beeld knippert aan en uit

Pagina: 1
Acties:

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-07 09:59
ik heb hier een computer van iemand, weet niet de precieze specs, sempron 2400 , 512 mbram en een geforce 4 mx.

wat er gebeurt is als de pc in windows zit (XP prof) begint hij na een tijdje te knipperen, beeld wordt zwart (monitor lampje van flatscreen wordt zeg maar oranje) en knippert daarna weer ff aan. dat gaat een tijdje door totdat het zwart blijft.

ik heb in pc gekeken maar lijkt me niks kapot ofzo. is dit een software probleem?

Facts don't care about your feelings

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:37
Eens proberen met een ander scherm. Indien het probleem blijft, eens proberen met een andere videokaart. Controleer ook de pinnetjes van het contact van de schermkabel.

[ Voor 24% gewijzigd door D-Three op 14-07-2006 20:38 ]

Verwijderd

Is de videokaart te warm, heb je de drivers al eens geupdate ? of test het met een knopix cd.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Lijkt me eerder een hardware probleem in het scherm. Heb je al eens met een ander scherm getest?

• YoshiBignose
ander scherm (Die perfect werkt) gebeurd hetzelfde. ik teste nu ff in veilige modus en dan gebeurt het niet! ik zie redelijk nieuwe drivers erop, zal wel ff nieuwste doen maar dat zal het denk ik niet zijn.

hmm windows normaal kan je echt niks in doen. soms knippert hij zo hard dat hij automatisch restart de computer. ook komt er soort geluid uit de kast alsof een cooler uit of juist aan gaat.

er crasht ook van alles. als ik in windows internet explorer wil starten knippert hij ff aan uit, dan start hij pas. als ik beeldscherm resolutie verander in 800x600 restart de computer... 8)7

[ Voor 52% gewijzigd door YoshiBignose op 14-07-2006 20:46 ]

• D-Three
Probleem-pc dus :P Formatteren die handel!! Clean install dus :) Dat zal waarschijnlijk wel het beste zijn. Tenzij er natuurlijk allerlei programma's opstaan waarvan die kennis de installatie-cd's niet meer heeft. :/

[ Voor 68% gewijzigd door D-Three op 14-07-2006 20:54 ]

• YoshiBignose
die kennis had dus al geformateerd. hele computer is nu leeg alleen windowsxp en videokaart drivers. en het werkt nog steeds niet goed :'(

ook lekker ik installeer nieuwe videokaart drivers, tijdens installatie scherm knippert... en blijft zwart :(

videokaart kapot??

[ Voor 35% gewijzigd door YoshiBignose op 14-07-2006 21:00 ]

• D-Three
YoshiBignose schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 20:57:
die kennis had dus al geformateerd. hele computer is nu leeg alleen windowsxp en videokaart drivers. en het werkt nog steeds niet goed :'(
Knipperde het beeld al voor de format?
videokaart kapot??
Waarschijnlijk wel.

• YoshiBignose
ok maar het blijkt dat die moederbord zo'n rare uitgang heeft daar past alleen zo'n videokaart in met 3 delen zeg maar. hebben die nog een speciale naam, want ik moet ff een nieuwe kopen dan :)

• D-Three
Het slot bedoel je? Waarschijnlijk AGP. Welke kleur heeft het?

• YoshiBignose
ja AGP slot. bruinige kleur. je weet wel normale videokaart heeft een korte en lange uitgang, deze andersom.

Verwijderd

Hier staan alle AGP sloten, dan kan je zelf de goede uitzoeken :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:AGP_Keys.jpg

• YoshiBignose
ok, maar jullie denken dus ook dat het aaan de videokaart ligt?

Verwijderd

Heb je het al eens met een andere grafische kaart geprobeert?

• YoshiBignose
dat zeg ik dus, die passen allemaal niet :)

ik zal nog wel ff kijken in mijn ouders' pc. die hebben zo'n dell en daar zitten soms wel rare videokaarten in misschien past die.

Pagina: 1