acties:
  • 231 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de voorwaarden voor een goed topic start gelezen en denk dat ik met dit uitgebreidde verhaal waarin ik zichtbaar mijn eigen inzet toon een goede start maak.

Ik weet dat het een hoop tekst is maar ik hoop dat je de tijd voor me wilt nemen!! Tof!

Beste forum leden;

Ik ben al een hele tijd opzoek naar een geschikte notebook, ik ben me gaan verdiepen en dat heeft als nadeel dat je een laptop zoekt die aan al de beste specificaties voldoet binnen je budget.. die bestaat niet...
Het voordeel is dat je geen miskoop doet, je koopt geen acer, geen celeron, je komt erachter (reviews) dat sommige notebooks gigantisch heet worden, dat wat dat betreft leverd het uitzoeken wel wat op!

Ik had het helemaal gevonden; een asus/intel S62J, nieuwe notebook (nog steeds niet in nederland binnen) met goede specs.. ik heb in wat amerikaanse rreviews verontrustende dingen gelezen dus ik heb deze laptop van m`n lijstje afgeschreven. Jammer want het was/is een 14 inch core duo T2400 (1,8 Ghz) met 1024 mb intern geheugen, geforce 7300 en een 100 GB SATA schijf! dvd brander etc etc.

Aan de andere kant heb ik ook al die top specs niet nodig.. dit wil ik met de laptop gaan doen:
- veel office werk
- internet browsen
- msn
- veel vervoeren
- geen spellen

Eisen die ik aan de laptop stel:
- compact / mobiel
- lichtgewicht (onder 2,5 kilo)
- goed merk
- stevige bouw

Nu alle 14 inch laptops binnen m`n budget afgevallen zijn houd ik er nog 2 over, welliswaar over m`n budget:

1. Sony Vaio VGN-FJ1
- te koop bij www.qplaza.nl voor 1.149,- euro
- Pentium M 740 (1,7 Ghz)
- 1024 mb intern geheugen
- Sata harddisk 80 GB 5400 RPM
- intel 915 gm chipset
- 14 inch (1024x768) en 2,1 kilo
- cd / dvd brander
- 1 jaar garantie
- xp HOME

2. IBM / Lenovo T43 - UC5F1ND
- te koop bij www.bluelink.nl voor 1.172,15 euro
- Pentium M 750 (1,8 Ghz)
- 1x512mb intern geheugen
- ata harddisk 40 GB 5400 RPM
- intel GM 900 accelerator
- 14,1 inch (1024x768) 2,1 kilo
- combo drive, cd brander en dvd reader
- 3 jaar garantie
- xp PRO
- incl. office 2003

>> bijna identieke specificaties, de een met en de ander zonder glimmend scherm, iets verschil in proccessor, formaat en gewicht gelijk, beide goede merken, alleen een groot verschil in harddisk.

* De sony is beetje raar want niet te koop via sonystyle of andere winkels, waarschijnlijk bedoeld voor een andere markt... toetsenbord is minder, mindere bouwkwaliteit, glans scherm, minder accuduur, en overig verschil in specs (zie boven). wat me tegestaat is dat de laptop een half jaar geleden bij de mediamarkt voor 999,- euro te koop was.. vervelend om te weten als je zelf 1149 moet gaan betalen.

* De IBM is gigantisch in de aanbieding, normaal kost hij 1650 euro!! wel stuk mindere specs maar je hebt wel een ibm kwaliteit, een mat scherm, beste/lekkerste keybord ter wereld en beter proccessor incl xp pro en office

mij uiteindelijke vraag aan jullie:

A; Ik neig voor de IBM.. is het dom om voor IBM te kiezen en daarmee met mindere specificaties genoegen te nemen? in ogenshouw hebbende hoe ik de laptop ga gebruiken????

Ik kijk uit naar jullie reactie en sta open voor al jullie advies en meningen!!

Daniel

Verwijderd

Mijn mening wat laptops betreft blijft altijd hetzelfde. Als je de keus hebt uit 2 laptop waarvan 1 beter gebouwd is en de andere lichtelijk betere specificaties heeft. Altijd kiezen voor de gene die beter is gebouwd. Die specificaties zijn morgen al antiek. En zo groot zijn de verschillen ook niet. Een laptop is toch een duur apparaat wat je mee sleept vaak gebruikt etc. Dan is goede kwaliteit in mijn ogen een vereiste. Een ibm is gewoon een top kwaliteit product.

Je hebt aangegeven waarvoor je de laptop wil gebruiken en daaruit blijkt dat je veel veroerd en veel typt. Een goed toetsenbord is dus een vereiste.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 12:59 ]

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:06
Persoonlijk zou ik voor de Sony gaan. Is zeker geen slechte kwaliteit en die schermen vind ik toch wel erg mooi. Daarbij een flink grotere harde schijf, wat toch wel van pas gaat komen. En meer ram geheugen. (dat ram geheugen is natuurlijk voor relatief weinig goed uit te breiden en ook die harde schijf is te vervangen, maar bij elkaar toch best een hoop geld.) En volgens mij staat bij de MM rotterdam centrum dezelfde sony voor 1099.- Weet het echter niet zeker of het exact hetzelfde type is, ook 14" en pentium 740.

[ Voor 18% gewijzigd door silencedead op 15-07-2006 13:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties zover!

ik heb inmiddels contact gehad met mediamarkt rotterdam, ze hebben idd een 14 inch sony staan, de vaio fj3s/w. er is alleen bar weinig over dit type te vinden..
@ silencedead: hoe wist je dat hij daar te koop was? onlangs daar geweest???

wellicht ga ik maandag eens langs, het toetsenbord kan natuurlijk niet tippen aan een IBM, er zijn zelfs mensen die de sony toetsenborden waardeloos noemen.. Tijd om zelf eens uit te proberen.

all opinions are more than welcome!!

Daniel

Verwijderd

Waarom eigenlijk geen Z60m ?

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-01 12:24

nIghtorius

Poef!

heb zelf een IBM Thinkpad T43, alleen heeft het de volgende specs:

15,1" TFT
60GB 7200RPM HDD
DVD-/+RW brander
ATi X300
512MB DDR2
1,83Ghz pentium mobile

het is een mooie platte laptop met een erg zakelijke uitstraling. zeer stevige behuizing. goede accuduur (4 a 5 uur) (er zijn zwaardere accu's voor te krijgen)

beeldscherm heeft een nette 1400x1050 beeldpunten. al om al.. een zeer goede en betrouwbare laptop die lang mee zal gaan.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
@ kaysar; geen z60 m omdat het een 15,4 inch is en 3 kilo weegt. om welke reden lijkt jou een z60 m beter?

de t43 die ik wil kopen heeft geen fancy 1400 pixel scherm voor die prijs althans. ik weet niet of dat helaas is ofzo en weet dat bij ibm alles mogelijk zolang je flappen neertelt. € 1170 is al over m`n buget dus de laptop blijft zoals die is, mischien 512 mb erbij. er zit dus 150-200 euro prijsverschil tussen de sony fj3s/w en de IBM T43.
voor mij een lastige keuze en ik besef me dat het voor jullie helemaal moeilijk is een keuze te maken voor iemand anders maar ik ben zeer blij met alle meningen die ik hoor!

over de fj3s/w is weinig te vinden, ik heb wel een film review link van de T43
http://reviews.cnet.com/Lenovo_ThinkPad_T43/4660-3121_7-6240323.html?tag=pdtl

Verwijderd

Mag ik vragen waarom je een resolutie boven de 1024x... belangrijk vind. Je gebruikt hem alleen voor msn office werk en surfen. En ik kan je garanderen dat je dan echt geen hogere resulotie nodig hebt. Wat dat betreft zou ik een goed toetsenbord, degelijke kwalteit en ligt gewichtetc veel belangrijker vinden. Wat dat betreft kom je toch op de IBM uit.

Geheugen kan je voor een prikkie ophogen. En een grote en/of snelle hdd heb je voor jou toepassingen ook niet nodig.

Je moet het zo zien. Het geld dat je nu onnodig investeerd in zaken die je niet nodig hebt had je beter extra kunnen steken in betere/snellere/sterkere/lichtere etc onderdelen die je wel nodig hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 01:09 ]

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-02 19:10

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

@TS, wat voor verontrustende dingen heb je over de asus/intel S62J gelezen?
Ik ben ook opzoek naar een laptop, de S62J staat hoog op mijn verlanglijstje.

Verwijderd

Topicstarter
niet lullig bedoeld maar daar wil ik niet over uitwijden in dit topic, ik heb daar een ander topic voor gestart:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/26145652#26145652

bedankt voor alle reactie tot dusver!

Daniel
Pagina: 1