Toon posts:

Kan nieuwe HDD niet formatteren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.354 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb onlangs een nieuwe Maxtor Sata hardeschijf van 250GB gekocht, en die heb ik met succes geinstalleerd in de computer. Na het opstarten werd de HDD netjes gevonden en werden de drivers geinstalleerd. Na het heropstarten verscheen de nieuwe HDD in Deze Computer. Nu moest ik, om het werkend te krijgen, het formatteren. Alles ging goed totdat hij klaar was de volgende foutmelding verscheen: "...het formatteren is niet voltooid".

Nu heb ik sinds gisteren 5 keer de HDD geformatteerd(wat elke keer dikke 1 uur duurt), en steeds volgt dezelfde foutmelding nadat het de 100% heeft bereikt. Ik heb ook via de Windows XP installatie CD geprobeerd (ik heb daar ook een partitie gemaakt en vervolgens proberen te formatteren) maar na 100% bleef alles hangen voor een halfuurtje, waardoor ik de computer handmatig moest opstarten.
Ik heb daarna weer gewoon in Windows geprobeerd, steeds met dezelfde foutmelding. Ik heb ook, in Windows en via de Windows XP installatie CD, de partitie willen verwijderen... bij de eerste kreeg ik weer een error en dat ik in Logboek (via Schijfbeheer) moest kijken wat er aan de hand was. Ik heb daar ook gekeken, behalve rode kruisjes kon ik niet verder iets van opmaken. Bij dat laatste, via de Windows XP installatie CD, kreeg ik ook een melding dat ik de partitie niet kan verwijderen.

Verder heb ik geprobeerd om de jumpers van de nieuwe HDD te schuiven, ook zonder resultaat. (ik moet wel zeggen dat jumper van de nieuwe HDD 'anders' uit zien dan m'n oude Sata & Ata schijf. En ik heb de kabeltjes nog verwisseld met de oude Sata HDD voor de zekerheid)

Nou is mijn vraag wat ik moet doen. Ik weet geen raad meer.

(Ik zou het dolgraag met Fdisk ook willen proberen, maar ik heb helaas geen werkende diskette station)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:33
Klinkt als een gevalletje DoA, ik denk dat je niet veel meer kan doen dan 'm omruilen voor een andere hardeschijf.

The devil is in the details.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Heb je Service Pack 2 geinstalleerd voor XP? Pas na installatie van SP2 worden schijven groter dan 132GB goed herkend door XP.

[ Voor 89% gewijzigd door max op 14-07-2006 16:27 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

max schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 16:26:
Heb je Service Pack 2 geinstalleerd voor XP? Pas na installatie van SP2 worden schijven groter dan 132GB goed herkend door XP.
Of als je geen SP2 wilt installeren even de 48bit lba installeren, dan kun je ook met grote disks overweg.

@TS, waarom kies je niet voor quickformat, het is toch een ocmpleet lege disk :)

• Hahn
max schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 16:26:
Dan nog zou je de hardeschijf gewoon moeten kunnen formatteren. Je krijgt dan wel een partitie van maximaal 132 GB (of 128 volgens mij), maar je hoort geen fouten te krijgen.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:27
Je kunt proberen een GParted LiveCD te gebruiken om de schijf te formatten. Mocht dat niet lukken, dan kun je je disk checken met PowerMax

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Windows XP SP2, dus hier zal het niet aan liggen.

Ook als ik in Schijfbeheer kijk, staat er als status "In orde (Actief)"(ik heb zelf actief gedaan, moest iets proberen), als capiciteit en vrijruimte staat er "233.75 GB", maar bij bestandssysteem staat er niks. Dus niet NTFS (of Fat32), wat aangeeft dat ik het moet formatteren.

Verder heb ik ook Snelformatteren geprobeerd met dezelfde foutmelding als uitkomst.

Ik zal zometeen GParted LiveCD en PowerMax proberen. Vraag me niet waarom maar ik zit nu de hardeschijf te formatteren in Safe Mode (75% nu), met de hoop dat het helpt.

edit

Weer niet gelukt.

Ik zie dat GParted LiveCD en PowerMax op cd gebrand moeten worden. Ik heb nu geen lege cd's bij de hand, ik zal tot morgen moeten wachten.

Als iemand nog andere oplossingen heeft, graag!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 17:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 16:25:
Klinkt als een gevalletje DoA, ik denk dat je niet veel meer kan doen dan 'm omruilen voor een andere hardeschijf.
Wat is DoA? Zou die echt deffect zijn alleen omdat ik hem niet kan formatteren?

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 22:08

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 18:17:
[...]

DoA = Dead on Arival. Oftewel: hij _was_ al kapot toen je hem kreeg. Doe een garantie aanvraag bij je leverancier (RMA aanvraag dus) en probeer het met een nieuwe HDD (harddisk).

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Attixx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-01 15:31
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 18:17:
[...]

DoA: afkorting voor dead on arrival, als het met die tools niet lukt zou ik hem toch snel terugsturen/brengen normaal moet je die hd probleemloos kunnen formateren. Anders isser iets niet pluis aan die schijf.

Edit: met dit proggie kan je jouw maxtor schijf op fouten testen:
http://www.maxtor.com/por...20Downloads&downloadID=22
@Crash net te laat :p

[ Voor 32% gewijzigd door Attixx op 14-07-2006 18:24 ]

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:41
DOA = Dead On Arrival, ofwel: defect bij levering :)

Verwijderd

ik zie nergens iets over je chipset van je mobo staan maar dit probleem klikt mij bekent als je nforce hebt.

Als je idd nforce hebt update je chipset driver en het probleem moet dan als het goed is weg zijn.
Heb het zelfde gehad met een pc van een klant op m'n werk.

alleen had ik dus het voordeel dat die schijf onder de windows disk geplaatst moest worden dus ik weet dan alleen niet hoe je het moet oplossen als je mm als pri disk wilt gaan gebruiken (denk f6 ) voor de windows install.

Btw kijk even of je mm op sata 1 kan jumperen als het mogelijk is dan he :).

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 14:05 ]

Verwijderd

zoals al eerder vermeld: check je harde schijf op fouten met PowerMax (programmaatje van Maxtor zelf). Als het goed is, kan je daar ook mee formatteren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 14:26:
zoals al eerder vermeld: check je harde schijf op fouten met PowerMax (programmaatje van Maxtor zelf). Als het goed is, kan je daar ook mee formatteren.
Simpel samengevat wat je kunt proberen voordat je m RMA stuurt.

a) Nforce chipset updaten, nforce 4 geeft vaker met maxtor schijfjes(maxtor is gewoon een bagger merk met de hoogste uitval) en ga niet flamen dit is mijn mening, heb je een andere wil ik m niet horen =-)

b) Low-level format die HDD, trek daar maar rustig een uurtje of langer voor uit.

daarna RMA, tenminste als t niet heeft geholpen..

Verwijderd

wie zegt dat ie een nforce4 moederbord heeft? Waarschijnlijk heeft ie al een low-level format gedaan (duurde 1 uur per format schreef ie...). Dus beter lezen :)

• Hahn
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 14:40:
wie zegt dat ie een nforce4 moederbord heeft? Waarschijnlijk heeft ie al een low-level format gedaan (duurde 1 uur per format schreef ie...). Dus beter lezen :)
Aangezien ie niet verteld heeft wat voor een moederbord ie heeft kunnen we alleen gokken, en je kan het maar beter wel dan niet vragen/vermelden. En ik lees nergens dat ie al een lowlevel format heeft gedaan, alleen dat het formatteren lang duurt. Dus niet zomaar andere mensen gaan vertellen dat ze beter moeten lezen...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ehh, een standaard format duurt makkelijk een uur op zo'n volume. Dus waar jij vandaan haalt dat het een low level format is geweest vraag ik me dan af.

Verwijderd

Dan kunnen we net zo goed zeggen dat ie een andere voeding moet kopen aangezien die Sweex 300Watt voeding van hem te weinig en van te slechte kwaliteit is....
Oftewel, zeggen dat hij zijn Nforce drivers moet updaten is, terwijl we geen eens weten wat voor systeem ie heeft is een beetje voorbarig. Vermelden/vragen naar is dan natuurlijk wel goed :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 14:37:
[...]

Simpel samengevat wat je kunt proberen voordat je m RMA stuurt.

a) Nforce chipset updaten, nforce 4 geeft vaker met maxtor schijfjes(maxtor is gewoon een bagger merk met de hoogste uitval) en ga niet flamen dit is mijn mening, heb je een andere wil ik m niet horen =-)

b) Low-level format die HDD, trek daar maar rustig een uurtje of langer voor uit.

daarna RMA, tenminste als t niet heeft geholpen..
Daar moet je mee uitkijken, een lowlevel format laat vaak de garantie vervallen. Lees dus goed de disclaimers bij het downloaden en runnen van je lowlevel programma (van site producent).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb idd een nforce4 moederbord. Maar ff hier bij gelaten.

Ik ben gisteren tot diep in de nacht bezig geweest dat ding aan het praat te krijgen. Weer dingen uitgeprobeerd, door met Maxblast 4 en PartitionMagic werken... ik heb weer paar keer geformatteerd, google hélemaal afgezocht.

Ben vanmorgen vroeg weer gaan zoeken, en ik kwam bij Recovery Console terecht. Dus heb ik maar weer Windows XP installatie CD bij gepakt en RC geprobeerd. Ik kon nu heel makkelijk partitie maken en formatteren :D

Maar nu.... als de hardeschijf aangesloten is, start windows niet meer op nadat hij heeft geladen. Het beeld blijft zwart en moet ik de pc handmatig uit doen. Aangezien de pc nu helemaal open ligt, heb ik maar zonder de nieuwe hdd opgestart en later aangesloten. En hij werkt nu goed, ik heb weer een formatje gedaan via windows en dingen naar de nieuwe hdd gekopieerd om te kijken of alles naar behoren werkt.

Maar hoe moet ik nu het probleem hierboven oplossen?

(Om dit nog bij te vertellen; toen ik Maxblast 4 probeerde zei die dat Windows hdd's boven de 137Gb niet ondersteunt. Vervolgens ging die rebooten met een melding dat ie iets, weet niet meer wat, ging bijwerken)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand niemand?

Verwijderd

na ik weet nog steeds niet zeker of je mm onder een bestaande schijf hebt geplaatst of ofdat je mm er nieuw heb ingezet zonder dat je een andere schijf er in hebt zitten

nu heb ik meschien nog 2 oplossingen voor je.

1 je hebt een bestaande schijf met windows er op en die 250gb schijf die je er bij wilt hebben doet het dus niet goed. in dat geval sluit mm niet aan start windows update je nforce drivers (www.nvidia.com)

2 je hebt geen andere schijf er in zitten dan moet je even in de bios kijken hoe je je schijf config hebt staan. je kan mm of op bijv port 5 hebben staan omdat meestal 1,2,3,4 voor IDE zijn dan gaan ze meestal door naar 5, sata komt er onder dit staat dan op de eerste pagina van de bios.

of je zet je controller op raid mode en dan met 1 schijf dit werkt soms ook dan kan je zeker weten een disk maken met die nieuwste drivers er op. (F6 met de windows install)

kijk ook even of de maxtor schijf een sata 2 of sata 1 schijf is , als ie 2 is dan moet je mm terug jumperen naar 1 omdat veel chipsets de fout in gaan als ie op sata 2 staat.

even wat anders veel chipsets hadden in het begin een controller die een driver nodig had met de windows install de bekende F6 install van windows ik weet alleen even niet uit me hoofd of nforce een driver nodig heeft als je schijf gewoon onder de normal mode hebt staan (dus de raid staat disabled.)
meschien kan iemand anders die hier nforce heeft antwoordt op dit wat hierboven staat geven.

Ik heb zelf ook nog een mening over al die proggie's zoals,PowerMax,GParted LiveCD , etc.
ze zullen best wel werken op een goed werkend systeem maar als je niet eens windows goed draaiend krijgt met die schijf en je moet dan dit soort proggie's gebruiken na dan zie ik het als lap middel en met dat soort dingen krijg je meestal vroeg of laat ook problemen (hoeft niet maar kan).

basic moet het gewoon zo zijn schijf er in bios instellen na auto detect ofzo en dan windows installeren hooguit met een driver F6 meer dan dat moet het niet echt zijn. als er wel meer moet gebeuren na dan kan je er al van uitgaan dat er iets niet in de haak zit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu drie schijven; een ATA 40GB, een SATA1 80GB en de nieuwe SATA300(is dit SATA2?) 250GB. Windows draait op de ATA schijf (als de nieuwe hdd het nou doet kan ik alles van 80GB verplaatsen naar de nieuwe hdd en kan ik Windows daarop installeren). Als ik in bios kijk, zijn ze allemaal Primary Master en staan ze op de volgorde zoals hierboven. Raid staat Disabled.

Ik heb gedaan wat je zei; nieuwe nforce4 drivers gedownload en geinstalleerd. Ik heb de pc met de nieuwe hdd aangesloten opgestart en weer kreeg ik een zwart beeld.

Nu heb ik paar vragen aan je: als SATA 300 daadwerkelijk SATA II is, hoe moet ik de jumpers instellen zodat het als SATA1 functioneert? Het jumper gedeelte ziet er als volgt uit; er zijn horizontaal 4 pinnetjes, op de twee linker pinnetjes zit het jumpertje.

Je zegt "zet je controller op raid mode". Hoe doe ik dit? Door Raid in bios Enablen en "SATA Raid..." ook op Enable zetten? En verder..

Ook heb je het steeds over het "F6" om drivers te installeren. Helaas kan ik dit niet doen, omdat ik geen diskette drive heb. Maar ik denk dat dat niet hoeft, want bij de vorige SATA hdd werden de drivers netjes geinstalleerd en bij de nieuwe hdd ook. Alleen lukte toen het formatteren niet en nu krijg ik steeds een zwart beeld na opstarten.

PS heel erg bedankt trouwens voor de hulp

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 22:25 ]

• Attixx
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 21:17:
Ik heb zelf ook nog een mening over al die proggie's zoals,PowerMax,GParted LiveCD , etc.
ze zullen best wel werken op een goed werkend systeem maar als je niet eens windows goed draaiend krijgt met die schijf en je moet dan dit soort proggie's gebruiken na dan zie ik het als lap middel en met dat soort dingen krijg je meestal vroeg of laat ook problemen (hoeft niet maar kan).
Ik ken enkel het progje powermax uit je quote, maar ik bedoel in mijn post niet dat hij powermax moet gebruiken om zijn schijf werkende te krijgen, enkel om deze te testen op fouten. Deze test gebeurd gewoon in dos en heeft dus geen last van zijn al dan niet stabiele windows installatie. Als hij fouten krijgt gewoon de schijf zo snel mogelijk terug sturen lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er andere progs zoals PowerMax om in windows te kunnen draaien, alleen om te kijken of er fouten zijn?

• Attixx
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 22:35:
Zijn er andere progs zoals PowerMax om in windows te kunnen draaien, alleen om te kijken of er fouten zijn?
Waarom zou je vanuit windows willen testen? Zo een programma zal nooit je volledige schijf kunnen testen omdat er altijd delen in gebruik zijn. Je kan powermax ook gewoon op CD branden omdat je aangeeft geen diskette drive te hebben:
zie hier - Creating a Bootable PowerMax CD:
https://maxtor.custhelp.c...StjZA**&p_li=&p_topview=1

[ Voor 22% gewijzigd door Attixx op 15-07-2006 23:00 ]

Verwijderd

ehh als voor atixx zij over die powermax, ik bedoel er niet mee dat ie dat onder windows moet gaan draaien maar gewoon het gebruik van het programma zelf ook in dos of gelijk achter de bios zal het programma meestal niet goed werken als windows zonder drivers niet eens goed kan formateren of zelfs installeren.

als de hardware met elkaar botst dan kan je met geen software er tussen komen teminste als het nog onder de cat bios hoort, zo wel dan zou de software de hardware direct aan moeten spreken hier heb ik me twijfels bij maar goed dit lost niks op hehe ik hou er ff over op) btw correct me if i am wrong

even terug naar het probleem eeh over die sata 2 schijf (GUsoldier) je zegt dat je 4 pinnetjes hebt en dat de 2 linker gebruikt zijn na als het goed is staat er onderaan de schijf (onderaan de bovenkant) een plaatje of een aanwijzing over het wijzigen van die jumer naar Sata1.5 als het goed is standard de jumper op sata300 oftewel sata 2.
kijk even op de schijf hoe de jumper moet als linker 2 pinnen gebruikt zijn dan moet ie dus naar helemaal naar rechts toe (LET OP doe dit alleen als er idd op de schijf staat dat die jumper voor sata 2 of 1 functie dient anders is het wat anders and dan weet ik niet wat er gebeurd.

lost dit het nog niet op dan denk ik ook dat de schijf iets heeft of dat je chipset echt de schijt aan dat type heeft.

over je onboard raid, zet de bijde op enabled raid controller aan en sata raid als je dit doet zou ie 1 schijf detecte hij kan dan geen array aanmaken meschien gaat ie gewoon verder en moet je met windows f6 doen en een driver laden anders moet je even de raid controller in met een toets (staat meestal bij de plek dat je de controller ziet op het scherm) dan maak je een array aan met 1 schijf hoe dat werkt weet ik niet raadpleeg dan ff de mainboard manuel.

Wat hierboven staat over de raid is meschien een oplossing maar ik denk dat dit ook niet gaat werken als de normale sata ook niet werkt , tis maar een sugestie

over de driver laden met windows tja je zou toch echt een floppy drive moeten gebruiken usb stick kan soms maar dit werkt 9/10 keer niet.

als je de driver gaat gebruiken download eerst de nieuwste nforce drivers start ze dan vraag ie een map waar hij ze kan zetten extract ze en zoek uit die map de raid of sata drivers op en zet die op floppy (dus niet de standard floppy's gebruiken die mogelijk bij je mainboard geleverd zijn)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 00:55 ]

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:02
Kijk eens op de website van je moederbord, controleer of ze daar een nieuwe BIOS hebben en of ze daar ook een change log hebben.
Mischien staat daar ergens iets over Maxtor SATA (II) problemen.
Vaak lost een BIOS update zulke problemen op.

BF1 Stats, GoT - System Specs

Verwijderd

Hedendaagse schijven *KAN* je niet eens meer zelf low-levelen.

Daar heb je 1) de juiste tools voor nodig en 2) je met ze hardwarematig speciaal jumperen of de schijf laat het niet eens toe.

• Sleepyhead
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-02 20:22

Sleepyhead

Sleepy as always....

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 01:12:
[...]

Hedendaagse schijven *KAN* je niet eens meer zelf low-levelen.

Daar heb je 1) de juiste tools voor nodig en 2) je met ze hardwarematig speciaal jumperen of de schijf laat het niet eens toe.
Dit kan wel met de PowerMax tool...

Maar ik heb hetzelfde probleem en heb alles al geprobeerd:
- jumper verzetten naar SATA I
- nieuwste firmware HD
- Windows installeren met nieuwste nForce drivers F6 bij install
- geformateerd via MaxBlast (dit lukt wel, maar windows hangt dan helft van tijd als schijf erin zit)

Oftewel de combinatie werkt gewoon niet dus ik denk dat ik terug naar de winkel moet... :'(

stekkerdeal.nl

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zowel voor de TS als voor Sleepyhead:
Kijk eens naar de productiedatum van die schijf. Als deze van 9 februari 2006 of er voor is, is de kans erg groot dat je een verkeerde firmware in je schijf hebt zitten. NForce4 en die schijf bijten elkaar dan enorm. Je zou dan kunnen proberen om de juiste firmware er in te laten flashen.
Heb het hier zelf met alle 3 mijn schijven gedaan, stelt geen fuck voor, en ze draaien keurig op SATA300 nu...

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

BredeP schreef op zondag 16 juli 2006 @ 10:52:
Zowel voor de TS als voor Sleepyhead:
Kijk eens naar de productiedatum van die schijf. Als deze van 9 februari 2006 of er voor is, is de kans erg groot dat je een verkeerde firmware in je schijf hebt zitten. NForce4 en die schijf bijten elkaar dan enorm. Je zou dan kunnen proberen om de juiste firmware er in te laten flashen.
Heb het hier zelf met alle 3 mijn schijven gedaan, stelt geen fuck voor, en ze draaien keurig op SATA300 nu...
Ik heb de nieuwste firmware er al op gezet maar dit helpt niet.....

stekkerdeal.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het nu wel een beetje zat geworden. Zit nu al 3 dagen aan dat ding te sleuten en ben eigenlijk helemaal niets vooruit gekomen.

Ik wilde ook windows erop installeren, maar dat lukt ook niet. Hij gaat dan de hardeschijf onderzoeken waardoor ie blijft vastzitten. Hetzelfde als ik in Recovery Console wil komen.

Jumper geval heb ik ook geprobeerd...

Sleepyhead, wil je de firmware naar mij sturen aub (al is mijn HDD van 18 april). Als ik het nu ga aanvragen duurt het nog een tijdje voordat ik reactie krijg. Jij hebt toch ook een SATAII Diamondmax 10 schijf? (email: g_g_g_unitsoldier-AT-hotmail-com, heel erg bedankt alvast)

Als het met de firmware ook niet lukt, dan geef ik het op. Zoals al eerder gezegd moet ik zo'n HDD gemakkelijk en zonder moeite kunnen installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-07-2006 16:02 ]

• Greggy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
Terw_Dan schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 16:28:
[...]

Of als je geen SP2 wilt installeren even de 48bit lba installeren, dan kun je ook met grote disks overweg.

@TS, waarom kies je niet voor quickformat, het is toch een ocmpleet lege disk :)
Quick format werkt altijd ook al is uw schijf gaar. Door een gewone format te doen check ge heel de schijf.

Als ge dan bij quickformat uw schijf begint te vulle en er zit een fout op, zulde wel een dikke foutmelding krijge of te wel eene bsod.

Altijd format doen dus zo zijde zeker.

euhm !!!

• Sleepyhead

Sleepyhead

Sleepy as always....

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 16:01:
Ik ben het nu wel een beetje zat geworden. Zit nu al 3 dagen aan dat ding te sleuten en ben eigenlijk helemaal niets vooruit gekomen.

Ik wilde ook windows erop installeren, maar dat lukt ook niet. Hij gaat dan de hardeschijf onderzoeken waardoor ie blijft vastzitten. Hetzelfde als ik in Recovery Console wil komen.

Jumper geval heb ik ook geprobeerd...

Sleepyhead, wil je de firmware naar mij sturen aub (al is mijn HDD van 18 april). Als ik het nu ga aanvragen duurt het nog een tijdje voordat ik reactie krijg. Jij hebt toch ook een SATAII Diamondmax 10 schijf? (email: g_g_g_unitsoldier-AT-hotmail-com, heel erg bedankt alvast)

Als het met de firmware ook niet lukt, dan geef ik het op. Zoals al eerder gezegd moet ik zo'n HDD gemakkelijk en zonder moeite kunnen installeren.
Ik zal vanavond ff doorsturen zit nou op mijn werk. Denk er wel aan dat als je je firmware update de garantie vervalt! Dat werd mij vandaag dus verteld toen ik de harde schijf wou terug brengen... Ik zit nou dus met een HD waar ik niks mee kan! :(

stekkerdeal.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 15:02:
[...]

Daar moet je mee uitkijken, een lowlevel format laat vaak de garantie vervallen. Lees dus goed de disclaimers bij het downloaden en runnen van je lowlevel programma (van site producent).
Grapjas, Maxtor raadt het zelfs aan en vereist het voordat je een HDD RMA terug stuurt! Nu ja niet helemaal waar, er is een andere test met dezelfde tool die je moet doen om een foutcode van de HDD terug te krijgen, die je weer kunt gebruiken om te RMA-en

Laat je beter informeren!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zit nu in hetzelfde pakket met een 300 GB SATA van Maxtor i.c.m. een nForce4 mobo :) Dus dit topic komt mooi van pas. Alleen in tegenstelling tot de originele poster is dit mijn primaire schijf.

Ik neem aan dat ik alleen: sata_ide en sataraid uti de chipset drivers nodig heb? Ga nu een floppy drive uit een andere comp slopen zodat ik deze kan gebruiken, cd werkt jammer genoeg niet.

De floppy drive mogelijkheid stond uit in m'n bios, dus ik zet hem aan en dan ziet hij m'n harde schijf niet meer tijdens het opstarten en ten tweede bevat de chipset driver folder sata_ide niet een .oem bestand waar windows om vraagt.

Edit: Ik zie die bij disk1 staan maar enig hulp van wat er allemaal op het floppy moet staan is welkom :)

Edit2: http://www.short-media.com/forum/showthread.php?t=25791 Ga met die info maar eens aan de slag :)

Edit3: Gefixed met de info uit de link in Edit2, een floppy gemaakt aan de hand van de zip files op pagina 2 of 3, allebei de drivers via F6 geinstaleerd en nu is hij bezig met windows te instaleren :)

[ Voor 55% gewijzigd door Lukin op 18-07-2006 14:25 ]

Verwijderd

Lukin schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 12:49:
Zit nu in hetzelfde pakket met een 300 GB SATA van Maxtor i.c.m. een nForce4 mobo :) Dus dit topic komt mooi van pas. Alleen in tegenstelling tot de originele poster is dit mijn primaire schijf.

Ik neem aan dat ik alleen: sata_ide en sataraid uti de chipset drivers nodig heb? Ga nu een floppy drive uit een andere comp slopen zodat ik deze kan gebruiken, cd werkt jammer genoeg niet.

De floppy drive mogelijkheid stond uit in m'n bios, dus ik zet hem aan en dan ziet hij m'n harde schijf niet meer tijdens het opstarten en ten tweede bevat de chipset driver folder sata_ide niet een .oem bestand waar windows om vraagt.

Edit: Ik zie die bij disk1 staan maar enig hulp van wat er allemaal op het floppy moet staan is welkom :)

Edit2: http://www.short-media.com/forum/showthread.php?t=25791 Ga met die info maar eens aan de slag :)

Edit3: Gefixed met de info uit de link in Edit2, een floppy gemaakt aan de hand van de zip files op pagina 2 of 3, allebei de drivers via F6 geinstaleerd en nu is hij bezig met windows te instaleren :)
Start je eigen topic, het hijacken van een ander z'n topic wordt niet gewaardeerd.
Pagina: 1