[SAMBA]Roaming profiles bij log off Windows XP client

Pagina: 1
Acties:

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-02 19:19

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Topicstarter
Hoi, ik heb al een 3 jaar een SAMBA PDC op mijn redhat bakkie draaien (2.2.12) en eigelijk altijd windows 2000 clients ook met sp4 gehad, geen enkel probleempje.

Nu heb ik een nieuwe pc beneden en daar zat een windows xp pro licentie bij dus heb ik die maar er op laten staan (niet mijn pc dus boeit niet echt.) Ik wist wel dat er wat haken en ogen zaten aan een standaard install en het koppelen met een Samba PDC domein, dus heb ik op google en got zitten zoeken.
1. Ik heb de registry hacks gedaan.
2. Encryptie uitgeschakeld.
3. Controle van mapmachigingen en owner uigeschakeld.

Daarnaast heb ik mijn smb.conf aangepast:
1. csc policy = disable
2. profile acls = false
3. nt acl support = no

Nu heb ik al een flink aantal sites doorlopen en een paar uur verder maar mijn probleem blijft:
Als ik uitlog op de windows xp machine met welke username dan ook bij het uitloggen en het terugschrijven van het profiel naar de server hangt de pc, nouja niet echt hangen maar hij gaat gewoon niet verder, het is een spiksplinter nieuw profiel dus max 5mb en zou in 10sec ofzo klaar moeten zijn, ik heb echt geen idee meer waar ik het moet zoeken en ben het werkelijk ook beu :(

Iemand hier die me kan helpen?

Oja, hier de volledige smb.conf

[ Voor 4% gewijzigd door Oet op 14-07-2006 20:47 ]

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 22:23

Sjonny

Fratser

ik heb dit alleen eerder gezien in combinatie met norman antivirus, die een on-access scanner heeft. Dit staat dan steeds "C:\WINDOWS\WindowsUpdate.log" te scannen, en stopt daar niet mee.
misschien heb je van zoiets dergelijks ook last?

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Oet

Oet

Topicstarter
Ik heb wel Norman AV op die pc staan en de onaccess scanner staat gewoon aan, hoe kan ik dat zien/oplossen dan?

Edit: Nou volgens mij heb je echt gelijk hierin, ik heb even als test de OnAccess scanner van Norman uitgezet en nu gaat het tot nog toe elke keer vlekkeloos goed :) Maar je begrijpt natuurlijk dat dit niet echt de oplossing is want zonder OnAccess scanner heeft een huis tuin en keuken pc-gebruiker weinig aan de antivirus... Is er nog een andere oplossing?

[ Voor 62% gewijzigd door Oet op 15-07-2006 14:36 ]

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 10:49
kijk eens in je event logs, staat er een USERENV melding.
dan moet je UPH Clean eens downloaden en installeren.

wat als je je pc reboot ipv uitlogt en opnieuw inlogt, is het dan ook.

Ik heb samba 3.14a draaien met ldap en nog veel meer en daar geen problemen
met xp clients.

ehhh.. noppes

• DJ Buzzz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 21:14
Op het jezelf een stuk makkelijker te maken, zou ik toch maar even naar samba3 kijken. Geen registry hacks, encryptie uitzetten en dat soort geneuzel meer. Het werkt dan met de standaard XP configuratie out of the box.

• Oet

Oet

Topicstarter
Nja heb nog wat zitten klooien net met FileMon om te zien of er daar iets te vinden valt maar nee..

Voor zover ik kan zien is het alleen bij rebooten dat het fout gaat en niet bij uitloggen/opnieuw inloggen.
Het lijkt er ook sterk op dat wanneer ik de OnAccess scanner uitzet van Norman dat het probleem weg blijft. Upgraden naar de nieuwste Samba zal lastig worden op mijn huidig OS (RedHat 7.3) maar binnen nu en niet al te lange tijd gaat die toch een keer geupgrade worden hoor.
Ik zal zometeen even kijken naar die User errors en dat programma.

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 22:23

Sjonny

Fratser

je kan die file gewoon aan de exclusion list van norman toevoegen, en dan is je probleem opgelost.
ook ff voor zorgen dat de onaccess scanner de exclusion list wel gebruikt.. zit ergens in het configuratie scherm.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Oet

Oet

Topicstarter
Ik heb de file "C:\Windows\WindowsUpdate.log" toegevoegd aan de exclusion list en hij scant hem ook echt niet meer, tevens heb ik die UPH Cleanup service van MS geinstalleerd, maar het probleem blijft, vreemd is ook, ik kan gewoon inloggen/uitloggen zonder problemen, als ik dan inlog en reboot gaat het ook goed, maar als ik na die reboot inlog en dan meteen weer wil rebooten gaat het fout en blijft ie hangen op dat "De instellingen opslaan" schermpje.. Erg frustrerend....

Edit: Geweldige workaround blijft nogsteeds het disablen van de On Access scanner van Norman, maar echt een veilig gevoel geeft het me niet....

[ Voor 16% gewijzigd door Oet op 15-07-2006 19:49 ]

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:42
Dan moet je toch zien te achterhalen wel ander bestandje hij moeite mee heeft. En wie houdt je tegen om voor een andere scanner te kiezen? Avast all the way. :)

^ Wat hij zegt.

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

kan je niet je virus scanner uitschakelen voor dat je powerdowned/reboot

>.< >.< >.< >.<

Pagina: 1