Toon posts:

[2003 Server] Proces 'backgrounden' in DOS

Pagina: 1
Acties:
  • 318 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een servertje (unison via een socket) draaien en deze starten in DOS onder W2003 Server (standerd edition). Het probleem is dat ik niet wil dat als ik de DOS-Box sluit, ik ook gelijk mijn unison-server sluit. Tevens lijkt het me handig als ik na het starten van dat servertje mijn prompt weer terug krijg om andere 'zinvolle' ;) dingen te doen...

Is er een manier, of een tooltje in zoiets als de resource-kit, om een proces in de achtergrond te laten starten?
(zoals onder Unix/Linux met bijvoorbeeld bg of een & achter het commando).

Verwijderd

Topicstarter
Kickje:
Prompt weer terug krijgen is me gelukt. Door de server aan te roepen met het commando START.

Maar het probleem blijft dat mijn server open staat in een DOS-Box. En dat vind ik dus helemaal niet cool! :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 15:36
Srvany zodat je er een service van kan maken!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als het om 1 service gaat, zou ik de gratis versie van FireDeamon gebruiken. Kan je 1 proces als service laten starten. Dan hoef je ook niet te klooien met srvany.

Ey!! Macarena \o/

• kwiebus
  • Laatst online: 10-02 22:32
djluc schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 17:06:
Srvany zodat je er een service van kan maken!
Dat heb ik geprobeerd, maar dan zit je nog steeds met die DOS box op de voorgrond.

Ik zou ook graag het programma volledig op de achtergrond draaien of weet iemand een andere (liefst freeware) synctool die wel volledig als service op de achtergrond kan draaien?

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

proggie gebruiken wat je dos window verbergt?

If you choose to criticise you choose your enemies

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:40
Met cmdow kun je heel erg veel qua manipulatie van vensters. Als je server draait in het dos venster van een batchfile kun je bijvoorbeeld aan het begin van de batchfile het commando 'cmdow @ /hid' toevoegen, hierdoor zal het dos venster verborgen worden. Ook kun je het op de manier van het start commando gebruiken door 'cmdow /hid /run server-executable' in je batchfile op te nemen. Erg handig tooltje.

/edit: Zie net dat dezelfde makers nu ook een ander tooltje hebben dat misschien in jouw geval net zo handig is.

[ Voor 14% gewijzigd door Nielson op 27-03-2008 22:57 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

kwiebus schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 22:46:
[...]Dat heb ik geprobeerd, maar dan zit je nog steeds met die DOS box op de voorgrond.

Ik zou ook graag het programma volledig op de achtergrond draaien of weet iemand een andere (liefst freeware) synctool die wel volledig als service op de achtergrond kan draaien?
Dan heb je iets niet goed gedaan.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• planB
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Je kan ook je process via de sceduler starten. Dan kan je het op een tijd laten opstarten dat je niet bent ingelogged, en dan start het op de achtergrond op.

• kwiebus
  • Laatst online: 10-02 22:32
Brahiewahiewa schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:56:
[...]
Dan heb je iets niet goed gedaan.
Je hebt helemaal gelijk.

Ik heb de service een keer verwijderd en opnieuw toegevoegd en nu werkt het wel naar wens.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

planB schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 00:16:
Je kan ook je process via de sceduler starten. Dan kan je het op een tijd laten opstarten dat je niet bent ingelogged, en dan start het op de achtergrond op.
Je kan processen ook laten starten onder NT AUTHORITY\System. Dan zie je ze ook niet als je ingelogd bent :P

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1