[XP] CD-ROM en 56k modem werken niet

Pagina: 1
Acties:

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:44

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Nou ja, werken niet...

Ik heb hier een PC van een kennis waarvan onder Windows XP de stuurprogramma's voor de Lite-On CD-ROM drive en de Conexant 56k modem het niet meer willen doen. Windows zegt dat ze niet geladen kunnen worden omdat de bestanden wellicht beschadigd zijn.

Dit probleem ontstond nadat ik de drivers van de geluidskaart had proberen te updaten (een VIA AC'97 geval en ja, het waren de goede drivers). Dat verliep niet goed, er trad namelijk een BSOD op.

Na die BSOD de boel opnieuw opgestart en toen begonnen dus bovengenoemde problemen.

Wat ik ook probeer, ik krijg ze niet meer aan de gang... systeemherstel helpt blijkbaar niet met drivers, laatst bekende juiste configuratie ook niet... nieuwe drivers geinstalleerd voor het modem mocht ook niet helpen. Nieuwe chipsetdrivers (VIA Hyperion) hielp ook niet.

Valt er nog wat aan te doen? Een herinstall van XP zie ik namelijk niet zitten.

Het betreft dus een Windows XP SP2 systeem met een VIA P4M266 chipset.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

doe eerst eens een driver rollback van je VIA AC97, want na die update ging er iets mis... probeer dan vanuit die stant de cdrom en Modem weer aan de gang te krijgen.

euh...ja

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Rfce schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 18:37:
doe eerst eens een driver rollback van je VIA AC97, want na die update ging er iets mis... probeer dan vanuit die stant de cdrom en Modem weer aan de gang te krijgen.
Had ik al geprobeerd btw, maar met de "vorige driver" optie kwam de melding dat er geen vorige driver is. Heb ook al de geluidskaart uitgeschakeld gehad, werkte ook niet. Via Windows Update een nieuwere driver voor de modem geïnstalleerd, maar dan initialiseert 'ie nog steeds niet.

CD-ROM en modem verwijderd, opnieuw gestart, ze worden wel herkend door Windows maar initialiseren verder niet.

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

als je in device manager zit, en dan eens de full view aanzet (view->show hidden devices)... wellicht dat je dan nog oude troep ziet staan (met een lichter icon)... gooi dat eens allemaal weg voor de 3 betreffende devices. Haal ook de cdrom en modem ff los.
Install daarna de goede driver voor je AC97, als dat werkt, install je de (nieuwste) driver voor de cdrom, en sluit je die aan... daarna de driver voor het modem, en sluit je die aan... in stappen dus.

Kijk ook even of er geen IRQ conflict optreed.

euh...ja

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
Rfce schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 09:47:
als je in device manager zit, en dan eens de full view aanzet (view->show hidden devices)... wellicht dat je dan nog oude troep ziet staan (met een lichter icon)... gooi dat eens allemaal weg voor de 3 betreffende devices. Haal ook de cdrom en modem ff los.
Install daarna de goede driver voor je AC97, als dat werkt, install je de (nieuwste) driver voor de cdrom, en sluit je die aan... daarna de driver voor het modem, en sluit je die aan... in stappen dus.

Kijk ook even of er geen IRQ conflict optreed.
Driver voor de CD-ROM, hoe wil je dat doen? Die is er namelijk niet, behalve wat Windows zelf aan boord heeft.

Maar over dat IRQ-conflict... ik heb in de BIOS van de PC wel PnP-OS op Yes gezet, die stond eerst op No. Eens kijken of dat er iets mee te maken heeft gehad. En misschien wil het opnieuw installeren van SP2 ook wel helpen, je weet maar nooit.

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 15-07-2006 10:15 ]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Topicstarter
^^ kickje ^^

Iemand enig idee?

(gisteren en vandaag weinig tijd, dus hoop morgen met zoveel mogelijk "tips" aan de slag te kunnen)

Pagina: 1