Wireless blijft maar 36 uur online

Pagina: 1
Acties:

• esorone
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-04 15:16
Hoi hoi,

Ik heb thuis een webservertje die ik via een wireless verbinding aan mijn netwerk heb hangen.
Ik kan deze server (win2003) alleen via een remotedesktop benaderen omdat hij in de garage staat en geen monitor/muis en toetsenbord heeft.

Alles werkt prima maar na ongeveer 36 uur kan ik hem niet meer benaderen. Ik moet de server dan weer herstarten (resetknop) en alles werkt dan weer naar wens. Ik heb het gevoel dat verbinding in slaap valt o.i.d.
De server staat nog wel aan en reageert direct als ik bijvoorbeeld het cdrom laadje open, er is alleen geen verbinding

Het oranje ledje achterop mijn wireless PCI kaart brand dan ook nog steeds maar ik kan hem niet meer pingen en daardoor is mijn website ook weer eens offline.

De optie:" mag dit apparaat ivm energiebesparing zichzelf uitschakelijk" heb ik natuurlijk al uitgezet.
Als ik in de eventslogs kijk zie ik eigenlijk niets bijzonders staan waardoor de verbinding steeds "dood" valt.

De lease time in mijn router staat op Forever. Router is een Belkin 125G router en de netwerkkaart is
de PCI kaart die erbij hoort F5D7001df

Ik heb natuurlijk al wel gezocht maar dit is volgens mij een nieuws iets.

Ik hoop dat een van jullie mij kan helpen...

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 10:30
nou, sowieso is een server via wireless in mijn ogen geen goed plan, bij sommige mensen schijnt het goed te werken, maar bij mij werkt t altijd klote (ook wegvallende verbinding..)
misschien een optie om met een scriptje elke 12 a 24 uur de netwerk verbinding een keer aan en uit zetten?
en een kabeltje eraan zal wel niet gaan zeker?

gang is alles

• esorone
Japidoff schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 19:56:
nou, sowieso is een server via wireless in mijn ogen geen goed plan, bij sommige mensen schijnt het goed te werken, maar bij mij werkt t altijd klote (ook wegvallende verbinding..)
misschien een optie om met een scriptje elke 12 a 24 uur de netwerk verbinding een keer aan en uit zetten?
en een kabeltje eraan zal wel niet gaan zeker?
Nee inderdaad een kabeltje gaat niet :-( anders had ik het direct gedaan. Hij is wel WPA beveiligd en soms denk ik dat het daaraan ligt. Wel kloten want onder linux bleef de verbinding altijd aan.

Ik heb wel geprobeerd om bijvoorbeeld per half-uur een ping commando uit te voeren met een proggie. Echter dat proggie logde niet alles en had ik niet zo veel aan. Mocht je een goed scriptje hebben dan hou ik mij aanbevolen :-)

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

Geen idee hoe het in Nederland zit, als je daar tenminste woont, maar dat het juist 36 uur is klinkt als ADSL, hier in België worden ADSL verbindingen om de 36 uur gereset en krijg je dus ook een ander ip. Kon namelijk niet echt opmaken uit of het over intern/extern ip ging...

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-03 10:30
pfoe ja, ik ben zelf ook meer linux hobbyist..
maar ik zou iets proberen te vinden wat je met taakplanner (of hoe dat heet in 2k3) kan aanroepen en wat je netwerk herstart (misschien werkt "ipconfig /renew" al als dat nog in 2k3 zit... :? )

gang is alles

Verwijderd

ripperke schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 20:13:
Geen idee hoe het in Nederland zit, als je daar tenminste woont, maar dat het juist 36 uur is klinkt als ADSL, hier in België worden ADSL verbindingen om de 36 uur gereset en krijg je dus ook een ander ip. Kon namelijk niet echt opmaken uit of het over intern/extern ip ging...
lijkt me het interne ip, hij heeft het over zn eigen netwerk, dus dan heeft het externe ip niets te maken met het wegvallen van zijn WLAN.

maar misschien een script wat gewoon elke 24 uur ff een netwerk restart of herstel doet.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:26
Probeer eens vanaf je client de server constant te pingen (elke seconde of zo) en zie of hij nog uitvalt. Probeer het dan ook eens omgekeerd.

Het kan zijn dat als je server niets te doen heeft de wireless eruit vliegt. Als het exact 36u is, dan moet je eens zien wat er allemaal gebeurt op het 36'ste uur. Krijgt ie dan een nieuw IP of verloopt de lease?

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• esorone
ripperke schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 20:13:
Gelukkig heb ik een vast ip adres maar intern heb ik ook het probleem.
Japidoff. Ipconfig / renew werkt nog in Win2k3.

Ik zal dus in ieder geval moeten zoeken naar een script of er zelf een maken.

• esorone
Guru Evi schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 20:17:
Probeer eens vanaf je client de server constant te pingen (elke seconde of zo) en zie of hij nog uitvalt. Probeer het dan ook eens omgekeerd.

Het kan zijn dat als je server niets te doen heeft de wireless eruit vliegt. Als het exact 36u is, dan moet je eens zien wat er allemaal gebeurt op het 36'ste uur. Krijgt ie dan een nieuw IP of verloopt de lease?
Ik had dit antwoord nog niet gelezen.

Ik heb alle ip's statisch ingesteld, dus dat moet het probleem niet zijn. Ik weet niet of het exact 36 uur is maar om en nabij. Ik kan namelijk nergens een log vinden waar ik dat uit kan opmaken.

Ik zou inderdaad vanaf een client ping 192.168.2.7 - t >> log.txt kunnen doen. Hoe groot wordt die log dan wel niet ???

Verwijderd

esorone schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 20:22:
[...]

Ik had dit antwoord nog niet gelezen.

Ik heb alle ip's statisch ingesteld, dus dat moet het probleem niet zijn. Ik weet niet of het exact 36 uur is maar om en nabij. Ik kan namelijk nergens een log vinden waar ik dat uit kan opmaken.

Ik zou inderdaad vanaf een client ping 192.168.2.7 - t >> log.txt kunnen doen. Hoe groot wordt die log dan wel niet ???
zal wel meevallen hoor, hooguit paar honder mb. maar dat zal die niet eens halen denk ik.

• esorone
nou dat maakt inderdaad zit zoveel uit die paar 100MB maar als ik ping krijg ik er natuurlijk geen tijdstip bij. Misschien een idee hoe ik dat ga oplossen?

• wpverbeek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09-2024

wpverbeek

Wouter Verbeek

Volgens mij bedoelde Guru Evi dat je zorgt dat er continu netwerkverkeer is naar de server, waardoor de verbinding niet in slaap valt. Het maakt dan verder niet uit hoe laat hij uitgaat. Je kan het overigens wel gewoon uitrekenen door te kijken hoevaak hij per minuut de server pingt, en het totaal aantal regels van het txt'tje daardoor te delen, dan heb je het totaal aantal minuten.

• _Arno_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:33
We hebben op me werk een tooltje die je kan instellen hoevaak die pingt, bijvoorbeeld om de 10seconden, wordt het log-bestand al een stuk kleiner van :D
in dat log bestand wordt vervolgens ook de tijd bijgehouden, dus je kan precies zien wanneer de time-outs optreden >:)

je kan overigens bij de eigenschappen van je netwerkkaart, tabje energiebeheer de volgende optie uitzetten: De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen
geen idee of dit buiten de normale energie instellingen omgaat, maar tis het proberen waard iig :D

• esorone
_Arno_ schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 01:03:
je kan overigens bij de eigenschappen van je netwerkkaart, tabje energiebeheer de volgende optie uitzetten: De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen
geen idee of dit buiten de normale energie instellingen omgaat, maar tis het proberen waard iig :D
Dit is exact het vinkje wat ik ook maar heb uitgezet. Je weet maar nooit maar het had niet geholpen.

Hij heeft er intussen weer uitgelegen dus de 36 uur heb ik niet gehaald.

Hier is een stukje log:

Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=3ms TTL=253
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=4ms TTL=253
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=2ms TTL=253
Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=2ms TTL=253 Gaat een aantal uren goed.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out 120 regels met Request timed out en dan...
Destination host unreachable.

Misschien kan iemand er wat van maken?

• esorone
Mischien is het nog van belang maar:

De log is touwens vanaf de server naar de router

Verwijderd

1) Anders edit je post even ipv dat je nog een nieuwe posts er direct onder plaatst?

2) Is je router firmware up2date, en heb je de laatste drivers voor de PCI kaart?

/me zal NOOIT wifi gebruiken voor "standaard" netwerk, enkel voor laptop's, wifiphone's en PDA's.
En al helemaal geen 3Com meer, troep dat het is :/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 16:10 ]

Pagina: 1