Toon posts:

[2003] BackupExec service is niet te stoppen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De service "Device and Media Service" van Backup Exec 10 is niet te stoppen. End process via taskmanager werkt niet en een kill -f commando werkt ook niet.

Nu wil ik voorkomen dat ik die server moet rebooten omdat 1 service moeilijk doet, is namelijk file server.

Kan iemand me vertellen welke manier nog hardnekkiger services kan stoppen dan bovenstaande?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Afbeeldingslocatie: http://seer.support.veritas.com/docs/images/192155/fig2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://seer.support.veritas.com/docs/images/192155/fig1.jpg

Bron: How to kill the Backup Exec services

[ Voor 29% gewijzigd door Rone op 14-07-2006 15:19 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk, das de eerste stap die je neemt. die werkt niet daarna begon ik met de stappen die ik hierboven heb beschreven

zo n00b zijn we nu ook niet

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-02 10:52
Je zou het kunnen proberen met de pstools (pskill) van sysinternals. Daarmee kun je volgens mij die exe wel killen. Ik gebruik het zelf ook wel eens als WinVNC op een van mijn servers aan het nukken is.

edit: linkje: http://www.sysinternals.com/utilities/pstools.html

[ Voor 15% gewijzigd door Masch op 14-07-2006 15:28 ]

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Topicstarter
Mooie set van programma's; maar pskill werkt helaas ook niet.

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-02 10:52
Jammer. Heb je al geprobeerd om de tape device (indien mogelijk natuurlijk) uit te zetten? Je zou ook kunnen proberen deze even te resetten, door de eject knop een aantal seconden in te houden.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 15:25:
tuurlijk, das de eerste stap die je neemt. die werkt niet daarna begon ik met de stappen die ik hierboven heb beschreven

zo n00b zijn we nu ook niet
Je zou ook anders kunnen reageren op iemand die je alleen maar probeert te helpen :/
Als je daadwerkelijk 'niet zo n00b' bent, vermeld het in het vervolg dan ook in de openingspost...
Windows Servers en Software - Policy

Geef duidelijk en helder aan wat je zelf al gedaan hebt (waar heb je op gezocht, wat heb je geprobeerd).

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
r00n schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 15:45:
[...]

Je zou ook anders kunnen reageren op iemand die je alleen maar probeert te helpen :/
Als je daadwerkelijk 'niet zo n00b' bent, vermeld het in het vervolg dan ook in de openingspost...

[...]
bij deze mijn excusens; waarschijnlijk een opeenhoping van frustraties omdat ik al een aantal weken geen normale backup heb kunnen maken.

Bedankt voor alle hulp.

Ik ga dit probleem samen met de andere problemen die daar mee te maken hebben escaleren naar Veritas/Symantec. In de tussentijd ga ik gebruik maken van ons Terastation

Overigens; doe maar een slotje

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 16:09 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-02 08:54

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 16:09:
Ik ga dit probleem samen met de andere problemen die daar mee te maken hebben escaleren naar Veritas/Symantec. In de tussentijd ga ik gebruik maken van ons Terastation
Is een reboot niet sneller om 17:00 uur?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou inderdaad eens kijken of je niet je "Tape Device" kan stoppen (in je device manager), grote kans dat je service dan vanzelf stopt :)
Pagina: 1