Toon posts:

DFI Lanparty UT nF4 SLI-DR problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag eindelijk men nieuwe computer gekregen alleen doet hij nogal moeilijk.

Ik heb last van de volgende problemen :

- Een van mijn OCZ geheugen latjes wil niet werken, de andere wel ( heb ze in een 2gb performance pack gekocht) Ik heb al een beetje gezocht op google en het zou aan de bios settings liggen. Alleen weet ik niet goed welke, mischien kunnen jullie daarbij helpen ?

- Mijn cdrom weigert te werken, hij opent niet en geeft ook geen teken van leven. Als ik de ide cabel eruit laat blijft het hetzelfde.

- Ik heb 4 hardeschijven aangesloten via sata, maar hij wilt er steeds maar 2 herkennen ? Het maakt niet uit welke schijf ik heb al verschillende configuraties geprobeerd. Hij kiest er precies 2 willekeurig uit en start die dan op.

Alle tips zijn welkom :)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:51

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 23:26:
- Een van mijn OCZ geheugen latjes wil niet werken, de andere wel ( heb ze in een 2gb performance pack gekocht) Ik heb al een beetje gezocht op google en het zou aan de bios settings liggen. Alleen weet ik niet goed welke, mischien kunnen jullie daarbij helpen ?
Om welke modules gaat het hier?
Ik zou zeggen, kijk eens op de site van de fabrikant naar de specificaties en stel deze correct in :)
- Mijn cdrom weigert te werken, hij opent niet en geeft ook geen teken van leven. Als ik de ide cabel eruit laat blijft het hetzelfde.
Gaat het hier om een oude cdromspeler?
Zo ja, dan kan deze simpel aan het einde van z'n leven zijn gekomen :z
Anderzijds kun je eens checken of de mechaniek van de drive niet klem zit :)
- Ik heb 4 hardeschijven aangesloten via sata, maar hij wilt er steeds maar 2 herkennen ? Het maakt niet uit welke schijf ik heb al verschillende configuraties geprobeerd. Hij kiest er precies 2 willekeurig uit en start die dan op.
Hier heb ik helaas geen specifiek oplossing/antwoord voor.
Om toch met wat tips te gooien: Wellicht kun je eens kijken in het BIOS of er niet iets gedisabled staat m.b.t. S-ATA. Of dat een tweetal aansluitingen voor andere doeleinden ingesteld staan en derhalve overgeslagen worden.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Welke voeding heb je aan je systeem hangen?

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

Verwijderd

Topicstarter
System Specs :
Voeding: Hiper PS580K-EU PSU 580W
Processor: AMD Athlon X2 4800+
Moederbord: DFI LANPARTY UT NF4 SLI-DR EXPERT
RAM: OCZ DDR PC-3200 / 400 MHZ / 1GB Module / Dual Channel Kit
Videokaart: ASUS EN7900GTX/2DHT 512MB
Thandor schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 07:53:
Gaat het hier om een oude cdromspeler?
Zo ja, dan kan deze simpel aan het einde van z'n leven zijn gekomen :z
Anderzijds kun je eens checken of de mechaniek van de drive niet klem zit :)
Nee de cdrom is gloednieuw :s

Kan het mischien aan de voeding liggen, alhoewel ik het raar zou vinden. 580W zou toch genoeg moeten zijn dacht ik.

Verwijderd

Topicstarter
Nee de cdrom is gloednieuw :s
hmmm, zojuist de cdrom in een andere computer getest, niks, hij is precies toch kapot :s

Verwijderd

Topicstarter
juist beetje zitten testen : 2 van mijn hd's geven geen teken van leven

en de cdrom is zeker kapot :s

is dat nu mogelijk dat er zoveel kapot is .. :s

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

dat klinkt bekend heb exact het zelfde gehad.
Kijk hier eens rond:

http://www.ocztechnology.com/support/

en als je jezelf op dit forum inschrijft dan kan je hier ook even de vraag stellen:

http://www.bleedinedge.com/forum/forumdisplay.php?f=45

De mods op dit forum (medewerkers van OCZ) zullen wanneer nodig jou prive een mail sturen hoe je alles in moet stellen.
Verder geven ze veel advies daar en staan er diverse systeemconfiguraties en hun instellingen vermeld.
Het lezen ervan zal je een zaterdagmiddag kosten maar het is zeker de moeite waard zeker als je wilt ocen staat er goede info.

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

nou het is mogelijk al is het wel raar.

heb je niet te lange schroefjes gebruikt voor je cdrom speler, had ik ook eens gedaan toen zat het mechanisme klem(benq dvd brander) en branden de lichtjes van de cdrom speler ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
@Edwin van Cleef : Thanks ga ik zeker een kijkje op nemen :) heb men probleem al gepost http://www.bleedinedge.com/forum/showthread.php?t=22342

Ik heb nog een beetje zitten testen, de 2hd's geven helemaal geen teken van leven, ze beginnen niet te draaien maar worden wel warm. :s De cdrom geeft bij het opstarten heel effe een lichtje en dan doet hij niks.
Pagina: 1