Toon posts:

Brandfouten voorkomen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Heeft iemand van de kenners wellicht een anwoord op of tip voor mij over het branden van MP3 en normale cd's..?
Het probleem is als volgt: elke, maar dan ook echt élke cd die ik brand, die heeft fouten.
Dat wil zeggen, de cd slaat over, blijft hangen, nummer begint opnieuw, skipt vanzelf..dat soort onzin dus. Echt héééél irritant, en ik heb echt al vanalles geprobeerd. De gebrandde cd's slaan niet alleen over in mijn eigen autoradio, maar ook in die van anderen. Ook slaan ze over in portable cd-spelers, stereo-installaties etc etc. Echt bij niemand doen ze het goed. En of het nu mp3-cd's zijn of gewone normale audio cd's...echt niks!! Alleen dvd's schijnt ie wel te snappen, die brandt hij over het algemeen goed. Ook als ik mp3 bestanden op de mp3-speler (stick) zet, en dan in de usb duw van de autoradio, dat doet het wél goed gelukkig. Maar goed, dan brand ik uiteraard niks.
Ook heb ik inmiddels de dvd-brander al vervangen omdat ik dacht dat dát de enige remedie was, maar helaas......kosten gemaakt voor niks..want ook deze maakt fouten. Daar ligt het niet aan, en ook niet aan Nero dus...
Verschillende brandsoftware, rechtstreeks via Windows branden, langzame snelheden (2x branden), wel 20 verschillende merken cd-r en cd-rw uitgeprobeerd. Het lijkt alsof mijn PC vervloekt is....
Echt heel erg maf dit...heeft iemand nog ideetjes hierover of tips..??? Ik wordt hier echt gestoord van onderhand, zoveel mooie muziek ik kan niets branden...

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Heb het zelfde met mijn DVD/CD brander. Los dit op door op lagere snelheid te branden. Krijg bij CD's ook vaak problemen die ik vroeger niet had met CD's. DVD's zijn geen probleem. Ik weet niet hoe oud je brander is maar ik denk dat het te maken heeft met de degradatie van je laser waardoor de kracht afneemt. Bij mij is mijn NEC 1300A het probleem en ik brand nu alleen nog maar CD's op 4x of lager want anders gaat het fout. Alleen soms werkt het op hogere snelheden, maar dan heb ik geluk om het zo maar te zeggen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

Specs van je systeem ? Lijkt wel of er steeds een buffer underrun plaatsvind. Data word wel aangevoerd maar te langzaam.

Verder kunnen processen die op de achtergrond draaien je brand verzieken. Al gecontroleerd op spyware/virussen/trojans ? Verder nog gekke dingen met je systeem ?

• nowell
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

nowell

Que Pasa!?

jep, dit lijkt meer met je systeem te maken hebben dan met je brander.

Je kan -zoals gezegd- controleren op virussen/spyware, want het is goed mogelijk dat je pc te druk is met andere dingen dan alleen branden.

En je altijd nog proberen -na het opruimen van evt. virussen/spyware- je pc opnieuw te installeren. (maar ik snap dat je dat liever niet doet)

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Zorg dat
  • je kwalitatief goede CDR's gebruikt (bijv. Taiyo Yuden)
  • je de firmware van de brander up to date houdt
  • het IDE kanaal van de brander op DMA staat ingesteld
  • andere software test (tip: Burrrn

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed?

Daarin staat ook een hoop nuttige informatie :)

Verwijderd

Topicstarter
Okee, bedankt voor jullie tips en zo.

Effe wat specs:

De pc is een AMD Athlon 2400+ met 2,02 gigaherz klok en 512 MB intern.
Zoals ik al zei, mijn oude brander heb ik intussen (eergisteren) vervangen door een nieuwe (Samsung) en deze doet het ook, dus daar lag het niet aan.
Windows XP heb ik een maandje geleden opnieuw geïnstalleerd, dus mijn systeem zou redelijk schoon en up-to-date moeten zijn (Norton Internet Security + AdAware) en gebruik ook en memory booster (WinCleaner) en heb het Register regelmatig schoongemaakt met TweakNow Reg Cleaner.
Tja, wat moet ik dan nog....???
CD-R's bebruikt van Emtec tot Fuji en terug (echt bijna elk merk zowat, maar niets werkt..Taijo weet ik niet, ken ik niet zo..).
De Firmware heb ik gisteren nog ge-update en de IDE staat op DMA ingesteld.

Pfffffffffff.....

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
Probeer hem anders eens op een andere IDE poort als je dat nog niet geprobeerd had. Bij voorkeur dan op master als ie dat nog niet stond.
Gebruik dan meteen even een andere/nieuwe 80 pins kabel. Vaak kan dat nog wel problemen geven.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat, op een andere IDE...moet dan binnenin de kast (sorry ben een nono...)...?
En hij staat nu op Slave geloof ik...althans..? Ik heb namelijk ook nog een dvd-speler erbij.

Verwijderd

Sluit de brander eens al enige apparaat aan als master op een ide connector (harde schijf op de ander ide connector) en laat de dvd speler maaar even los.

Verder probeer Norton is uit te schakelen, kan zijn dat die op de achtergrond met iets bezig is.

Welke brandsoftware gebruik je? heb je die al geupdate naar de laatse versie of andere software geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe doe ik dat precies dan, die speler gewoon loskoppelen of zo, die zijn toch verbonden?
En moet de brander op slave of master staan?

Ik gebruik nu Nero 6 (Express) die ik bij de brander erbij kreeg. Daarvoor had ik Nero 7 Premium, maar dat was een corrupte versie, dus eraf gegooid. Maar ik had het ook al eens met Windows Mediaplayer gebrand, maar daar weet ik niet hoe je MP3 cd's (dus data) maakt, dat kan niet geloof ik he?

Norton uitschakelen, kan ik idd eens proberen ja...

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
Leer hoe je een cd\dvd moet testen, ga naar www.cdfreaks.com, hier staat een beschrijving hoe je dit moet doen.
Door zo te testen kun je zien of de cd optimaal gelezen wordt en hoeveel fouten erop staan(elke cd heeft fouten).
Indien veel fouten dan firmware van de brander upgraden en\of 1 of 2 stappen langzamer branden.
Dus 52 speed branden, misschien beter op 40 speed.
Met het testen kun je dit zien in een grafiek en hoef je niet te gokken dat het beter is, is natuurlijk ook beter op de lange duur indien je het wilt gewaren(bijvoorbeeld foto's van vakantie).

Verwijderd

probeer eens met de OC eraf, ik heb hetzelfde gehad met mijn moederbord (asus a8rmvp), als ik meer dan 5% overklokte wilde die geen DVD's meer branden, enkel CD's. Heb er ook mijn dvd-branders voor verwisseld, en het bleef ook tot ik de overklok weghaalde. Nu brandt die als een zonnetje.
Pagina: 1