Krachtigste modem router?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-03 12:34
Heeft er iemand een idee met welke modem router je het beste bereik krijgt?
Ik heb gelezen dan die nieuwe us robotics wel deftige dingetjes zijn...
Wat is dan het beste: een ontvanger op usb of een pci kaart???
En hoe kom je de informatie te weten die je moeten invullen als je een draadloos netwerk installeert?
De informatie van je provider-instellingen.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Linksys was goed, maar de nieuwste versies geven soms problemen.

Ik raad je aan om voor Asus te gaan, die stabiliteit is ook bijna legendarisch 8)
Kies een variant van de WL-500g als router (bv de WL-500gE of 550gE voor meer bereik).
USB is vaak wel handiger (WL-167g), maar soms minder sterk omdat de USB-poort minder stroom levert als een PCI-slot.
PCI met vaste antenne is dus sterker :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

De informatie over de instellingen van je ISP moet je al gekregen hebben toen je je account hebt aangevraagd. Meestal is dat ook op de helpdesk pagina's van je ISP te vinden.
Waar je ze moet invullen is kwestie van de handleiding lezen.

Ik raad je trouwens af om Linksys spul te nemen, ik heb hier 2 Linksys WiFi 802.11g adapters (PCI en USB) en een Speedtouch USB adapter. Als ik elk op de zelfde plek een scan laat uitvoeren, de een na de ander, ontvangen die Linksys producten uitermate slecht. Lijkt me sterk dat dat met hun routers dan vele malen beter zal zijn. De verbindingen met m'n router (Speedtouch 716) vallen met beide Linksys adapters veels te vaak weg (2 meter afstand).

Mijn ervaring: Linksys werkt uitermate slecht met andere merken.

Ey!! Macarena \o/

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik heb toevallig pas een review gelezen van wifi routers, maar ik weet momenteel niet meer precies waar. Ik meen dat een Asus er als beste uit kwam.
Als ik het vind edit ik deze post wel even.
Edit:
De pdf tabel heb ik gevonden, maar de bijbehorende website niet meer.

[ Voor 28% gewijzigd door Henk007 op 14-07-2006 15:00 ]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Sowieso kun je een Asus (geldt ook voor Linksys trouwens) 'opvoeren' voor meer bereik.
Standaard staat de zender vrij zwak, en door er een aangepaste firmware op te zetten (bezoek www.wl500g.info en www.dd-wrt.com) kun je hem véél krachtiger maken.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

De buren hebben een Belkin Pre-N die ik op 100 meter afstand en met een spoorlijn ertussen nog kan ontvangen :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 14:13

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Een modem / router heeft geen bereik. Jij bedoelt een Access Point.

Lancom AP's hebben ook een vrij aardig bereik.

Zie verder de genoemde tips. Verder heb ik niet de indruk gekregen dat je zelf ook maar enig eigen inzet hebt gedaan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.