Toon posts:

[XP] Start niet meer op.

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem en weet niet echt wat ik nu moet doen...

Ik had deze opstelling

C: Prim. Master - (hd)zooi
D: Prim. Slave - (hd)Windows
E: Sec. Master - DVD
F: Sec. Slave - CD
H: Master - (hd)zooi
I: Slave - (hd)zooi

Nu wilde ik C: vervangen omdat deze al vrij lang meegaat, herrie maakt en maar 40gb is. Leeggemaakt en geformateerd, vervangen door een nieuwe hd. Ik heb nu de oude d: op master gezet en is dus nu c:, de nieuwe hd heb ik op slave gezet en is nu dus d:. Maar hij start dus niet meer op.

Ik heb de oude configuratie teruggezet zoals hierboven beschreven is maar dan doet ie ook niks meer.

Hij start op en detecteert alle hd's ook de hd's die aangesloten zijn aan een kaartje maar daarna zegt ie: 'Press a key to reboot'.

Wat te doen nu? Ik wil best windows opnieuw installeren ergen op maar moet eerst effe alle data van de d: schijf terug zien te halen maar hoe?

b.v.d.

zou het helpen om windows op de nieuwe hd te zetten en dan de data op één van de andere schijven te zetten zodat ik hierna de twee hd's met windows kan formatten en op één van deze hd's windows te zetten?

Werkt het ook om misschien met R=Herstellen functie van de windows-installatie cd-rom te werken?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 19:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een oplossing. Ik heb in herstelmodus al 'fixboot c:' geprobeerd maar dat werkte niet.

Verwijderd

Ik neem aan dat je de Jumpers al goed gezet hebt, verder kun je nogal fixmbr doen om de master boot record van de schijf te herstellen. Verder heb ik weinig ideen, behalve alles los te halen behalve de boot schijf en om te kijken wat er dan gebeurd.

Verwijderd

Zover ik weet maakt windows ook een kleine root aan op de C: schijf ook al is je D: schijf de windows partitie ,helaas denk ik dat je de nieuwe schijf als windows root moet maken en zo je data van D redden.

• Pollux4092
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:05
Heb je vooraf een backup gemaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Pollux4092 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 20:33:
Heb je vooraf een backup gemaakt?
Nope, ik neem aan dat als je een hd verwisselt waar alleen maar data opstaat je niet hoeft te vrezen voor je windows hd...

Bij dat fixmbr geeft ie bij mij een waarschuwing:

'het lijkt erop dat deze computer een niet-standaard of ongeldige MBR heeft.

FIXMBR kan de partitietabellen beschadigen als u doorgaat.

Hierdoor kunnen alle partities van de actieve vaste schijf ontoegankelijk worden.

enz.'

Toch doen???

Het vreemde is dat ik nu op C: mijn oude schijf heb zitten die eerst D: was waar Windows op staat. op de D: heb ik nu de nieuwe schijf. De herkent hij wel bij de opstart als prim. slave. Maar in dos zegt ie 'De stationsaanduiding is ongeldig' bij d:.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 20:53 ]

Verwijderd

Gewoon door, kep dat vaak genoeg gedaan en het tot zover nog niet geleid tot beschadigingen of ander geblaat :p.

En als je boot schijf als primary slave word herkend, doe je zowiezo al iets fout :p gezien de boot schijf (het liefst) als Primary Master gezien word. Wederom, ontkoppel eens alle schijven behalve de schijf waar je windows op wilt installeren en probeer het dan opnieuw.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 22:38:
Gewoon door, kep dat vaak genoeg gedaan en het tot zover nog niet geleid tot beschadigingen of ander geblaat :p.

En als je boot schijf als primary slave word herkend, doe je zowiezo al iets fout :p gezien de boot schijf (het liefst) als Primary Master gezien word. Wederom, ontkoppel eens alle schijven behalve de schijf waar je windows op wilt installeren en probeer het dan opnieuw.
Ik heb de afgelopen vijf jaar windows geboot op een prim. slave dus het kan wel hoor...

Het probleem is nog steeds niet verholpen. Iemand ideeën?

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:56
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 19:00:
Ik heb het volgende probleem en weet niet echt wat ik nu moet doen...

Ik had deze opstelling

C: Prim. Master - (hd)zooi
D: Prim. Slave - (hd)Windows
E: Sec. Master - DVD
F: Sec. Slave - CD
H: Master - (hd)zooi
I: Slave - (hd)zooi

Nu wilde ik C: vervangen omdat deze al vrij lang meegaat, herrie maakt en maar 40gb is. Leeggemaakt en geformateerd, vervangen door een nieuwe hd. Ik heb nu de oude d: op master gezet en is dus nu c:, de nieuwe hd heb ik op slave gezet en is nu dus d:. Maar hij start dus niet meer op.

Ik heb de oude configuratie teruggezet zoals hierboven beschreven is maar dan doet ie ook niks meer.

Hij start op en detecteert alle hd's ook de hd's die aangesloten zijn aan een kaartje maar daarna zegt ie: 'Press a key to reboot'.

Wat te doen nu? Ik wil best windows opnieuw installeren ergen op maar moet eerst effe alle data van de d: schijf terug zien te halen maar hoe?

b.v.d.

zou het helpen om windows op de nieuwe hd te zetten en dan de data op één van de andere schijven te zetten zodat ik hierna de twee hd's met windows kan formatten en op één van deze hd's windows te zetten?

Werkt het ook om misschien met R=Herstellen functie van de windows-installatie cd-rom te werken?
Ik weet het antwoord al, ik heb namelijk hetzelfde gehad:

Windows 'denkt' nog dat hij zijn bestanden kan vinden op Drive D:. Er zit dus niets anders op dan De drive waar windows op staat slave te maken en die nieuwe de master.

Verwijderd

Topicstarter
masser120 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 18:52:
[...]

Ik weet het antwoord al, ik heb namelijk hetzelfde gehad:

Windows 'denkt' nog dat hij zijn bestanden kan vinden op Drive D:. Er zit dus niets anders op dan De drive waar windows op staat slave te maken en die nieuwe de master.
Nee want dan start hij ook niet op...

• Koudijs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Probeer in je Recovery Console (R bij opstarten van cd) eens het volgende commando:

bootcfg /rebuild

Dit commando zorgt ervoor dat je boot.ini aan wordt gepast.
In je boot.ini staat de schijf aangegeven waarvan hij op wil gaan starten.
Het zou me niets verbazen dat Windows al dat geswitch van schijven op heeft proberen te lossen door de boot.ini aan te passen.
Met het bovenstaande commando kun je aanwijzen vanaf welke partitie je op wilt starten.

Verwijderd

Topicstarter
Koudijs schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:44:
Probeer in je Recovery Console (R bij opstarten van cd) eens het volgende commando:

bootcfg /rebuild

Dit commando zorgt ervoor dat je boot.ini aan wordt gepast.
In je boot.ini staat de schijf aangegeven waarvan hij op wil gaan starten.
Het zou me niets verbazen dat Windows al dat geswitch van schijven op heeft proberen te lossen door de boot.ini aan te passen.
Met het bovenstaande commando kun je aanwijzen vanaf welke partitie je op wilt starten.
Werkt helaas ook niet...
Pagina: 1