Toon posts:

Wireless disconnect direct na connect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
nadat ik de afgelopen uren besteed heb aan het graven in topic en vanalles geprobeerd hebIwinsockfix, nieuwe drivers, ander pci slot) loop ik nu toch echt vast met hetvolgende:

ik heb hier een PC met daarop WinXp Sp2 en een sweex pci wireless lan kaartje.
Die is gekoppeld aan een linksys WRT54G router.
eerst lukt het niet om uberhaupt een ip te krijgen van de router (terwijl het netwerk en internet prima functioneerden op mijn laptop waarvandaan ik nu dit bericht typ), ik kreeg steevast 169.etc.
Dit werkt inmiddels naar behoren en de pc krijgt een goed ip en connect ook naar het netwerk.
In de Ralink software(en ook in windows als ik die als configurator gebruik) zie ik echter dat de verbinding tot stand gebracht wordt en de seconde daarna weer verbroken worden. IE maakt daar niks van en internet functioneerd ook niet, ook lukt het me niet om iets te pingen.

wie kan me helpen, want ik kom er niet meer uit?

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Je zegt dat het inmiddels naar behoren werkt maar toch niet :?

Maargoed, al een ander kaartje geprobeerd? Mijn ervaring is dat Sweex nou niet echt een goed merk is, qua bedraad valt er goed mee te werken, maar vaak is t een drama met de wireless kaartjes.

Doe ook eens een ipconfig /renew

Edit: Ik zie dat je XP sp2 gebruikt, stel dan in dat of xp de kaart beheert, of een extern progsel. Als het goed is kun je ook instellen dat er met infrastructure netwerken of ad-hoc wordt gewerkt, of beide. Aangezien je een router hebt, stel m eens in dat ie alleen infrastructure gebruikt. Wie weet helpt het.

[ Voor 35% gewijzigd door Ben1985 op 14-07-2006 21:49 ]

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Ben1985 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 21:47:
Mijn ervaring is dat Sweex nou niet echt een goed merk is, qua bedraad valt er goed mee te werken, maar vaak is t een drama met de wireless kaartjes.
.
idd.

Heb je toevallig op je laptop en/of PC ingestelt dat die zich als "accesspoint" opstellen?? Dat vindt je onder eigenschappen van die NIC->Wireless netwerk->beneden op advanced-> hier kies je access point (middelste optie), voor beide PC's, aangezien je een wifi-router hebt waar ze verbinding mee maken.

euh...ja