Toon posts:

snelheidsprobleem router USRobotics

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al jaren een u.s. robotic 8000 router en het is een prima ding. Nu heeft @home de snelheden verhoogd, maar ik haal maximaal 650 kb/s. En als ik me router ertussenuit haal en internet rechtstreeks op de pc aansluit dan haal ik wel 900 of meer kb/s.

Router is voorzien van firmware versie 1.25. Dit is de meest recente versie naar mijn weten en volgens de site ook.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

En anders wordt het waarschijnlijk een nieuwe router kopen.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Ik denk wel dat je een nieuwe router moet kopen. Dat was ook bij de overschakeling van veel mensen ADSL>ADSL2+. De router kon de snelheid niet aan. Dat wordt nieuwe router dunkt me :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-04 08:57
Ik heb een USR8001 en die haalt netjes bijna 1MB/s sinds de @home upgrade.. :P
(ter info)

Verwijderd

Topicstarter
Beetje jammer dat de 8000 dat niet haalt.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 19:16:
Ik heb al jaren een u.s. robotic 8000 router en het is een prima ding. Nu heeft @home de snelheden verhoogd, maar ik haal maximaal 650 kb/s. En als ik me router ertussenuit haal en internet rechtstreeks op de pc aansluit dan haal ik wel 900 of meer kb/s.

Router is voorzien van firmware versie 1.25. Dit is de meest recente versie naar mijn weten en volgens de site ook.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

En anders wordt het waarschijnlijk een nieuwe router kopen.
Tijd voor een nieuwe dan. Je zou nog eens kunnen proberen met een SMC firmware (volgens mij de SMC 7400BR maar ik ben er niet 100% zeker van) kunnen proberen aangezien dat apparaat identiek is en meer recente firmware heeft, maar da's natuurlijk helemaal op eigen risico, en er is geen enkele garantie dat het daar sneller van wordt.
Ik heb dat zelf wel gedaan al kan ik me niet herinneren met welke reden dat was. De router heeft het daarna in elk geval nog maandenlang prima gedaan totdat ik een ander type kocht.

Zelf heb ik mijn USR 8000 al een tijd geleden de deur uit gedaan maar ik kan me herinneren dat ook de communicatie binnen het netwerk niet bijster snel was met dat ding. Met de snelheid van @Home kan ik me niet herinneren dat er problemen waren.

Verwijderd

Topicstarter
Zal het eens proberen, en anders wordt het een andere router.
Pagina: 1