Hoi mensen... Een kennis van mij heeft een abonement bij Het Net. Eerst had hij gewoon een account om in te kunnen bellen naar de server van Het Net. Om tijdens het internetten bereikbaar te bijven heeft hij toen ISDN genomen. Later is hij op een aanbieding van Het Net ingegaan om daar ADSL te krijgen (niet wetend dat hij met een POTS lijn + ADSL ook bereikbaar was tijdens het internetten). Nu weet hij dat wel en wil hij van ISDN af maar wel bij Het Net zijn internet blijven houden en het liefst zo weinig mogelijk offline zijn... Hoe kan je dit het beste aanpakken bij KPN?
Beste en snelste manier is: Nieuwe analoge lijn aanvragen, nieuw HetNet abo'tje aanvragen, en dan ISDN de deur uit doen.
Kosten heb je sowieso, omdat een ADSL moden voor ISDN niet werkt op analoog. Meestal krijg je met een nieuw abo'tje een gratis modem, of flinke korting.
Het veranderen van analoog naar ISDN duurt 2 uur, met nummer behoud. Of dat andersom zo werkt, geen idee. Ik weet wel dat ADSL niet zo 1,2,3 van ISDN naar analoog kan, en vica versa.
Kosten heb je sowieso, omdat een ADSL moden voor ISDN niet werkt op analoog. Meestal krijg je met een nieuw abo'tje een gratis modem, of flinke korting.
Het veranderen van analoog naar ISDN duurt 2 uur, met nummer behoud. Of dat andersom zo werkt, geen idee. Ik weet wel dat ADSL niet zo 1,2,3 van ISDN naar analoog kan, en vica versa.
Ey!! Macarena \o/
Ik dacht zo dat het modem geen probleem zou zijn maar de splitter wel... ik kan er natuurlijk naast zittenRaZ schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 17:44:
Beste en snelste manier is: Nieuwe analoge lijn aanvragen, nieuw HetNet abo'tje aanvragen, en dan ISDN de deur uit doen.
Paar interresante topics voor je denk ik:
[rml][ Speedtiouch 510] POTS modem naar ISDN[/rml]
Nieuwe ADSL-provider en omzetten/opzeggen ISDN2
[rml][ ISDN ADSL]ISDN of analoog modem direct op hfdcontactdoos?[/rml]
Wat ik ook nog ff snel las, is dat je het hoofdnummer terug krijgt, dat is meestal het nummer wat je behoud als je van pots naar ISDN gaat.
[rml][ Speedtiouch 510] POTS modem naar ISDN[/rml]
Nieuwe ADSL-provider en omzetten/opzeggen ISDN2
[rml][ ISDN ADSL]ISDN of analoog modem direct op hfdcontactdoos?[/rml]
Wat ik ook nog ff snel las, is dat je het hoofdnummer terug krijgt, dat is meestal het nummer wat je behoud als je van pots naar ISDN gaat.
[ Voor 20% gewijzigd door RaZ op 14-07-2006 17:58 ]
Ey!! Macarena \o/
er is meen ik ook de optie om al je extra nummers te laten vervallen, misschien bespaard dat al voldoende in de kosten?
blijf je wel op isdn zitten en heb je geen geneuzel met je downtime want als je je nummer wilt behouden is de enige optie een sloop van je adsl>lijntype wissel> aanleg adsl
daarbij overigens, nieuwe splitter en nieuw modem
blijf je wel op isdn zitten en heb je geen geneuzel met je downtime want als je je nummer wilt behouden is de enige optie een sloop van je adsl>lijntype wissel> aanleg adsl
daarbij overigens, nieuwe splitter en nieuw modem
[ Voor 12% gewijzigd door Ceaser op 14-07-2006 19:38 ]
Idd makkelijkste optie. Kost je geloof ik 50 eur (of t moet veranderd zijn) en die kosten heb je er met iets minder dan een jaar uit.Gertjan! schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 19:52:
mss is overstappen op ISDN1 een optie?
Daartegenover de voordelen:
- Je kan je ISDN infastructuur houden, incl centrale en onderling bellen enz.
- Je houd 2 nrs
- Nummerherkenning zit standaard bij ISDN, kost extra bij analoog
- Geen gezeik met downtime en mislopende omzettingen.
Nieuw abbo aanvragen op nieuwe analoge lijn = hoogstwaarschijnlijk nieuw account, dus nieuw emailadres.
[ Voor 10% gewijzigd door DJSmiley op 14-07-2006 19:58 ]
Inderdaad is overstappen op ISDN1 de makkelijkste optie voor je. Toch ben je hiermee nog duurder uit dan met een standaard belbasis abbo. Niet alleen omdat met het overstappen naar ISDN1 kosten verbonden zijn, maar het probleem met overstappen als je in deze situatie zit is dat je vastzit aan het contract dat je hebt met HetNet. Als je je lijn over laat zijn zetten dan wordt de ADSL lijn gesloopt (zo wordt dat genoemd). Een provider ziet dit als een opzegging. Het gevolg is dat je de rest van de contractsperiode zal moeten betalen.
Ik zit toevallig in dezelfde situatie, en na zoekwerk en telefoontjes ben ik erachter dat de enige weg is -> december Planet opzeggen -> Januari ISDN->>>POTS migratie -> Nieuw internet aanvragen (uiteraard een stuk goedkoper en sneller
).
Ik zit toevallig in dezelfde situatie, en na zoekwerk en telefoontjes ben ik erachter dat de enige weg is -> december Planet opzeggen -> Januari ISDN->>>POTS migratie -> Nieuw internet aanvragen (uiteraard een stuk goedkoper en sneller
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Pagina: 1