Toon posts:

MSSQL queries over VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij op m'n werk zijn we bezig een VPN mogelijk te maken zodat er ook vanaf huis gewerkt kan worden met het administratie programma (Snelstart). Alles lijkt goed te functioneren behalve de verbinding met de SQL server via VPN. Kleine queries gaan gewoon goed, maar zodra er een query wordt uitgevoerd waarbij bijvoorbeeld alle klantgegevens uit de database worden gehaald duurt het een eeuwigheid.
Als we dan ook de gebruikte bandwijdte in de gaten houden zien we aan het begin van de query een enorme piek (80%, even snel als bestandsoverdracht) maar al snel zakt het in en blijft ie rond 20% hangen. Dit is met een 1mbit lijn.

We hebben al van alles geprobeerd, zelfs met verschillende SQL managers om te kijken of het niet aan Snelstart lag, maar we kunnen het probleem niet vinden.

Wat zou er aan de hand kunnen zijn? Ik hoop dat iemand kan helpen met dit probleem.

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:23

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Het lijkt mij verstandiger om met een terminal oplossing te gaan werken.

Ik denk dat het puur de bandbreedte is die je tekort komt.
Met wat voor vpn oplossing werk je?

[ Voor 22% gewijzigd door wielhelm op 14-07-2006 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een Vigor 2800 waar we de VPN functionaliteit van gebruiken. Het stomme is dat alles lekker snel en vlekkeloos werkt behalve MSSQL

Verwijderd

Wij hebben dit ook zonder veel suc6 getest met snelstart.

Als je een beetje rond kijkt op internet dan kom je er achter dat de meeste mensen zeggen 'sql over vpn = not done'.

bv: http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/538451.html

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 19:55 ]

• wielhelm
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:23

wielhelm

80/86 ST bladebladed

Overigens kun je ook problemen krijgen als je vpn verbinding eruit klapt (gebeurt ook nog weleens met drayteks ) Ik denk dat sql dat ook niet echt lekker vind.