Film afspelen op oude laptop via externe harde schijf.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.838 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Laurens66732
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:51
Hallo,

Mijn eerste topic hier, hopelijk kom ik er met jullie hulp wel uit.
(Hopelijk staat het topic op deze plek goed)

Ik heb hier een oude laptop staan met de volgende spectificaties:

366MHz
160 mb RAM
2.5 mb videokaart
Windows XP home editon
usb poort (1.1)
Toegang tot internet
Harde schijf van 4.5GB
cd-rom speler

Ik wil eens proberen of ik op deze laptop films kan afspelen, uiteraard gaat dat niet via een cd-speler.
Wij beschikken over een 160GB externe harde schijf van HP en via die harde schijf wil ik het proberen.

Op deze harde schijf heb ik 2 films op gezet, 1 opgenomen met onze Media centrum PC en een opgenomen met een dvd recoder en overgezet op deze harde schijf.

De film vanaf de dvd recoder staan verdeeld over 2 mapjes, het ene mapje is 1.1 mb en de andere 1.36 GB.

Het mapje van 1.36GB lijkt me beter, ik zie daar het volgende in staan:

VIDEO_TS:
Video_TS.BUP BUP-bestand 12kb
Video_TS.VOB VOB-bestand 320kb
VTS_01_0.IFO IFO-bestand 56kb
VTS_01_2.VOB VOB-bestand 278 mb
VTS_01_4.VOB VOB-bestand 278mb
Video_TS.IFO IFO-bestand 12kb
VTS_01_0.BUP BUP-bestand 56kb
VTS_01_1.IFO VOB-bestand 278mb
VTS_01_3.IFO VOB bestand 278mb
VTS_01_5IFO VOB bestand 278 mb

Voor elk mapje staan een icoon van een onbekent programma.

In het andere mapje staat:

VIDEO_RM
Video_MN DAT-bestand 52kb Staat een windows media player icoon voor. Afspelen lukt niet.
Video_RM DAT-bestand 1.0mb Staat een windows media player icoon voor. Afspelen lukt niet.
Video_RM.IFO IFO-bestand 32kb
Video_MN.IFO IFO-bestand 6kb
Video_RM.BUB BUP-bestand32kb

Het bestand vanaf de pc is 1 bestand genaamd: DVR-MS-bestand.

Ik kan geen enkel bestand openen, volgens mij ben ik hier een geschikt programma voor nodig. (gratis legaal)
Ik heb tot op heden nog niets kunnen vinden, weten jullie mischien iets, houdt er rekening mee dat dit een oude laptop is.

Alvast bedankt en met vriendelijk groeten,

Laurens

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:18

Theo

moederbord

Je zou VLC player op de laptop kunnen draaien, daarme kan je ongeveer alles afspelen. Als ik je bestanden zo zie lijkt het er op dat je een DVD rip op je schijf heb staan. Je moet dan de hegele map openen in vlc.

De snelheid van je usb poort is snel genoeg, al zou het wel even (paar sec) kunnen duren als je plotseling doorspoelt. Of je laptop snel genoeg is voor de video durf ik niet te zeggen, daar kun je maar op één manier achterkomen, endat is proberen.

offtopic:
welkom Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~olie/fok/smilies/Smilies/bye.gif

Nu met WP, PV, EV en PC

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een 366MHz zonder enige vorm van hardware acceleratie voor DVD gaat je niet lukken. DVDs afspelen vergt nog iets meer dan dat. Zeker via de USB (dat zal 1.1 zijn) heb je maar 1.5MB/s doorvoersnelheid (max) dat komt erg dicht bij de 1350K die een DVD per seconde doet. Let daarbij op dat je nooit de max bandbreedte kan trekken uit USB en dan zul je zien dat het niet gaat werken.

Is converteren naar (S)VCD geen optie?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:47
Ik vraag me af of je er wel goed aan doet om XP op die laptop te draaien. Ik zou eerder naar Windows 98SE of Windows 2000 grijpen. En DVD programma, de enige die ik zo uit m'n hoofd weet is PowerDVD. Maar er zullen vast nog wel veeeeel meer zijn die een DVD vanaf HD kunnen afspelen.

Succes ermee, en welkom trouwens ;)

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:18

Theo

moederbord

ThinkPadd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 21:36:
Ik vraag me af of je er wel goed aan doet om XP op die laptop te draaien. Ik zou eerder naar Windows 98SE of Windows 2000 grijpen. En DVD programma, de enige die ik zo uit m'n hoofd weet is PowerDVD. Maar er zullen vast nog wel veeeeel meer zijn die een DVD vanaf HD kunnen afspelen.

Succes ermee, en welkom trouwens ;)
Volgens mij vraagt powerdvd meer van je systeem van VLC player. Bovendien is powerdvd niet gratis, iets dat de TS wel wilt

Nu met WP, PV, EV en PC

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:38

Mentalist

[avdD]

Terw_Dan schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 21:33:
Een 366MHz zonder enige vorm van hardware acceleratie voor DVD gaat je niet lukken. DVDs afspelen vergt nog iets meer dan dat. Zeker via de USB (dat zal 1.1 zijn) heb je maar 1.5MB/s doorvoersnelheid (max) dat komt erg dicht bij de 1350K die een DVD per seconde doet. Let daarbij op dat je nooit de max bandbreedte kan trekken uit USB en dan zul je zien dat het niet gaat werken.

Is converteren naar (S)VCD geen optie?
Die 2,5MB videokaart helpt ook niet mee. Dat is waarschijnlijk een Trident Cybershitblade of Neomagic prul ofzo, die accelereren ook niets.

Ik kan maar 1 tip geven: zet je beeldscherm op 16bit-color, dikke kans dat overlay niet start in 24/32bit. Dan nog heb ik mijn vrezen voor het gaan werken van deze setup.

Als je de films zou converteren naar MPEG1 (VCD) of de resolutie zou halveren en er XviD van zou maken (zonder GMC en Qpel), dan zou het nog wel werken waarschijnlijk. Dan vraag je ook niet zoveel van de bandbreedte van je USB.

Verder, wel.. Je zou HDTVpump kunnen proberen icm. Mediaplayer classic. HDTVpump is eigenlijk bedacht om de kwaliteit te verlagen en zo HDTV MPEG2 films te laten draaien op (iets) tragere systemen, maar waarschijnlijk is het ook bruikbaar om SD op nóg tragere systemen te laten draaien. Als het met HDTVpump niet lukt, dan lukt het nergens mee.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Laurens66732
Ik heb intussen VLC gedownload en geinstaleerd.

Ik ben begonnen met het openen van de film vanaf de dvd recoder, al die bestanden met een onbekend programma blijven zo, er staan 2 bestanden in dat andere mapje met een windows media player icoon zoals ik al zei.
Deze heb ik proberen te openen, helaas gebeurd er niets, geen foutmelding, geen geluid, geen beeld.

Als ik het ene bestand van de media centrum wil openen, dan speelt hij wat af, geen beeld, geen geluid maar hij speelt af volgens de balk onderin het programma.
Ik heb mijn geluid gecontroleerd en dat zit wel goed.

Nu hebben jullie het over het converteren naar een ander bestandstype, zoiets heb ik nog nooit gedaan en helaas weet ik ook niet hoe ik dat moet doen, ik weet alleen dat dat met een speciaal programma moet.

VCD staat toch voor VideoCD?

Met de computer waarmee ik de films over heb gezet kan ik ze openen in:

InterVideo winDVD5, dit is geen gratis programma.
Het bestandje wat ik kan openen is in map VIDEO_TS en dan het IFO-bestand: VIDEO_TS

De film vanaf de media centrum open ik probleemloos in Media player 10
De media player op de laptop is ook versie 10.

Windows 98 weer draaien is geen optie, dan zal de externe harde schijf niet werken omdat daar geen oude software voor is, ook zal het met digitale camera's moeilijk gaan, ja ik neem hem mee op vakantie.

Volgens de handleiding was er in het verleden ook een versie te koop met een DVD speler, maar waar was je toen zo'n ding voor nodig.

PS. 1 PowerDVD heb ik al geprobeerd, maar helaas, ik had daar nog een legale van van een oude computer, ik was vergeten dit te melden.

[ Voor 1% gewijzigd door Laurens66732 op 15-07-2006 08:58 . Reden: Typfout ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Nu hebben jullie het over het converteren naar een ander bestandstype, zoiets heb ik nog nooit gedaan en helaas weet ik ook niet hoe ik dat moet doen, ik weet alleen dat dat met een speciaal programma moet.
Dit soort zaken kan je simpel vinden, door even hier op GoT te zoeken, daar staat echt enorm veel informatie. Een goede site met stap voor stap hoe je XVID en SVCD's kan maken en software is: http://www.doom9.org/guides.htm.

Ps.. in VLC moet je niet de bestanden met het windows media-icoon slepen maar het eerste .vob bestand..
Ps2.. Een betere codec dan XVID is VP7 wat nu nog gratis te downloaden is. Dit gebruik ik zelf om mijn tv-kaart te streamen op 128kbit/s en dit bekijk ik op een laptop van 500MHz en alles draait soepel en ziet er goed uit...

[ Voor 22% gewijzigd door djexplo op 15-07-2006 09:20 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Laurens66732
Ik heb intussen al wat voor elkaar gekregen :)

Ik moet deze een voor een openen:

VTS_01_1.IFO VOB-bestand 278mb
VTS_01_2.VOB VOB-bestand 278 mb
VTS_01_3.IFO VOB bestand 278mb
VTS_01_4.VOB VOB-bestand 278mb
VTS_01_5. IFO VOB bestand 278 mb

Ik krijg het niet voor elkaar om het in een keer af te spelen maar zo erg is dat nou ook weer niet.

Helaas is het me nog niet gelukt het ene bestand af te kunnen spelen vanaf de Media Centre PC, het was een DVR-MS-bestand, dit maakt ook niet zo uit maar het zou mooi zijn als het wel kon.

Maar goed, een bestand vanaf de DVD recoder werkt dus, op de laptop loopt het beeld wat vertraging op als iemand snel beweegt, kan ik daar nog iets aan doen? Het lijkt mij niet i.v.m. met de videokaart. Het beeld speelt wel soepel door, maar wat wil je ook met een videokaart van 2.5mb.

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Google eens naar Geexbox. Micro-linux voor louter afspelen multimediabestanden.

Even downloaden, branden op cd-r of -rw en laten booten met de schijf in de cd-rom speler. Kan niet met zekerheid zeggen of ie ook bestanden vanaf externe harddisks afspeelt, maar probeer het eens. Kost niks.

• Laurens66732
Maar dat zal toch niet gaan werken op Winows XP?

Ik weet ook niet wat ik moet downloaden op de site:
http://geexbox.org/en/index.html

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Laurens66 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 11:32:
Maar dat zal toch niet gaan werken op Winows XP?

Ik weet ook niet wat ik moet downloaden op de site:
http://geexbox.org/en/index.html
Geexbox is een live-distro net als bijv. Knoppix. Als jouw laptop in de BIOS ingesteld is dat ie eerst probeert van de cd-rom te booten voor dat ie dat van de harddisk probeert, kan je dus Windows gewoon omzeilen. Geexbox is een heel klein Operating System wat geen echte GUI heeft, maar heel snel zichzelf laadt en daarna wacht op instructies wat ie verder moet doen.

Downloaden op: http://geexbox.org/en/downloads.html

Nog makkelijker: http://geexbox.gsnw.org:5...0/geexbox-1.0-en.i386.iso

Even branden op een cd-rw met Nero en starten maar.
Pagina: 1