Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe camera, maar blijf steken op de keuze tussen de Fuji S9500 en de Sony H5.
De volgende zaken spelen mee in mijn keuze van een camera:
De Cybershot camera's zijn zeker interessant, maar bieden veel mogelijkheden via het menu aan, deze zijn dus sneller beschikbaar op de s9500. De camera is wel iets compacter dan de s9500. Maar geeft deze camera werkelijk de mogelijkheid om in fotografie te groeien?
Heeft iemand nuttige tips met betrekking tot deze camera's?
Groet,
Bram..
De volgende zaken spelen mee in mijn keuze van een camera:
- Veel handmatige controle: ik begin net met het ontdekken van deze kant van de fotografie, maar wil daar verder in ontwikkelen.
- Goede zoom: Bij mijn oude compactcamera (analoog, 3x zoom) mis ik vooral
de mogelijkheid tot zoomen. Vaak krijg ik niet op de foto wat ik zou
willen. En is er naar toe lopen niet mogelijk. - Goede viewfinder: Ik vind LCD schermpjes mooi, maar een viewfinder geeft
ook bij veel zonlicht nog een beeld. Daarbij vindt ik het fijner en
stabieler fotograferen.
- Deze begint bij een 28mm equivalent. Terwijl de meeste andere camera's pas bij 35mm beginnen. Ervaring met 28mm heb ik echter niet, het lijkt me echter praktisch.
- Mechanische zoom.
- Grotere gevoeligheid bij situaties met weinig licht.
- Duidelijke bediening / indeling knopjes.
De Cybershot camera's zijn zeker interessant, maar bieden veel mogelijkheden via het menu aan, deze zijn dus sneller beschikbaar op de s9500. De camera is wel iets compacter dan de s9500. Maar geeft deze camera werkelijk de mogelijkheid om in fotografie te groeien?
Heeft iemand nuttige tips met betrekking tot deze camera's?
Groet,
Bram..