Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Motor buiten laten staan in Nederland

Pagina: 1
Acties:
  • 5.262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:42
Ik ben nu aan het lessen en van plan om na het lessen een motor voor mezelf te nemen. Ik ben opzich vanplan om het hele jaar door te rijden, maar zit nog met een dingetjes (afgezien van het geld voor de kleding die ik hoe dan ook zal moeten kopen)

ik heb een voortuin, maar geen garage (wel parkeerplek) Ik was van plan om 2 blokken beton te gieten in de voortuin met een anker zodat ik mijn motor eraan vast kon maken. Met een water bestendige hoes dacht ik dat het wel zou kunnen. Maar is dit te doen, ook met stromende regen en/of sneeuw? of help ik daar mijn motor mee de fillistijnen in. Heeft een van jullie misschien een andere suggestie? (een schuur bouwen in de voortuin is niet echt niet een optie)

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je hem buiten zet sowieso zo'n motor-hoes halen :)

En verder hebben ze in een volks-buurt in Utrecht waar ik woon ook gewoon de motoren buiten staan, dus 't zal wel loslopen met 't een en ander (hoop ik :P). Betonblokken en een fatsoenlijk (!) slot en meukee :Y)

Kweenie hoe je 't beste zou kunnen doen, maar misschien je hoes zo fixen dat 't water er altijd afloopt ipv in een kommetje blijft staan oid? Kweet 't anders ook niet :+

[ Voor 27% gewijzigd door Osiris op 14-07-2006 23:21 ]

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn Thundercat staat al een jaar (sinds mei 2005) buiten met weer en wind. Ik heb een stevige hoes erover zodat er eigenlijk alleen vocht van onder in kan komen (regen eigenlijk amper). Met de ijzel en de sneeuw heeft hij bij mijn ouders in de garage gestaan maar ook buiten. Alleen starten deed ie niet in 1 keer maar in 3 keer, maar ach.

Ik heb 1 leren pak, met thermokleding en toen ik een keer in een sneeuwbui terrecht kwam kreeg ik het wel koud op de snelweg, maar voor de rest: Prima te doen.

Die blokken beton zijn leuk, maar zorg je ook voor een simpel schijfremslotje met ART4 keuring? Ik heb hem WA+ verzekerd dat is incl. diefstal enige eis is een ART4 goedgekeurd slot.

Conclusie: Het kan prima, alleen worden ze de laatste tijd veel gejat :( Dus ik ben ook altijd bang als ik weer aan kom lopen.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:08

SmartDoDo

Woeptiedoe

Meer een vraag voor in Vervoer, daar zitten de experts :)

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hier voor de deur staat een BMW R1150 dag in, dag uit met een hoes en ART4 gekeurd slot (vaak ook nog een 2e zonder hoes)...gaat prima, ook de vorige (Yamaha Diversion 900) reed nog prima na jarenlang zonder hoes voor de deur te staan.
Je krijgt natuurlijk wel te maken met wat extra onderhoud als je 'm altijd buiten laat staan, maar dat is te verwaarlozen (gok rond de 100 euro per jaar extra). Overigens zijn het niet mijn motoren, ik kijk er alleen graag naar :)

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 15:45

Bestla

Kvinne

Met hoes lijkt me prima kunnen. Je hebt alleen last van opspattend water van onderuit bij regen.

Wat ik niet echt verstandig vindt, mensen met een hoes over hun auto. Als je die er overheen trekt of er af haalt, heb je grote kans op krassen 8)7

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:43
Toen ik een motor had, stond 'ie ook eigenlijk altijd buiten. En heb ik maar één keer een 'burgeraanhouding' hoeven doen.

Weet wel dat mijn laatste motor, een Suzuki, veel beter startte dan de kawa's die ik daarvoor had.

[ Voor 35% gewijzigd door StevenK op 15-07-2006 08:36 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• justice strike
en de suzuki stond binnen? :)

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:43
:o Nope. Zelfde plek buiten.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• justice strike
StevenK schreef op zondag 16 juli 2006 @ 07:59:
[...]

:o Nope. Zelfde plek buiten.
hmm nu even bedenken hoe ik alles ga verankeren enzo :S om nou een alarm op een oude fiets te zetten vind ik ook overbodig, maar sloten en grond/muur ankers kosten onderhand meer dan een alarm :S

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een schijfslot voor de verzekering, een een ontzettend dik kettingslot wat maar 3 tientjes kost voor de "looks". Alarm op een oude fiets (weet niet wat oud is?) is a waste of money. Als je bang bent voor diefstal kun je eventueel als afschrikmiddel een schijfremslot met bewegingssensor erbij hangen? Die begint te loeien bij beweging.

• justice strike
hmm ik denk dat ik voor een grondanker ga thuis (dus ook meteen zo'n dikke ketting kopen van 200 euro :S) en een schijfrem sloten met alarm zodat ik als ik van huis ben in iedergeval nog wat heb (en ik kan het meenemen naar een andere fiets. Zijn die schijfrem sloten met alarm eigenlijk wel even goed als die gewone schijfrem sloten? want ik wil eigenlijk niet afdoen aan goede sloten :S

nu nog even voor een fietsje kijken :) erg jammer dat er geen 800cc bmw motoren te koop staan van na 2000. (occassion dus). denk dat ik misschien een thundercat of een fazer 600 neem die zijn wel redelijk te betalen.

bedankt in iedergeval voor de tips (en ik kan altijd nog tips gebruiken over occassion kopen :P ben nog aan het lessen, maar ik wil echt meteen een fiets heben als ik mijn roze papiertje met de a stempel erop heb :)

[ Voor 11% gewijzigd door justice strike op 19-07-2006 20:21 ]

Pagina: 1