Toon posts:

laptop voor school en games?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik binnenkort een laptop voor school ben ik al wat aan het rondkijken
En ik wil er het liefst dit mee kunnen of in hebben zitten:
• Intel proccesor (liefst dual core)
• Max. €1100,- (meer krijg ik echt niet)
• Redelijk games kunnen spelen bv. Sim city 4 en c&c generals en misschien nog wat nieuwere games (hoeft grafisch niet fantastisch te zijn als het maar niet vastloopt)
• beetje toekomst bestand, dat ik niet over een jaar een achterhaalde laptop heb
• Max. schermgroote 15,4 inch
ik heb al wat rond gekeken en ben ik op dit uitgekomen:

Toshiba Satellite A100-593

Processor : Intel Core Duo T2300 1,6 GHz
Geheugen : 1 GB
Schermgrootte : 15,4 inch
Harde schijf : 60 GB 5400 rpm
Grafische kaart : Intel 945GM 128 MB

Prijs: € 1099

Dell Inspiron 6400
Processor: Intel® Core™ Duo T2250 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
Scherm: 15.4" W Screen XGA TFT Display resolution: 1280x800
Geheugen: 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
Harde Schijf: 80GB (5,400 rpm) Hard Drive
Grafische Kaart: 256MB ATI MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16

Prijs: € 1119,15

Acer Travelmate 4672lmib
processor : intel core duo 1.6 GHz
geheugen: 512MB
Harde schrijf: 80GB 5400 rpm
Scherm: 15,4 inch
Grafische kaart: ati radeon x1400 128 mb

Prijs: tussen € 1000,- en € 1100,-

Waarom ik dit alles heb gekozen:
Scherm 15,4 inch omdat hij af en toe mee naar school moet dus draagbaar moet zijn.
Proccesor: Intel omdat ik daar goede ervaringen mee heb en dual core jah waarom? Ik weet het eigenlijk niet precies. Mischien nog adviezen?
Geheugen: liefst 1024 mb lekker snel.
Harde schijf: 60 GB is genoeg meer is meegenomen.
Grafische kaart daar weet ik geen fluit vanaf.

Dus misschien kunnen jullie helpen want ik wil graag weten of deze processor voldoet.
En misschien hebben jullie nog advies voor een grafische kaart?
Alvast bedankt.

Verwijderd

Vergeet niet dat je bij die Dell laptop nog 89 aan verzendkosten moet bijbetalen als er geen leuke aanbieding is.
Verder ben ik zelf geen voorstander van die Intel integrated graphic's. Vandaar dat mijn persoonlijke voorkeur uitgaat naar de Acer, ook al is het verschil vrijwel minimaal maar aangezien je wilt gamen lijkt je 1400 mij een beschiktere keuze.

Edit: Even vegeten te zeggen dat als je weet hoe je een extra geheugen bank van 512Mb erbij moet zetten je die voor een prikkie op internet kan bestellen en je de specificaties verder op hetzelfde niveau als de toshiba brengt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 15:18 ]

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 16:23
Als je de drie systemen op een rijtje zet kom je met de Dell altijd beter uit, er zit al 1024MB ram in en een 256MB X1400. Als voordeel heb je nu bij Dell dat je de verzendkosten niet hoeft te betalen en als extra tot 100 Euro korting :) Zie http://www1.euro.dell.com...c=nl&cs=nldhs1&l=nl&s=dhs

En voor de Toshiba moet al helemaal niet kiezen, Intel onboard video is echt niet geschikt voor games.

Ik heb echter wel even zelf op de Dell site de laptop nagelopen maar kom toch uit op € 1.414,35 :(.

[ Voor 44% gewijzigd door DWattel op 14-07-2006 15:51 ]

BF1 Stats, GoT - System Specs

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:51

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Jah idd, ik zou ook voor de Dell gaan. :)

@ hierboven:

Die lijkt erg op de Dell en is nog goedkoper ook.

[ Voor 46% gewijzigd door MensionXL op 14-07-2006 15:34 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Ik zou zondermeer voor de dell gaan!!! naar de ervaring van vrienden geeft dell goede service en kwaliteit, het is de goedkoopste en beste van de drie en die verzendkosten zijn er ook niet meer door die actie dus... makkelijke keus, en die grahp. card die is goed genoeg voor wat je speelt en wat je nog ga spelen als ik zie wat voor games jij zoal speelt dus achterhaald is over zo'n 1,5 jaar toch nog niet misschien over 3 jaar wel( :X ) dat weet ik niet naja veel succes.

Verwijderd

Budget en eisen, gaan vaak niet goed samen. Alle waar naar zijn geld. Dual core cpu is vaak om 2 processen zelfstandig naast elkaar te laten lopen. In de toekomst zal de software gebruik gaan maken van beide cores, voor een single progamma.

Gpu's van een laptop zijn altijd beduidend minder op een laptop en dus sneller verouderd. Aankomende games gaan gebruik maken van DX10 onder Vista dus dan zullen huidige laptop's al snel niet meer mee kunnen. Voor je huidige games goed van doen, maar over een half jaar krijg je al problemen. DX10 is niet backwards compatible met XP. Wil zelf al een tijdje een nieuw systeem hebben maar het het uitgesteld tot in september de nieuwe DX10 gpu's komen. Gezien je budget dus ook geen optie om te wachten, aangezien de next gen gpu's alleen in de high end laptop's zullen verschijnen.

Al met al is die Dell een leuk ding, maar om teleurstellingen te voorkomen, staar je niet blind op games in combo met een laptop. Heb zelf een HP pavillion met een X600 en die kon, ook op de laagste settings, geen Chronicles of Riddick draaien. Geen nood, maar was wel jammer.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips denk toch dat ik voor de dell ga maar toch voor de zekerheid nog ff kijken bij mediamarkt en dynabite (woon toch dichtbij).

heeft er iemand nog op of aanmerkingen over de processor, niet misschien een intel pentium M of een processor van AMD.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 18:29 ]

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wanneer heb je hem nodig? Als je kunt wachten tot ongeveer oktober kun je een (supersnelle) Merom processor in je laptop krijgen. Ik weet helaas niet hoeveel die ongeveer gaan kosten :?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de laptop nodig voor 20 augustus , en ik denk niet dat die processor in mijn budget past helaas.
maar toch bedankt
Pagina: 1