[Java] displaytag enkel 1ste rij in variabele

Pagina: 1
Acties:

• -FoX-
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Ik maak gebruik van Displaytag 1.1 voor het opbouwen en tonen van lijsten in mijn webpagina's, en ben hier erg tevreden over.

Met volgende tag bouw ik de tabel op:
XML:
1
2
3
<display:table class="list" name="userList" requestURI="" uid="userObject" export="true" pagesize="25">
    <display:column property="name" sortable="true" href="javascript:selectUser('${userObject.id}','${userObject.name}');" titleKey="user.name"/>
</display:table>
Ik wil er dus voor zorgen dat de data die op deze manier geselecteerd wordt, als input gaat dienen van het parent formulier. Echter neemt de waarde van de user overal dezelfde waarden aan, terwijl de display in de lijst zelf gewoon goed is.

Het komt er dus op neer dat ${userObject.id} en ${userObject.name} altijd gelijk is aan de waarde uit de eerste rij.

Ben hier al eventjes op aan het zoeken, maar waar kijk ik dan toch zo over :?

[ Voor 44% gewijzigd door -FoX- op 14-07-2006 13:59 ]

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Ik heb vorige constructie even vervangen door volgende code:

Java:
1
2
3
4
5
<display:table uid="row" name="userList" requestURI="" export="true" pagesize="25" class="list">
  <% String callback = "javascript:selectEntity('"+ ((User) pageContext.getAttribute("row")).getHandle() +"','"+((User) pageContext.getAttribute("row")).getName()+"')"; %>
  <% out.println(callback); %>
  <display:column property="name" sortable="true" href="<%=callback%>" titleKey="user.name" scope="page"/>
</display:table>

Op het moment van de out.println worden alle waarden wél op de juiste manier afgedrukt. De href attribuut van de display-tag zelf, kan er niet mee overweg :? ? Iemand een idee waar ik kan zoeken om dit opgelost te krijgen, of een alternatieve mogelijke oplossing??

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Problem solved..

En omdat er misschien zelf gebruikers zijn met ditzelfde probleem; op deze manier is het op te lossen:
Java:
1
2
3
<display:column sortable="true" titleKey="user.name">
  <a href="javascript:selectEntity('${row.handle}','${row.name}')">${row.name}</a>
</display:column>

Dus je moet expliciet een <html:link .../> of <a href .../> tag nesten binnen de <display:column .../> tag en dan kan er wel gebruik gemaakt worden van volledig dynamisch url's.

• -FoX-
  • Niet online

-FoX-

Carpe Diem!

Topicstarter
Ik had net hetzelfde probleem :+. Bedankt voor de oplossing!!! _/-\o_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

:+

Blijft desalniettemin een vaag probleem. Wellicht eens aankaarten bij de bouwers van die tag? Ik ken de hele tag verder niet overigens.