Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Concept artist voor casemods, hoe doe ik dat...

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 13:12

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
/ / / / / / / WARNING! LONG STORY AHEAD! / / / / / / / / / /

Ik heb op dit moment mijn Sony Tapestation hier staan, heb in het verleden mijn Appelbak hier gehad, ook wel eens een handvatje bovenop mijn werkstation geschroefd.

Correctie. Laten schroeven. En de kasten die ik hier heb gepresenteerd, zijn ook grotendeels niet door mij gemaakt, maar door mijn lieve vader. Het blijft een echt 'Ulrich' product, though. Zo eens in de twee jaar kom ik weer met een idee aanzeulen en kijk ik hem lief aan. Hij pakt dan boor, zaag en materiaal erbij, en kijkt zuurder naar mate ik meer plannen op tafel leg. Het begon met een handvat, dit kon hij nog wel volgen; de Appelbak vergde al een wat creatievere inslag, en hoewel er aan deze Tapestation weinig 'nieuws' te pas kwam, heeft hij het na deze casemod echt wel gehad.

Ik zelf ben echter gek op ontwerpen en mijn ideeën zijn nog lang niet op. Hardware kan ik ook wel bij elkaar scharrelen, zelfs plexi heb ik nog staan. Maar het maken komt er bij mij nooit van, ik heb een wat perfectionistische inslag en ik heb op een lullig hand-accuboormachientje en een ijzerzaagje amper echt gereedschap. Ik laat het casemodden gewoon liever aan een ander over, en dat was tot voor kort mijn vader, maar die wil ik niet meer met mijn hersenspinsels opschepen, dus zoek ik het wat verder van huis.

Op Campzone bied ik elk jaar weer aan om tribals op kasten te tekenen. Dat, maar ook andere dingen, meestal is de regel gewoon, als het maar uit te zagen is en mooi bij de kast past. Tegen twee flesjes Bawls ga ik een middagje zitten tekenen, en ook dit jaar zal ik dat weer doen (hint, reclame :P ) Maar ik wil méér! Ik heb zoveel leuke ideeën.
Ik weet hoe uiterst klein je een PC kan maken, en (oké afgezien van de temps van Tapestation nou) vind ik kleine en niet van die flashy outer space-kasten gewoon spannend. Mijn motto is, groot is gewoon the easy way out, kleiner wordt juist een uitdaging.

Juist de wat exclusievere dingen; een beschilderde kast met een Warcraft-scene erop ofzo, een kast met een hele rockband er in (mijn No Doubt systeem in een Curver box draait, maar Gwen Stefani ligt er nog steeds op d'r kop in...), een eikenhouten kast voor in je ouders woonkamer (mocht ik niet maken van pap :( ) of zoiets wat Terw_Dan dan maakt, een halve jungle met TombRaider thema; zoek iemand die van koeien houdt en maak een kast met koeienweiland! Niks is mij te gek, ik wil het alleen niet zelf bouwen. Omdat ik niet handig ben met de tools, omdat ik het geld niet heb, en wat moet ik in hemelsnaam met telkens een nieuwe pc! ;)

Wat moet ik hier nou mee, al die creativiteit maar geen mogelijkheid tot uitwerking 8)7 ...advertenties zetten? Naar een sponsor stappen? Elke sponsor wil het gevoel 'flitsend en modern' uitdragen dus met mijn zonnige en gewaagde plannnetjes kunnen zij hun spullen niet echt promoten. Bovendien is zo'n niet-universele kast moeilijk te verkopen, helemaal als niet alle hardware er zomaar in past of door de lokale computerboer vervangen kan worden. Toch denk ik hier echt een leuke kans te zien voor computers, zodat niet alleen Apple's meer in de woonkamer in het zicht hoeven te worden gezet.

Roep eens wat... brainstormen mag vanaf hier! :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:04

Soul__assasin

de Belbelg

Troost je ik heb net hetzelfde probleem

ik lig hier met massas moederborden dure cpu's voedingen ten over gadgets... allemaal aangekocht voor CIP's maar de tijd het doorzettings vermogen en het geld voor de matrialen ontbreekt me er is zoveel dat ik kan maken maar waar ik de tijd en de tools niet voor heb...

ik begrijp je volledig dus

www.weefab.com

Verwijderd

Ik zal eerder zeggen: "ga het gewoon eens proberen om het zelf te maken." Vroeger kon ik ook totaal niets maken, maar heb mezelf ook gewoon opgewerkt tot het wel kunnen maken van dingen. Gebruik gewoon tools waarvan jij zeker bent dat je ze kan gebruiken. Tools als een figuurzaag, vijlen en een kolomboormachine'tje zijn harstikke makkelijk te bedienen. Alles kan je zagen met een figuurzaag zolang je gewoon de tijd neemt. Daarbij gaat een figuurzaag ook snel of aggressief dus kan je alles in alle rust maken.

• BarthezZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

BarthezZ

anti voetbal en slechte djs!

Ik heb eigenlijk totaal het tegen over gestelde, kheb geen flauw idee wat ik zou moeten maken...:x

kheb nu eerst besloten een hdd rek in elkaar te flatsen, en ga is kijken hoe dat uitpakt

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ik word met mijn opleiding concept designer, en ja, dat is meer voor concepten à la IKEA, politieke veranderingen, enzo. Geen computerkasten ;)

Ik kan wel eens in 3D wat dingen gaan maken, en die dan als een soort van portfolio gaan aanbieden. Mensen kunnen toch altijd wel ergens een variant op maken; wie ben ik om dan de copyrights te gaan claimen over iets.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

ik ben ook slecht qua mods bedenken... Maar als ik iets wil, wordt het vaak wel perfect :) .

Nu heb ik dan een Coolermaster Wavemaster, maar weet 100% niet wat ik wil......

tjek maar: http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/73235

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Ja, kijk het modden, dat wil ik ooit nog wel onder de knie krijgen. Met een dremel, boor en zaag; die laatste twee kan ik al hanteren. Weet ook uit ervaring hoe ik alles moet aanpakken. Dat perfectionisme is niet eens de killer: dat is het niet nodig hebben van nóg een systeem!!! :P

Verwijderd

Je hoeft niet steeds een nieuwe computer te nemen, je kan ook gewoon kasten gaan maken en die dan verkopen of zo iets.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 16:17:
Je hoeft niet steeds een nieuwe computer te nemen, je kan ook gewoon kasten gaan maken en die dan verkopen of zo iets.
Tja, denk je dat een kast die gemod is verkocht kan worden? Ik denk namelijk dat het redelijk persoonlijk is hoe een kast gemod wordt en dat veel mensen een kast niet eens mooi vinden nadat hij gemod is.

Zeker als je kijkt naar de dingen die Dark Blue maakt is dat niet het standaard 'goh ik heb een dremel, laat ik een window maken'-mod is, en dit moet je dan maar net leuk vinden om te kopen. Daarnaast is het zo dat het leuke aan een gemodde kast is dat je hem zelf gemaakt hebt en niet hebt laten maken (vind ik dan, had nooit een kast van piepshcuim en gips gekocht bij iemand die er toevallig mee aan het knutselen was geweest).

En dan komt nog het feit dat de kosten die je hebt gewoon behoorlijk zijn en je nooit terugkrijgt als je het zou verkopen (als ik kijk naar wat ik kwijt was voor mijn tombraider kast wordt je ook niet vrolijk van die prijs, en mocht ik het ding ooit verkopen krijg ik het er nooit meer voor terug). En dan heb ik het nog niet eens gehad over het 'uurloon' dat je zelf hebt.

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:45
een soort van ontwerp op afspraak ofzo? dat mensen je betalen om iets te ontwerpen en te maken... zo is het wel hun smaak van casemod en heb jij er nog je plezier aan en mss ook nog een aardig zakcentje

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-11 22:14
Fr!st! schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 17:33:
een soort van ontwerp op afspraak ofzo? dat mensen je betalen om iets te ontwerpen en te maken... zo is het wel hun smaak van casemod en heb jij er nog je plezier aan en mss ook nog een aardig zakcentje
mnpctech doen dit dus. Zijn echt hele mooie casemods die ze maken, maar ook enorm duur waarschijnlijk.

• Tarkin
tjah, je zou denkik zelf wel kunnen kiezen hoe duur je het wil maken he, moet dan ook wel in overleg gebeuren

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Alsnog zal je dat dan meer voor de lol doen dan voor het geld, uitzonderingen daargelaten O-) want als je 100uur aan een casemod zou besteden (zijpaneel, verven, kabels, drives stealthen, graveren, hardware monteren, waterkoeling mooi inbouwen etc. en je wilt er dan nog wat aan "verdienen" is de klant minstens 1000€ kwijt. Er zal vast wel een gek zijn die dat er voor over heeft, maar 99% niet. Kijk eerst of je het leuk vind om voor de lol te doen, als je er dan nog wat mee verdiend is het mooi meegenomen ook.

In de meeste gevallen weet ik prima wat ik wil, en bouw ik het dan ook helemaal naar mijn zin. maar dan heb ik er ook alle tijd voor, ik doe het immers voor mezelf. Als ik dan voor anderen aan de slag ga is het altijd goed vragen wat ze willen, wensen, dingen waar ik op moet letten etc. want zelf denk je vaak net even anders over bepaalde dingen na. En dat gaat gelukkig goed :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Fr!st! schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:54:
tjah, je zou denkik zelf wel kunnen kiezen hoe duur je het wil maken he, moet dan ook wel in overleg gebeuren
Tja, maar dan komt het neer op het feit dat je alleen hele simpele dingen wil gaan maken. Stel je neemt €10 als uurloon (niet verkeerd denk ik) dan heb je maar 100 uur als je €1000 euro krijgt. Nou is 1000 euro erg veel en is 100 uur niet echt heel veel om een kast tot in de puntjes af te werken.

2 flesjes drank voor een middagje tekenen is natuurlijk al spotgoedkoop ;) maar als je er zelf nog echt wat aan over wilt houden en je meer moet afleveren dan alleen een mooie tekening dan valt het erg tegen.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Dan kun je beter tatoo's gaan zetten: Kun je ook lekker tribals tekenen en je hebt wel een goed uurloon ;)

Verwijderd

Nja, ik heb ongeveer het zelfde probleem. ik heb altijd wel idee'en maar geen zin om het uit te voeren. En heb ook niet echt een "werkplaats" waar ik even kan modden.

• Tarkin
ik heb het fietsenkot bij ons opgeëist (heb het even opgeruimd en ik mocht het gebruiken van m'n vader)
je kan bv ook tribals in op zijpanelen tekenen enz... het hoeven niet altijd volledige casemods te zijn waar meer dan 100 uur werk in zit he...

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Spontaan met gaaf idee, korte voorbereiding met hele vage krabbels op papier alsof het door kleuter is getekend, snel rondkijken en uitrekenen.... ja het kan nog binnen budget.
CIP starten, lekker boren en zo...

Na vele maanden raakt de tijd steeds meer op, en ondanks dat casemod min of meer vordert (je bekijkt steeds stukje voor stukje of het gelukt is) dus in feite denk je continu steeds na elke behandeling weer na of het wel goed is.

Uiteindelijk komen andere plichten je in beslag nemen. Werk, school, vriendinnen... Je interesse of motivatie in casemod neemt meer af. Je krijgt steeds minder zin om verder te gaan.
En inderdaad, hoe langer de casemod duurt, hoe meer spullen je extra bijkoopt. Dat gaat dus meer geld kosten. Allemaal kleine versiersels. Kleine modificaties. Een beetje hier en daar, maar toch...

Uiteindelijk kijk je beetje zuur tegen anderen die alweer mooie dingen hebben gemaakt. Je besluit maar af te haken omdat de moederbord in je casemod niet meer beste van de plank is.
Je kapt ermee en gaat dus maar simpelere kast kopen, windowtje zagen, nieuwe mobo erin die wel beter loopt, en klaar. Zolang ie maar werkt ben je wel zo tevreden. Veel tijd heb je toch niet, school en werk, en zelfs zeurende vriendin laat je slecht concentreren op casemod.
Erg he?

Ik zit ook met een casemod plannen en ik wist dat afhaken risico of te lang worden van project vervelend kan worden. Ik heb nog geen tijd voor kunnen maken, en nog niet budget voor, omdat andere zaken nog teveel in de weg zitten. Maar ik blijf wel rustig nadenken omdat het nog steeds uniek ontwerp is. De constructie wordt goed nagedacht. Het verandert steeds een beetje aan de ontwerpplannen, maar de basis blijft hetzelfde.
Ik blijf dus rustig nadenken en telkens wat ik tegenkom bij jullie casemods en op internet gebruik ik als informatiebron om plannen zo goed mogelijk te maken. Nieuwe dingen worden toegevoegd en probeer me goed inbeelden of het praktisch haalbaar is. En ook rekening houden of het makkelijk aan te passen is, zoals mobo eruit halen, kaarten erbij, etc... Materiaalkeuze wordt goed nagedacht.
Waterkoeling ontwerp wordt nagedacht en bijgesteld.
Straks maar weer tekenen in 3D programma en kijken of het goed is. Ja, 3D programma tekenen en wel op SCHAAL niet ruwe krabbel, maar echt kloppend zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Deze plan heb ik al vele jaren in mijn kop zitten, hoe gek het ook klinkt. :) Ik zal het zeker uitvoeren omdat het uniek ontwerp is. Daar heb ik goed vertrouwen in.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 23:58:
2 flesjes drank voor een middagje tekenen is natuurlijk al spotgoedkoop ;) maar als je er zelf nog echt wat aan over wilt houden en je meer moet afleveren dan alleen een mooie tekening dan valt het erg tegen.
Klopt, maar ik hoef het nooit zelf te bedenken. Tekenen of op grote schaal overtrekken van een tribal doe ik even snel als dat een ander een appel schilt.
Zo'n jongen (of meisje, vorig jaar de eerste langsgeweest :P ) die dat zelf moet doen, zit met de handen in het haar, omdat ze niet zulke strakke lijnen kunnen trekken en dus denken te falen.
Voor mij is dat tekenen een eitje, ik heb er alleen vorig jaar éentje moeten bedenken voor ene Buffalo, dat vond ik vrij pittig.
Ze hebben nog genoeg puf- en zweetwerk aan het zagen van die vormen en alle Dremeltjes die ze er doorheen jagen.Best nog wel ramptoerisme om daar bij te gaan staan kijken. :P 4 euro, 2 Bawls, en ik ben weer gelukkig.
_ferry_ schreef op zondag 16 juli 2006 @ 00:10:
Dan kun je beter tatoo's gaan zetten: Kun je ook lekker tribals tekenen en je hebt wel een goed uurloon ;)
Haha, wie weet. Nah, het is wel een leuke toekomst, maar als werkgebied een arm, een bil of een onderrug, ... daarvoor is mijn denkraam veel te groot ;)
Fr!st! schreef op zondag 16 juli 2006 @ 15:08:
ik heb het fietsenkot bij ons opgeëist (heb het even opgeruimd en ik mocht het gebruiken van m'n vader)
je kan bv ook tribals in op zijpanelen tekenen enz... het hoeven niet altijd volledige casemods te zijn waar meer dan 100 uur werk in zit he...
Wish I could. Hier in huis kan ik de schuur niet claimen, die is snikheet plus de zaken die er staan kunnen zo meegenomen worden. En bij mn ouders thuis is de halve garage al in beslag genomen door... juist, mijn vader, die zo'n zelfde 'jongensdroom' werkbank wilde. En die mocht hij van mn moeder wel hebben daar. :D Daar mag ik tot op zekere hoogte gebruik van maken, weet ook wel veel te liggen - er ligt zelfs een Dremel - maar het meeste gebruik ik toch niet zo maar eventjes.
MrDummy schreef op zondag 16 juli 2006 @ 16:46:
Straks maar weer tekenen in 3D programma en kijken of het goed is. Ja, 3D programma tekenen en wel op SCHAAL niet ruwe krabbel, maar echt kloppend zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Deze plan heb ik al vele jaren in mijn kop zitten, hoe gek het ook klinkt. :) Ik zal het zeker uitvoeren omdat het uniek ontwerp is. Daar heb ik goed vertrouwen in.
Ja, het 3D'en van mijn ideeën is mij ook al eens te binnen geschoten :) Ik ben wel goed in 3D, alleen dat precisiewerk, milimetertjes afmeten enzo... maar ja, daar gaat het om, dan zie je wat er realistisch mogelijk is en wat niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Dark Blue op 17-07-2006 19:49 ]

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

[b][message=26149907,noline]Ja, het 3D'en van mijn ideeën is mij ook al eens te binnen geschoten :) Ik ben wel goed in 3D, alleen dat precisiewerk, milimetertjes afmeten enzo... maar ja, daar gaat het om, dan zie je wat er realistisch mogelijk is en wat niet.
Door realistisch in 3D te bouwen kun je meteen zien welke problemen je kan verwachten. Drive tegen ram reepje, koeler komt ergens tegenaan, voeding past niet, slang loopt daar niet lekker etc....
Pagina: 1