Toon posts:

Snelheid verhouding AMD & Pentium IV

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn tegenwoordig zoveel modellen processors van elk merk dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik keek eerst altijd naar enkel de Ghz. Maar nu heb je zelfs meerdere modellen op dezelfde snelheid met andere naam of code aanduiding zoals 630 of 830 of zoiets.
Nu zal het met de cache te maken hebben maar ik zou graag een overzicht willen zien van welke AMD processor met welke Pentum IV vergeleken kan worden. en welke snelheid van AMD nu gelijk is aan die van een Pentium want 3000+ is niet gelijk aan 3.0 Ghz bijv.
Hopelijk kan iemand mij helpen met een overzicht van de hedendaagse processors of een link naar zo'n overzicht.

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 14:27
voor wat ik weet heeft AMD die "nieuwe" aanduidingen doorgevoerd omdat teveel mensen naar het aantal Ghz keek. een 3000+ van AMD zal ongeveer evensnel zijn als een p4 3ghz maar draait op een lagere kloksnelheid. de AMD kan dus meer met hetzelfde aantal Ghz.

hoe het precies zit met de nieuwe 630 en 830 e.d. weet ik ook niet maar weet iemand anders hier vast wel ;)

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Alle pentium 4 processors verwerken per klokslag 2 instructies, AMD doet er 3. Met Hyperthreading heeft Intel er echter wel voor gezorgd dat instructies sneller achter elkaar uitgevoerd kunnen worden. Beetje in Peppie en Kokkie taal, maar zo zijn de grote lijnen.
Volgens AMD heeft de rating niets te maken met een vergelijking met Intel (stel je voor 8)7 ), maar is het een vergelijking met hun eerste 1000MHz processor (Thunderbird).

Geen Ping, wel Pong

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:31
om je op weg te helpen:

http://balusc.xs4all.nl/srv/wel.html de balusc server hier staat alles uitgelegd over welke processor etc. je had mayb ook ff in de FAQ van PMG FAQ kunnen kijken.

discogs

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:31
http://www23.tomshardware.com/cpu.html

Selecteer twee processors en een benchmark. De geselecteerde CPU's zullen een rood balkje hebben.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Er zijn tegenwoordig zoveel vergelijkende benchmarks van processors van elk merk dat als je de bos door de bomen niet meer ziet, je duidelijk niet echt gezocht hebt :o

Zie tips van laatste twee posts hierboven :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.