Moderator Fisico die mijn bericht edit

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:58

aex351

I am the one

Topicstarter
Ik heb ooit eens een vraag stelt waar je de serie Invasion via het net downloaden aan een persoon wie boven mij in de thread vertelde dat er de mogelijkheden voor waren. Enkele dag later ontvang ik een push bericht van Fisico dat het een warez vraag is. Ik stuurde hem direct een e-mail met daarin uitleg maar tot op de dag van vandaag geen reactie terug ontvangen.

Vandaar mijn thread hier nu om dit eens onder aandacht te brengen:
[rml]aex351 in "[ Serie] Invasion"[/rml]

Vele series zijn namelijk gewoon legaal te downloaden, en nee dat zijn geen rips of wat dan ook. En ondanks we in Nederland leven ging mijn vraag ook daar naar uit. Daarnaast al was die vraag bedoeld voor een download link naar een rip, films downloaden in Nederland is niet illigaal. Dus mag je het ook niet al warez bestempelen, gezien we immers in NL leven en niet Amerika.

[ Voor 5% gewijzigd door aex351 op 14-07-2006 13:19 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Los van het feit of het legaal of illegaal is, GoT is geen (warez) uitwisselingsforum, dus is het op GoT per definitie illegaal. Het topic is een discussietopic.

Verder was jouw post een schoolvoorbeeld van een warezrequest. Ik heb voor veel minder waarschuwingen gegeven.

[ Voor 27% gewijzigd door LuNaTiC op 14-07-2006 13:24 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het downloaden van films en muziek is in Nederland inderdaad (nog wel) legaal. Echter, omdat het een grijs gebied is, en het bovendien vast niet lang legaal zal blijven, om nog niet te spreken van de morele bezwaren, is er op GoT voor gekozen om berichtgeving erover niet toe te staan.

Bovendien vraag je waar de serie is te downloaden. Als iemand daarop antwoordt, dan biedt GoT indirect warez aan, en dat is dan weer wèl verboden.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 07:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je vraag was letterlijk "waar kan je dat downloaden". Dat is nou net een vraag die je hier niet mag stellen. Dat had je met wat eigen nadenkwerk ook wel kunnen bedenken.
Daarnaast al was die vraag bedoeld voor een download link naar een rip, films downloaden in Nederland is niet illigaal. Dus mag je het ook niet al warez bestempelen, gezien we immers in NL leven en niet Amerika.
Dat de nederlandse wet downloaden als thuiskopie ziet, betekent niet dat wij op het forum geen regels mogen instellen waarin het vragen naar downloads verboden is. Dat is een zo'n ontzettend uitgekauwde discussie. Je bent hier te gast op ons forum, daar gelden onze regels en daar moet jij je aan houden.

Waarom we die regel zo streng hebben, staat vast wel ergens in een FAQ, maar het komt er op neer dat we niet willen dat het forum vol requests komt te staan.

[ Voor 18% gewijzigd door JvS op 14-07-2006 13:27 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Dus als ik het zo begrijp bieden jullie nu ook warez aan met al die Usenet / Emule en weet ik niet wat voor threads allemaal ? tegenover mijn vraag die bedoeld was naar een directe download link naar officiele downloadbare versie ?

Bovendien heb ik mij nog altijd gehouden aan de regels, het is immers geen warez. Of leven we ineene met zijn allen in Amerika.

[ Voor 27% gewijzigd door aex351 op 14-07-2006 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Lijkt me nogal verschillend. Gebruikerservaringen in topics is niet illegaal. Het gaat er om hoe je emule/usenet gebruikt. Je kan het net zo goed voor legale praktijken gebruiken.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

aex351 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:27:
Dus als ik het zo begrijp bieden jullie nu ook warez aan met al die Usenet / Emule en weet ik niet wat voor threads allemaal ? tegenover mijn vraag die bedoeld was naar een directe download link naar officiele downloadbare versie ?

Bovendien heb ik mij nog altijd gehouden aan de regels, het is immers geen warez. Of leven we ineene met zijn allen in Amerika.
En binnenkort verbieden we ook linkjes naar google omdat je daarmee ook warez kan vinden :z

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die threads zijn discussies, simpel. Een policy hoort bij een groot forum als deze.
Voorbeeld: Vloeken is niet strafbaar, maar op een Christelijke school zullen ze het niet accepteren.
Voorbeeld2: Vrijheid van meningsuiting: als jij tegen je werkgever blijft vertellen dat jij heb een @$%&#%^*#%^& vind, zal dat ook niet gewenst zijn.
Bovendien heb ik mij nog altijd gehouden aan de regels, het is immers geen warez. Of leven we ineene met zijn allen in Amerika leven.
Regels van de wet staan los van regels die bij anderen gelden. Als ik bij jouw thuis over de bank sta te zeiken, ben ik ook niet strafbaar, maar zal ook niet gewenst zijn.. toch?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Als ik [rml]Het grote Bittorrent-clients topic [ 3][/rml] er even bijpak; daar wordt geen warez besproken. Als iemand daar problemen heeft met een bepaalde tracker waar warez op wordt aangeboden, wordt dat ook gewoon wegge-edit. Net zoals ik warez-links zou weghalen in een eMule topic, een UseNet topic etc. etc. :)

Het gaat in die gevallen over software die dat protocol gebruikt, niet over waar je de beste warez kunt halen. Je had het op zich wat beter kunnen verwoorden door er bij te melden dat je niet opzoek was naar TV/DVD-rips oid, maar naar andere legale alternatieven. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die topics gaan over protocolle en programma's. Jouw vraag was direct gericht op het downloaden van een product, een request dus en ook nog duidelijk niet specifiek gesteld naar een betaalde download. Er stond letterlijk "waar kan je dit downloaden?".

Zelfs het vragen naar betaalde downloads wordt niet echt gewaardeerd, die kan je immers makkelijk vinden met google.
Ik denk dat ik niet eens ga proberen het je uit te leggen, je wil het niet begrijpen :).

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 14-07-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
pasta schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:33:
Als ik [rml]Het grote Bittorrent-clients topic [ 3][/rml] er even bijpak; daar wordt geen warez besproken. Als iemand daar problemen heeft met een bepaalde tracker waar warez op wordt aangeboden, wordt dat ook gewoon wegge-edit. Net zoals ik warez-links zou weghalen in een eMule topic, een UseNet topic etc. etc. :)

Het gaat in die gevallen over software die dat protocol gebruikt, niet over waar je de beste warez kunt halen. Je had het op zich wat beter kunnen verwoorden door er bij te melden dat je niet opzoek was naar TV/DVD-rips oid, maar naar andere legale alternatieven. :)
Op zoek naar een tracker ? The Pirate Bay, they sank my torrentship!
JvS schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:36:
[...]
Die topics gaan over protocolle en programma's. Jouw vraag was direct gericht op het downloaden van een product, een request dus en ook nog duidelijk niet specifiek gesteld naar een betaalde download. Er stond letterlijk "waar kan je dit downloaden?".

Zelfs het vragen naar betaalde downloads wordt niet echt gewaardeerd, die kan je immers makkelijk vinden met google.

[...]

Ik denk dat ik niet eens ga proberen het je uit te leggen, je wil het niet begrijpen :).
geldt dat ook voor mensen die roepen dat ze 200GB films via usnet binnentrekken ? en dat ze een complete dvd binnen een half uur kunnen downloaden via server x ?

[ Voor 35% gewijzigd door aex351 op 14-07-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ThePirateBay.org is dan ook al maanden down....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
-NMe- schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:41:
Je bedoeld de site die voor 1 dag offline was ? en vervolgens weer online was.

[ Voor 8% gewijzigd door aex351 op 14-07-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die thread gaat over dat die site down is. Site is weg, valt dus niets meer te halen. Staat onder het fora Nieuws, het is een nieuws bericht.

Lees de draad voor je blaat 8)7 |:(
geldt dat ook voor mensen die roepen dat ze 200GB films via usnet binnentrekken ? en dat ze een complete dvd binnen een half uur kunnen downloaden via server x ?
Server X, da's niet interresant. Als er een topic op GoT wordt geopend waarin gevraagd in welke group er dat spul staat, zal het ook niet gewaardeerd worden. Dus weg-edit'en.. Sim-Pel.

Maar ik vraag me werkelijk af, wat je hier nog doet. Je bent het blijkbaar niet eens met de policy, terwijl je accoord bent gegaan tijdens het registreren. Het beleid staat je blijkbaar niet aan.

Accepteer de regels, of start je eigen forum, met je eigen policy als je er zo tegen trapt.

[ Voor 45% gewijzigd door RaZ op 14-07-2006 13:46 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Daar discussieren ze gewoon over nieuws? Er staat nota bene in de topicwaarschuwing:

Waarschuwing:
Dit topic gaat over het hoe en waarom sluiten van dergelijke sites. Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling om te praten over hoeveel alternatieve sites jij wel niet kent en dergelijke. Patsen met warez is op GoT not done!
Ik snap de relevantie in de discussie niet van deze passage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
RaZ schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:42:
[...]
Lees de draad voor je blaat 8)7 |:(
Van hetzelfde. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Zit nu niet zo te zuigen man, als je niet snapt waarom je hier geen rechtstreekse links naar films mag plaatsen heeft de discussie volgens mij ook al geen zin meer.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:26
-NMe- schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:41:
als je hem clikcable maakt merk je zelf dat je het fout hebt ;)
Maar het heeft weinig nut om een site als TPB niet te noemen omdat hij warez aanbiedt als sites als nu.nl en de krant hem ook gewoon vermelden, dan gaat de nieuwswaarde voor lijkt mij.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik me niet vergis doelt aex351 op legale downloads. Lees: analoog aan iTunes voor muziekdownloads. Correct me if I'm wrong, maar het lijkt me dat daar niks mis mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:47:
als ik me niet vergis doelt aex351 op legale downloads. Lees: analoog aan iTunes voor muziekdownloads. Correct me if I'm wrong, maar het lijkt me dat daar niks mis mee is.
Klopt, maar er is een heel duidelijk verschil tussen:
Waar kan ik $serie downloaden?
en
Waar kan ik $serie via een service ala iTunes downloaden?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Maverick schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:45:
[...]

als je hem clikcable maakt merk je zelf dat je het fout hebt ;)
Ik surfte er eerst nog even heen om te checken of ie nog steeds down was en kreeg eerst een foutmelding voor mijn neus. Nu niet meer zie ik, zal wel een quirk zijn geweest. Maar dan nog blijft het punt staan dat dat topic TPB alleen bij naam noemt omdat het
  1. down was
  2. toch al zoveel in het nieuws was
Verder, @aex351: we maken hier ons beleid, en zoals je nu merkt zijn we iets strenger dan de wet omdat we ons met sommige dingen gewoon niet in willen laten. Live with it. Ben blij dat je geen OW hebt gehad voor die post, want dat is wel gebruikelijk bij warez requests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Dat kon je niet zien aan zijn originele reply. Dan nog, het punt blijft dat NSTM een discussieforum is, geen uitwisselforum. Dus vragen naar dat soort dingen wordt daar niet op prijs gesteld.

Zelfs al was zijn vraag wel in de warez-sfeer, is ier nog goed van afgekomen. ALleen een PM, terwijl ik zeker een waarschuwing gestuurd zou hebben.

Als je dit toestaat, dan is het einde zoek, want dan kan iedereen dat zo neerplempen onder het mom van ' ja maar ik bedoelde legale downloads!'

Zie je het al voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Laatst online: 23-09 19:25
Ik moest ook direct denken aan een iTunes look-a-like, zoals al die spam van direct2drive die ik krijg. Allemaal betaalde downloads, die ik hier ook gewoon neer kan zetten imho. Ok, de edit was nodig, maar het lijkt mij dat als er 'legale' of 'koop-download' achtige termen bij stonden, dit wel gewoon mag hier op GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
komt op hetzelfde neer als je je vraag goed leest. Om te weten waar je zoiets kan downloaden moet je wel eerst weten dat het via zo'n service als itunes kan. |:-)

[ Voor 5% gewijzigd door aex351 op 14-07-2006 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat kan zo zijn, maar je kan niet van het handje vol mods verwachten dat ze elke request kunnen controleren of het eventueel legaal kan zijn. Dus requests voor waar je films/muziek etc kan vinden worden per definitie dus niet gewaardeerd.

Lijkt me toch duidelijk of niet ?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

RaZ schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:50:
[...]

Dat kan zo zijn, maar je kan niet van het handje vol mods verwachten dat ze elke request kunnen controleren of het eventueel legaal kan zijn. Dus requests voor waar je films/muziek etc kan vinden worden per definitie dus niet gewaardeerd.

Dat is inderdaad samengevat, het hele punt. Wat is jouw punt nu eigenlijk TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Daar maak je een wezenlijk verschil tussen het praten over een nieuws (in dit geval dat er in een inval is gedaan bij The Pirate Bay en dat de servers offline zijn gehaald, waarna ze in Nederland zijn gehost en daarna weer vertrokken zijn) en het bewust uitwisselen van programma's. Dat laatste is volgens de voorwaarden van Tweakers.net niet toegstaan op de site, terwijl er wel gediscussieerd kan worden over dat nieuws. Je ziet her-en-der ook topics over andere nieuwsgroepen, torrents en spellen die nog niet in de winkel liggen maar wel al gedownload kunnen worden. Het praten over series die niet in Nederland en/of België worden uitgezonden is daarbij ook mogelijk, maar zodra je gaat vragen waar je die kan downloaden dan bevind je je in het zogenoemde grijze gebied van Tweakers.net, en dergelijk materiaal is niet toegestaan om hier uit te wisselen.

Op de frontpage wordt hetzelfde beleid gehanteerd, waarin we de ruimte bieden om mensen te laten discussiëren over warez, trackers en andere uitwsisselingsprojecten, maar zodra er links verschijnen grijpen we in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
Als ik dan mag vragen, wat is het verschil tussen een download vragen, en iets insinueren, zoals [rml]DaannO in "[ Stargate] *spoilers* SG1 (season 10) + ..."[/rml] daar gebeurt? Ok, ik snap dat je dan eerst nog 'de site' moet kennen, maar hier is toch ook overduidelijk dat het om illegale warez gaat? Alleen wat meer verborgen in een normale reply. Toch zou je hier ook kunnen denken dat er een site bestaat, die een serie, 1 dag nadat hij op tv is geweest, al te koop aan biedt via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mjah, dat gedrag van DaannO is stom, maar hij vraagt niet om warez en biedt niets aan. Toch is dat wel iets wat we als ongewenst beschouwen, schermen met warez...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

MoiZie schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:55:
Als ik dan mag vragen, wat is het verschil tussen een download vragen, en iets insinueren, zoals [rml]DaannO in "[ Stargate] *spoilers* SG1 (season 10) + ..."[/rml] daar gebeurt? Ok, ik snap dat je dan eerst nog 'de site' moet kennen, maar hier is toch ook overduidelijk dat het om illegale warez gaat? Alleen wat meer verborgen in een normale reply. Toch zou je hier ook kunnen denken dat er een site bestaat, die een serie, 1 dag nadat hij op tv is geweest, al te koop aan biedt via internet.
Ik zie geen aanbieden dan wel vragen van warez. Ja hij zegt daarmee dat ie van illegale sites download, voor 99.9%. So what? Ik download ook illegale dingen. Daarmee wil ik nog niet zeggen dat ik dat via het forum regel.

Die reply die je dus aanhaalt is niet fout, hoogstens erg overbodig/loos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
Je moet niet iets als warez bestempelen als je er geen kennis van zaken hebt, zo simpel zat. En raz je hoeft de moderators niet te herhalen, ze kunnen prima voor zichzelf praten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

aex351 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:59:
Je moet niet iets als warez bestempelen als je er geen kennis van zaken hebt, zo simpel zat. En raz je hoeft de moderators niet te herhalen, ze kunnen prima voor zichzelf praten.
Je moet ook niet vragen waar je bepaalde dingen kunt downloaden terwijl dat tegen de regels van het forum is, toch doe je dat ook. En al helemaal op de manier waarop jij het deed, waardoor je onmogelijk het voordeel van de twijfel kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:01:
[...]

Je moet ook niet vragen waar je bepaalde dingen kunt downloaden terwijl dat tegen de regels van het forum is, toch doe je dat ook. En al helemaal op de manier waarop jij het deed, waardoor je onmogelijk het voordeel van de twijfel kan krijgen.
RaZ schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:50:
[...]

ik heb dat topic toevallig gevolgd en mij was heel snel duidelijk dat hij legale download bedoelde.
Prima dat het verduidelijkt wordt, maar er wordt weer lekker stijfkoppig op gereageerd door de crew door maar zo snel mogelijk om ts zijn argumentatie heen te lezen dat het hem om legale downloads ging. Ik ben van mening dat het zijn enige intentie was, magoed.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wij zeggen dat het warez is. Dus is het warez. Wat jij ervan vindt is niet relevant, in onze policy staat duidelijk genoeg vermeld wat wel en niet mag.

En die aanval op RaZ is ook nergens voor nodig; dit is een publiek forum, als je graag alleen met de crew had gepraat, dan had je een mailtje moeten sturen naar Fisico, of desnoods naar LuNaTiC als zijn admin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
aex351 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:59:
Maar hij wist wel mooi het punt samen te vatten :+ (In feite dus zoals het ook in de FAQ zou moeten staan, hint hint ;)) Een kleine uitbreiding zodat dit soort misverstanden niet meer kunnen voorkomen.

Verder zie ik inderdaad wel in, dat er een verschil is tussen bijvoorbeeld de reply van DaannO en van aex351, maar blijf het toch wel wat flauw vinden om legale downloads weg te strepen en een reply als 'ik hou wel wat sites in de gaten' of 'ach, ik download ook zelf zo vaak illegaal' niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:02:
Wij zeggen dat het warez is. Dus is het warez. Wat jij ervan vindt is niet relevant, in onze policy staat duidelijk genoeg vermeld wat wel en niet mag.
Dit is wel het toppunt..... volgens mij bepaalt de wet wat warez is, en niet jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:01:
[...]

[...]

ik heb dat topic toevallig gevolgd en mij was heel snel duidelijk dat hij legale download bedoelde.
Prima dat het verduidelijkt wordt, maar er wordt weer lekker stijfkoppig op gereageerd door de crew door maar zo snel mogelijk om ts zijn argumentatie heen te lezen dat het hem om legale downloads ging. Ik ben van mening dat het zijn enige intentie was, magoed.
Zou je aan de hand van het topic en zijn letterlijke tekst "waar kan je dit downloaden" eens toe kunnen lichten hoe het zo specifiek duidelijk was dat dit een legale download zou moeten zijn?
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:04:
[...]

Dit is wel het toppunt..... volgens mij bepaalt de wet wat warez is, en niet jij.
Ik vermoed dat je ongevoelig bent voor het feit dat wij bepalen wat wij wel en niet toestaan op het forum. Wat er in de wet staat, doet er in principe niet toe. We hebben toch ook geen aangifte gedaan van illegale praktijken?

[ Voor 24% gewijzigd door JvS op 14-07-2006 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

ennuh aex351 ...zulke vragen zou ik niet stellen hier.
Je weet toch vast wel dat het downloaden van zulke eps niet legaal is en dat ze dus zulke vragen hier niet willen hebben?
Niet moeilijk doen aex351, je zat gewoon fout, get over it, en ga door met 't leven. Je request om waar je het kon downloaden was gewoon niet de bedoeling van/in het topic dus het werd weg geëdit. De betreffende serie Invasion is niet legaal te downloaden: en zoja, dan zou je wel weten waar aangezien dat gewoon op de site van de serie zou staan.

Een topic als deze in LA is dus totaal overbodig en komt als een beetje kinderachtig om aandacht roepen over.
maar blijf het toch wel wat flauw vinden om legale downloads weg te strepen en een reply als 'ik hou wel wat sites in de gaten' of 'ach, ik download ook zelf zo vaak illegaal' niet.
Ronduit een request doen is wat anders dan vaagweg een opmerking :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MoiZie schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:02:
[...]

Maar hij wist wel mooi het punt samen te vatten :+ (In feite dus zoals het ook in de FAQ zou moeten staan, hint hint ;)) Een kleine uitbreiding zodat dit soort misverstanden niet meer kunnen voorkomen.
Geen licentie- of copyright-schendingen zoals links naar warez, cracks, MP3's en divx.
Copyrighted MP3s, DivX'jes en dergelijke:
Hoewel het bestandsformaat legaal is, is de inhoud van zulke bestanden lang niet altijd vrij van copyrights. Het vragen naar of het aanbieden van beeld-, of geluidsmateriaal waarvan de inhoud niet rechtenvrij is, op welke manier dan ook, is niet toegestaan op het forum. Subtitles vallen hier overigens ook onder.
De vraag van aex351 impliceerde geen onderscheid tussen legaal of illegaal, dus de edit van zijn post ook niet. Zijn post was dus tegen de policy, en daar is tegen opgetreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:04:
[...]

Hij uit zich wat ongelukkig... Hij bedoelt (correct me if I'm wrong) dat GoT voor een groot deel de Nederlandse wet volgt qua policy/regels, maar dat op veel punten we daar zelf eigen aanpassingen aan maken.

Porno is ook legaal (onder bepaalde voorwaarden :P) , maar betekent niet dat we dat willen hebben. Zelfde geldt dus voor warez, of zelfs legale links naar downloads. Dat valt onder uitwisselen en daar zijn we het forum niet voor.

Straks wordt NSTM overspoeld met topics zoals 'hey waar kan ik legaal het nieuwe album van britney spears downloaden?'.

No thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
-NMe- schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:06:
[...]

[...]

[...]

De vraag van aex351 impliceerde geen onderscheid tussen legaal of illegaal, dus de edit van zijn post ook niet. Zijn post was dus tegen de policy, en daar is tegen opgetreden.
Maar vraag is in beide gevallen legaal, Downloaden van films is in Nederland toegestaan.
JvS schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:05:
[...]

Zou je aan de hand van het topic en zijn letterlijke tekst "waar kan je dit downloaden" eens toe kunnen lichten hoe het zo specifiek duidelijk was dat dit een legale download zou moeten zijn?
[...]
Als je de thread uberhaubt gelezen hebt dan valt het op na wat begrijpend lezen dat mijn bericht een reactie was op een voorgaande thread van een user die impliceerde dat het naast vele andere series ook legaal te downloaden was.

[ Voor 43% gewijzigd door aex351 op 14-07-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

aex351 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:08:
[...]

Maar vraag is in beide gevallen legaal, Downloaden van films is in Nederland is toegestaan.
misschien legaal voor de wet, maar niet legaal op GoT :'(

als je dit echt niet meer in je kop wil krijgen, dan houdt de discussie echt op.

Of kijk je ook raar op als je uit huis wordt geflikkerd bij een vreemde nadat je zijn net in de was gezette parketvloer hebt ondergescheten (is niet illegaal voor de wet!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is heel leuk, maar dat betekent niet dat je er op het forum om mag vragen. Maar ik heb het idee dat dat abstractieniveau van regels op het forum en legaal in Nederland wat hoog gegrepen is (of eigenlijk denk ik dat je dat best kan snappen, maar gewoon weigert het te snappen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

LuNaTiC schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:07:
Hij uit zich wat ongelukkig... Hij bedoelt (correct me if I'm wrong) dat GoT voor een groot deel de Nederlandse wet volgt qua policy/regels, maar dat op veel punten we daar zelf eigen aanpassingen aan maken.
Dat is inderdaad de nette, niet geërgerde manier om het te zeggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
[...]

[...]

quote: Policy: Alle regels die op het forum gelden
Geen licentie- of copyright-schendingen zoals links naar warez, cracks, MP3's en divx.

[...]
Ok, fair enough, maar waar leg je dan de grens? Is een reply als: endless in "Seks- danwel geslachtsdeelblunders - Dee..." dan fout of niet? Aangezien verwezen wordt naar (een niet bestaande) binaries groep. alt.binaries geeft genoeg downloadbare dingen op google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

-NMe-: Ik voel me niet aangevallen hoor ;)

aex351: Ik herhaal de mods niet, ik ken de policy, iets wat van jou ook wordt verwacht.
Hier staat leuke tekst voor je:
Als je het niet eens bent met een moderator-actie, mail je daarover met de moderator.
Jij kiest dus een andere optie, waarin je dus een discussie wilt voeren. En LA is nu ook een discussie forum, waarin normale gebruikers ook hun zegje mogen doen.

Als je niet wil dat een ander zich kan mengen in een discussie, moet je hem bij voorbaat al niet eens starten.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 13:16

Cyphax

Moderator LNX
Okee, het is tegen de policy maar een keer een topic met een slechte topicstart openen is dat ook. Daar krijg je echter geen waarschuwing voor maar wordt je topic gesloten (in het ergste geval).
Als ik dit lees:
LuNaTiC schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:23:
Los van het feit of het legaal of illegaal is, GoT is geen (warez) uitwisselingsforum, dus is het op GoT per definitie illegaal. Het topic is een discussietopic.

Verder was jouw post een schoolvoorbeeld van een warezrequest. Ik heb voor veel minder waarschuwingen gegeven.
krijg ik een beetje de kriebels. LuNaTiC, je suggereert dat als je er eerder bij was geweest dan Fisico, je hem minstens een flinke waarschuwing gegeven zou hebben. Is dat niet een beetje erg snel? Zo'n "schoolvoorbeeld van een warezrequest" is het toch niet?
(ik doel een beetje op het principe van "de ene overtreding is de andere niet", maar zo wordt het wel een beetje gestelt door sommigen)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
RaZ schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:13:
-NMe-: Ik voel me niet aangevallen hoor ;)

aex351: Ik herhaal de mods niet, ik ken de policy, iets wat van jou ook wordt verwacht.
Hier staat leuke tekst voor je:

[...]

Jij kiest dus een andere optie, waarin je dus een discussie wilt voeren. En LA is nu ook een discussie forum, waarin normale gebruikers ook hun zegje mogen doen.

Als je niet wil dat een ander zich kan mengen in een discussie, moet je hem bij voorbaat al niet eens starten.
Enkele dag later ontvang ik een push bericht van Fisico dat het een warez vraag is. Ik stuurde hem direct een e-mail met daarin uitleg maar tot op de dag van vandaag geen reactie terug ontvangen.
Begrijpelijk nu ? en ik geef ook niet aan dat een ander zich niet mag meningen in de disicussie, ik vroeg jou alleen te stoppen met het herhalen van de meningen van de moderators.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

MoiZie schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:12:
[...]

Ok, fair enough, maar waar leg je dan de grens? Is een reply als: endless in "Seks- danwel geslachtsdeelblunders - Dee..." dan fout of niet? Aangezien verwezen wordt naar (een niet bestaande) binaries groep. alt.binaries geeft genoeg downloadbare dingen op google...
Er is niet een directe grens. Maar meestal kunnen we stellen dat direct vragen naar of aanbieden van concreet materiaal of het hinten ernaar aangepakt wordt. En dan wel als de inentie uitwisselen van materiaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Cyphax schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:15:
[...]

Okee, het is tegen de policy maar een keer een topic met een slechte topicstart openen is dat ook. Daar krijg je echter geen waarschuwing voor maar wordt je topic gesloten (in het ergste geval).
Ja daar zijn we minder streng in, sturen we nog een beetje in bij, omdat dat een wat ingewikkeldere regel is. "vraag niet naar copyrighted materiaal" is dat niet, die regel is simpel en staat als en huis en als hij vaak gebroken wordt zonder dat wij dat op het forum aanpakken, kan tweakers.net in de problemen komen. Dat wordt daarom dus harder aangepakt.
krijg ik een beetje de kriebels. LuNaTiC, je suggereert dat als je er eerder bij was geweest dan Fisico, je hem minstens een flinke waarschuwing gegeven zou hebben. Is dat niet een beetje erg snel? Zo'n "schoolvoorbeeld van een warezrequest" is het toch niet?
(ik doel een beetje op het principe van "de ene overtreding is de andere niet", maar zo wordt het wel een beetje gestelt door sommigen)
Eh, het is een waarschuwing voor iets waar wij vrij fel op tegen zijn. Niet zonder reden, omdat warez nogal snel uit de hand kan lopen op dit forum. Het is dus een waarschuwing. Niet een straf.

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 14-07-2006 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

De policy van got is dat het geen uitwisselboard is van filmpjes/data plaatsen waar dat wel kan. (staat ook zo in de policy)

Waarom dat legaal/illegaal er toch telkens bijgesleept wordt is me een raadsel want dat downloaden niet per definite illegaal is is toch bij de meeste modjes wel bekend. Alles tekst/muziek/films die gemaakt worden hebben copyright.

Deze post is (c)2006 leuk_he.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
JvS schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:16:
[...]

Er is niet een directe grens. Maar meestal kunnen we stellen dat direct vragen naar of aanbieden van concreet materiaal of het hinten ernaar aangepakt wordt. En dan wel als de inentie uitwisselen van materiaal is.
En hoe zit het dan met de reply van endless? Hij vraagt er niet naar, hij biedt het wel aan door de groep bekend te maken (ook al bestaat het niet, lijkt me), maar ik vind alt.binaries. toch wel een sterke hint naar iets. :P Vandaar ook mijn vraag waarom sommige dingen wel aangepakt (lijken) te worden, en andere niet? Puur het humeur van de desbetreffende mod? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

aex351 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:15:
[...]

[...]

Begrijpelijk nu ?
Nog naast het feit dat Fisico ook een leven heeft buiten GoT om en er dus best twee dagen over een mailtje heen kunnen gaan had je dan ook contact op kunnen nemen met zijn admin, of een topic kunnen openen in Schop een Modje in plaats van hier.
en ik geef ook niet aan dat een ander zich niet mag meningen in de disicussie, ik vroeg jou alleen te stoppen met het herhalen van de meningen van de moderators.
Misschien is ie het gewoon eens met onze policy? Die policy is er om de inhoud en het niveau van dit forum te bewaken, en blijkbaar is RaZ daar gewoon blij mee.
MoiZie schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:19:
[...]

En hoe zit het dan met de reply van endless? Hij vraagt er niet naar, hij biedt het wel aan door de groep bekend te maken (ook al bestaat het niet, lijkt me), maar ik vind alt.binaries. toch wel een sterke hint naar iets. :P Vandaar ook mijn vraag waarom sommige dingen wel aangepakt (lijken) te worden, en andere niet? Puur het humeur van de desbetreffende mod? :+
Die reply was puur grappig bedoeld? :)

[ Voor 27% gewijzigd door NMe op 14-07-2006 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

MoiZie schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:19:
[...]

Geen idee, ik ga niet alle voorbeelden voor je toelichten. Als endless specifiek om het uitwisselen naar iets hint waar je iets kan downloaden, is het erger dan als ergens terloops iets vaags genoemd wordt.

Nogmaals dat staat niet 100% in regels vast en kan dus op inzicht aangepakt worden en ja dat kan inconsequentie betekenen en ja dat vinden we minder erg dan een lap tekst die niemand leest moeten schrijven waarin alle unieke gevalletjes gespecificeerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
JvS schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:17:
Eh, het is een waarschuwing voor iets waar wij vrij fel op tegen zijn. Niet zonder reden, omdat warez nogal snel uit de hand kan lopen op dit forum. Het is dus een waarschuwing. Niet een straf.
Ik maak hier onderscheid tussen 2 dingen: de vraag naar een legale download van een aflevering van die serie, of de vraag naar een torrent ofzo. Ben je even fel tegen de vraag naar de legale download als de vraag naar de torrent? Zo ja: da's duidelijk, ergens jammer, maargoed, dat moeten jullie natuurlijk ook zelf weten. Zo nee, dan vind ik het jammer dat er per definitie fel gereageerd wordt op iets wat die felle reactie niet zo uit hoeft te lokken. :)

Naar aanleiding van je edit:
"vraag niet naar copyrighted materiaal" is dat niet, die regel is simpel en staat als en huis en als hij vaak gebroken wordt zonder dat wij dat op het forum aanpakken, kan tweakers.net in de problemen komen. Dat wordt daarom dus harder aangepakt.
Dat begrijp ik en dat is volledig terecht. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Cyphax op 14-07-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Cyphax schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:15:

Je typt je reply op zo'n manier dat je het nog allemaal wat aandikt (minstens een flinke waarschuwing... ik zou gewoon een waarschuwing hebben gegeven. Zoals JvS al zegt idd, een waarschuwing, geen straf).

Daarnaast komen er wel iets meer factoren kijken waarnaar ik kijk. Ik probeer idd ook altijd naar intentie te kijken. Maar ook naar de historie van een user. En komop, voor deze topicstarter had ik zelf niet de handschoentjes aangedaan. Ik vind het vrij naief iig, als je de TS kent:

Het is niet de eerste keer dat hij eindeloos het geduld van iedereen test over deze kwestie: Forum tegenstrijdigheden

ik heb het zelfs nog kraakhelder in die thread geschreven:
LuNaTiC schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:44:
Dus even kort maar krachtig:

het beleid t.o.v. warez is dat we streng zijn op het uitwisselen er van. We willen een discussie/vragen forum zijn en geen uitwisselforum. Anders zou je strikt gezien het ook niet mogen hebben over films die momenteel alleen in Amerika in de bios zijn te zien. Dat zou wel een beetje van de gekke zijn natuurlijk :)

Bij games is het enige 'morele' aspect is dat ze liever niet toestaan om hulp te bieden bij problemen die worden veroorzaakt door illegale releases. En zelfs dat zou vaak nog niet eens het probleem zijn, maar zoas ik al zei, is meestal een crack of fix de enige oplossing. En dat mag dus weer niet :P

Helder? :)
Sorry hoor, maar waar praten we dan nog over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:20
De TS is een beetje aan het overdrijven hier maargoed, op 1 punt moet ik hem gelijk geven.

Er is geen rechte lijn in het beleid van GoT mbt de "warez". Kijk maar naar topics zoals het PSP topic, waar iedereen zn psp zit te tweaken om er natuurlijk gedownloade games op te spelen, het heeft helemaal geen nut om anders je psp te verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
JvS schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:22:
[...]
Geen idee, ik ga niet alle voorbeelden voor je toelichten. Als endless specifiek om het uitwisselen naar iets hint waar je iets kan downloaden, is het erger dan als ergens terloops iets vaags genoemd wordt.

Nogmaals dat staat niet 100% in regels vast en kan dus op inzicht aangepakt worden en ja dat kan inconsequentie betekenen en ja dat vinden we minder erg dan een lap tekst die niemand leest moeten schrijven waarin alle unieke gevalletjes gespecificeerd staan.
Hmm ok, het is weer een stuk duidelijker, bedankt :). Al met al zou je gewoon geen links (zijnde, URL, maar ook hints e.d.) naar grijze, en al helemaal geen over zwarte gebieden op GoT plaatsen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

MoiZie schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:12:
Hetzelfde geldt voor "torrent $insert_name"; dat is dus een non-argument. Elke idioot kan dingen met google vinden aan de hand van sleutelwoorden die je van het forum plukt.

[ Voor 3% gewijzigd door Rowanov op 14-07-2006 14:26 . Reden: was even bezig met typen, beetje laat en zo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Cyphax schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:22:
[...]

Ik maak hier onderscheid tussen 2 dingen: de vraag naar een legale download van een aflevering van die serie, of de vraag naar een torrent ofzo. Ben je even fel tegen de vraag naar de legale download als de vraag naar de torrent? Zo ja: da's duidelijk, ergens jammer, maargoed, dat moeten jullie natuurlijk ook zelf weten. Zo nee, dan vind ik het jammer dat er per definitie fel gereageerd wordt op iets wat die felle reactie niet zo uit hoeft te lokken. :)
Er wordt volgens mij bijna nooit gevraagd naar legale downloads. Maar als iemand neerzet: "waar kan ik met itunes XYZ downloaden", dan is dat geen warez request, maar wel ongewenst, dus zal wel worden verwijderd. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een oninteressant punt, omdat die vraag eigenlijk nooit gesteld wordt, ik heb hem tenminste nog nooit iemand letterlijk zien vragen "waar kan ik legaal XYZ downloaden" :P, dus een "beleid" daarvoor of tegen is er niet echt en door dit ene zeurpuntje hier gaat dat er ook echt niet komen :).

In dit geval stond de vraag overigens dus duidelijk niet als legale downloadvraag, er stond letterlijk in dat topic "waar precies kan je het downloaden ?", geen toelichting of wat dan ook.

[ Voor 30% gewijzigd door JvS op 14-07-2006 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dersan schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:25:
De TS is een beetje aan het overdrijven hier maargoed, op 1 punt moet ik hem gelijk geven.

Er is geen rechte lijn in het beleid van GoT mbt de "warez". Kijk maar naar topics zoals het PSP topic, waar iedereen zn psp zit te tweaken om er natuurlijk gedownloade games op te spelen, het heeft helemaal geen nut om anders je psp te verbouwen.
Je weet dat het voor eigen gebruik kopiëren van games die je legaal bezit niet verboden is? Zolang deze games niet ter download aangeboden worden via GoT gebeurt er niets illegaals en ook niets dat bij wet verboden is. Dat zou hetzelfde zijn als mensen verbieden om over DVD-branders te praten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
LuNaTiC schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:24:
[...]

Je typt je reply op zo'n manier dat je het nog allemaal wat aandikt
True, maar dat komt omdat je het zelf in eerste instantie nogal krachtig zegt met "ik voor minder waarschuwingen gegeven", niet omdat ik dat zo leuk vindt. ;)
Daarnaast komen er wel iets meer factoren kijken waarnaar ik kijk. Ik probeer idd ook altijd naar intentie te kijken. Maar ook naar de historie van een user. En komop, voor deze topicstarter had ik zelf niet de handschoentjes aangedaan. Ik vind het vrij naief iig, als je de TS kent:

Het is niet de eerste keer dat hij eindeloos het geduld van iedereen test over deze kwestie: Forum tegenstrijdigheden
ik heb het zelfs nog kraakhelder in die thread geschreven
Goed, ik heb het eigenlijk nogal algemeen gehouden. Je uitleg verduidelijkt het voor mij in ieder geval genoeg. Ik heb zelf niet gekeken naar de posthistory van aex351 omdat ik het dus algemeen wilde houden maar ik heb alle begrip voor je standpunt. :)
JvS schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:26:

In dit geval stond de vraag overigens dus duidelijk niet als legale downloadvraag, er stond letterlijk in dat topic "waar precies kan je het downloaden ?", geen toelichting of wat dan ook.
Mwah ik persoonlijk zou niet in eerste instantie denken "hee dat is een vraag naar een 'illegale' download", maar dat zal eenieder wel voor zichzelf interpreteren. :)
Het is alleen jammer wanneer er acties aan worden verbonden en er blijken achteraf helemaal geen slechte intenties aan vast gezeten te hebben, daar gaat het mij alleen om. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Cyphax op 14-07-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is gewoon niet uitwisselen van copyrighted materiaal en dat is het :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Cyphax schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:30:
[...]

True, maar dat komt omdat je het zelf in eerste instantie nogal krachtig zegt met "ik voor minder waarschuwingen gegeven", niet omdat ik dat zo leuk vindt. ;)

[...]

Goed, ik heb het eigenlijk nogal algemeen gehouden. Je uitleg verduidelijkt het voor mij in ieder geval genoeg. Ik heb zelf niet gekeken naar de posthistory van aex351 omdat ik het dus algemeen wilde houden maar ik heb alle begrip voor je standpunt. :)
Ik ook overigens voor de jouwe hoor. Dat soort beslissingen zijn voor een mod nooit zwart-wit. Mocht dat aanvankelijk wel zo lijken door mn post, dan was dat niet zo bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Topicstarter
LuNaTiC schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:24:
[...]

Je typt je reply op zo'n manier dat je het nog allemaal wat aandikt (minstens een flinke waarschuwing... ik zou gewoon een waarschuwing hebben gegeven. Zoals JvS al zegt idd, een waarschuwing, geen straf).

Sorry hoor, maar waar praten we dan nog over?
Inderdaad mensen ik ben gewoon de warez king van dit forum. Kritische vragen stellen doen we maar voortaan niet meer, gezien een zeker moderator die ik nu quote zonder pardon wil kunnen moderatoren. We willen toch zeker geen waarschuwing ontvangen wegens het volgen van de huis regels.

[ Voor 6% gewijzigd door aex351 op 14-07-2006 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowanov
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

aex351 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:32:
Inderdaad mensen ik ben gewoon de warez king van dit forum. Kritische vragen stellen doen we maar voortaan niet meer, gezien een zeker moderator die ik nu quote zonder pardon wil kunnen moderatoren. We willen toch zeker geen waarschuwing ontvangen wegens het volgen van eigen regels.
Kritische vragen mogen, maar als je sluitende uitleg krijgt en vervolgens nog een reden ziet om even flink door te huilen mag je het probleem bij jezelf zoeken lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

-NMe- schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:21:
[...]

Misschien is ie het gewoon eens met onze policy? Die policy is er om de inhoud en het niveau van dit forum te bewaken, en blijkbaar is RaZ daar gewoon blij mee.
Nu zeg je hele rare dingen hoor :P

Het feit is gewoon zo: de aanbieders bepalen de regels, punt uit. Of je accepteerd het, of je gaat gewoon weg.
  • Als je gaat werken voor een baan van 09:00 - 17:00, moet je ook niet zeiken als je eigenlijk om 15:00 naar huis wilt.
  • In het ziekenhuis is het GSM uit, anders kom je er maar niet
Zo kan ik nogwel even doorgaan. Het zijn gewoon regels waar je je aan dient te houden, of je ze nu leuk vind of niet.

Misschien voor de TS een mooi voorbeeld van een soort gelijk topic, maar dan niet mbt. tot de policy van GoT: Nablijven in strijd met wet?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Ah aex351 je bent gewoon een van die downloadertjes die steigeren zodat hun 'recht op vrije meningsuiting' of wat dan ook aangetast wordt. Het is heel simpel: downloaden van films en muziek is wettelijk niet verboden, maar het is evenmin een recht. Er staat in de policy duidelijk omschreven dat het niet gewenst is om te vragen/hinten/linken richting warez.

Dat het in Nederland niet illegaal is om ze te downloaden, maakt overigens nog niet dat het geen warez zijn. Ze worden namelijk geüpload ook en dàt is wèl illegaal, en bijgevolg gaat het om warez.

Simple as that. Word volwassen en accepteer gewoon dat we hier niet willen dat er dingen onrechtmatig verspreid worden. Daar bereik je veel meer mee dan met kinderachtige insinuaties over moderators die geen kritiek zouden kunnen verdragen. Het feit dat dit forum bestaat bewijst per definitie namelijk het tegendeel. Toevallig genoeg zijn het steeds de mensen die op hun foute denkwijze gewezen worden, die vinden dat hier geen feedback mogelijk is.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Rowanov schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:35:
[...]

Kritische vragen mogen, maar als je sluitende uitleg krijgt en vervolgens nog een reden ziet om even flink door te huilen mag je het probleem bij jezelf zoeken lijkt me zo.
Niks aan toe te voegen eigenlijk, en somt dit hele topic in 1 zin op. Dankjewel Rowanov :)

Verder doe ik deze dicht, het is wel weer welletjes zo. aex351 mag mij mailen als hij nog vragen of opmerkingen heeft.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

edit:
Hoi Remy. :w
aex351 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:32:
[...]

Inderdaad mensen ik ben gewoon de warez king van dit forum. Kritische vragen stellen doen we maar voortaan niet meer, gezien een zeker moderator die ik nu quote zonder pardon wil kunnen moderatoren. We willen toch zeker geen waarschuwing ontvangen wegens het volgen van de huis regels.
*zucht*

Nog één keer: we hebben hier op het forum een beleid dat afwijkt van de Nederlandse wet. Namelijk: we zijn strenger. In de stukjes uit de policy die ik hierboven al eens aangehaald heb kun je lezen dat we er echt wel over nagedacht hebben en bepaalde dingen gewoon niet willen zien. Als jij dat dan toch doet, dan kun je een edit verwachten.

Wat verwacht je nou precies van deze discussie? Excuses? Dat je bericht teruggezet wordt? En dan? Moeten we onze policy aanpassen zodat berichten zoals de jouwe wel toegestaan zijn? Dat wordt vast dikke pret, dan wordt GoT het nieuwste warezuitwisselbord, met alvast zo'n 160.000 gebruikers. :X

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.