Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Nokia] Eerst pincode invoeren om te bellen

Pagina: 1
Acties:
  • 397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een instelling te plaatsen waarbij je eerst een pincode moet invoeren om te kunnen bellen?

Het is dus niet te vergelijken met de pincode bij het opstarten van de telefoon, het is namelijk noodzakelijk dat de telefoon aan blijft staan (en ook SMS kan ontvangen e.d.) alleen bij het bellen moet er dus naar een pincode gevraagd worden.

Dit om fraude in het buitenland te voorkomen zodat als mijn telefoon gejat is je niet kan bellen (of niet meteen, zodat ik te tijd heb om mijn nummer te blokkeren).

Ik heb een nokia 6230i

Verwijderd

Je kunt bijvoorbeeld aangeven dat er alleen gebeld kan worden naar nummers in je "telefoonboek", en je kunt instellen dat er een bepaalde code ingetoetst moet worden als er een andere SIM-kaart ingezet wordt.

Dit zegt de gebruiksaanwijzing er over:

Beveiliging
Wanneer beveiligingsfuncties zijn ingeschakeld waarmee de mogelijke oproepen worden beperkt (zoals het blokkeren van oproepen, gesloten gebruikersgroepen en vaste nummers), kunt u soms nog wel het geprogrammeerde alarmnummer kiezen.
Selecteer Menu >Instellingen >Beveiliging. Maak uw keuze uit de volgende opties:

PIN-code vragen om de telefoon naar de PIN-code te laten vragen telkens wanneer de telefoon wordt ingeschakeld. Sommige SIM-kaarten ondersteunen het uitschakelen van de PIN-code niet.
Oproepen blokkeren (netwerkdienst) om inkomende en uitgaande oproepen te beperken. Hiervoor hebt u het blokkeerwachtwoord nodig.
Vaste nummers om uitgaande oproepen te beperken tot geselecteerde telefoonnummers, als dit door uw SIM-kaart wordt ondersteund.
Beperkte groep gebruikers om oproepen te beperken tot oproepen naar en van een bepaalde groep mensen (netwerkdienst).
Beveiligingsniveau >Telefoon als de beveiligingscode gevraagd moet worden zodra een nieuwe SIM-kaart in de telefoon wordt geplaatst.Als u Geheugen selecteert, wordt de beveiligingscode gevraagd wanneer het SIM-kaartgeheugen is geselecteerd en u het gebruikte geheugen wilt wijzigen.
Toegangscodes als u de beveiligingscode, de PIN-code, de PIN2-code of het blokkeerwachtwoord wilt wijzigen.