welke Bluetooth muis voor Mac?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.688 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182070

Topicstarter
Toen ik m'n Mac gekocht heb, heb ik er de bluetooth set bijgenomen. Mooi setje, ben er zeer tevreden van, maar een muis met scrollwheel en een rechterknop zou me toch wel handiger zijn voor Photoshop, Cad en dergelijke. Aangezien ik nu toch betaald heb voor die ingebouwde BT ontvanger, zou ik dus liefst terug een BT mouse hebben. Ik heb mijn USB poorten alle 4 nodig en wil dus geen IR-ontvanger of gewone kabelmuis inpluggen. Na wat opzoekwerk krijg ik de indruk dat dat die ideale BTmuis er niet echt is:

macmice BT: wordt nog nauwlijks verkocht, zou slechte kwaliteit plastiek zijn en batterijen vreten.
Microsoft Intellimouse explorer: werkt niet met mac (ik dacht dat bluetooth niet OS gebonden was?)
Kensington pilotmouse miniBT: iets te mini om een hele dag mee te klikken
Macally BTmicro: hetzelfde als hierboven, meer een transformer dan een muis
Macally BTmini: ook vrij klein, en zou ook makkelijk verbinding verliezen
Logitech MX1000 : lijkt zeer goed, maar enkel in desktopset te krijgen

Dit is niet mijn mening, dit leidde het af uit de reviews die ik opgesnort heb. Aangezien ze in Itpro (tja, dat is veruit de enige apple winkelketen hier in belgië) geen van deze hebben opgesteld, en ze mij er ook geen willen uitpakken, vraag ik hierbij dus aan alle tweakers wat hun ervaringen zijn.
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123921

Ik heb voor mijn mac een logitech mx1000, idiaal, en niet in desktopset gekocht, maar gewoon los.
Mediamarkt enzo liggen ze allemaal los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164477

Ikzelf gebruik een logitech v200 (bij windows-laptop, dat dan weer wel), ben er zeer tevreden over, heeft altijd een snelle en constante verbinding en is vrij zuinig qua batterijen, is makkelijk met een laptop mee te nemen, maar een erg aangenaam formaat in vergelijking met "normale" laptop muizen en bovendien ziet hij er IMHO beter uit dan die andere logitech.
Duurt even voordat hij reageert bij opstarten en nadat hij even niet is gebruikt, maar dat zal bij alle BT muizen het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Misschien is de Kensington PilotMouse Bluetooth wat. Het is een vrij standaard drie knops muis met scrollwheel. Kensington muizen werken over het algemeen zeer goed op een Mac en je hebt geen losse bluetooth dongle nodig. Enige rare is dat de muis niet op de Nederlandse website staat en volgens Kensington ook niet te koop is in Nederland, maar onder andere bij Macintoys is ie te koop.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:37

vooghel

Cunning linguist

Ik heb de MacMice BT gehad, maar was er bepaald niet tevreden over. De muis voelde alles behalve solide aan, en de verbinding viel na een tijdje werken met steeds kortere tussenpozen uit. Na een week of twee, drie heb ik 'm ter reparatie teruggebracht naar het Apple Center. Toen ik na een tijdje vroeg was de status van de reparatie was, zeiden ze me dat er weinig kan was dat hij gerepareerd kon worden, dat er structurele problemen met de serie waren en dat ik van het geld wat anders mocht uitkiezen. Ik heb lekker een Mighty Mouse genomen en sleeve. Ik wacht gewoon tot de Mighty Mouse BT verschijnt (als dat ooit gebeurt :P).

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:54
Microsoft Intellimouse explorer --> dat is heerlijk muisje en ondersteunt gewoon het HID profiel, dus ik zie niet in waarom die niet onder Mac OS X zou werken :?

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hoedje schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:07:
Microsoft Intellimouse explorer --> dat is heerlijk muisje en ondersteunt gewoon het HID profiel, dus ik zie niet in waarom die niet onder Mac OS X zou werken :?
Hij werkt wel, maar de IntelliPoint drivers voor Mac OS X hebben geen bluetooth ondersteuning. Dit betekent dus dat alle extra functionaliteit (d.w.z., meer dan 2 knoppen en een scrollwheel) niet kan worden gebruikt. Logitech haalt trouwens exact hetzelfde grapje uit met z'n drivers.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-03 21:39

detee

Try not, do or do not

Wat dacht je van deze? Ik kijk er zelf al een tijdje naar. Iemand ervaring ermee?

Macally Bluetooth Mouse

Afbeeldingslocatie: http://www.macstuff.nl/images/shop/macplus/1542.jpg

Specs:
Bluetooth technology - No mouse cord
Optical technology - No mouse ball
3 buttons and scroll wheel
Working distance of up to 10 meters (33 ft)
Power On/Off switch to conserve batteries
Includes Bluetooth optical mouse, 2 AAA Batteries, charging cradle, USB power cable and manual

System requirements:
Bluetooth enabled computer (either built-in or with USB bluetooth adapter*)
Mac OS X v10.2.8 or later
Microsoft Windows 98SE / 2000 / ME / XP

Gezien bij macstuff.nl

[ Voor 10% gewijzigd door detee op 14-07-2006 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

ik heb een macbook i.c.m. een logitech v270, doet lang met batterijen (van iemand die ik ken al meer dan 3 maanden, maar ik weet zijn muisgedrag niet)

past niet zo mooi bij een macbook, maar wel bij een MBP (zie het show je apple computer topic, momenteel 1 van de laatste foto's is een MBP met deze muis)

naja werkt perfect tot nu toe bij mij

zonoskar in "Het grote "Show je Apple computer" topic..." alstje, foto van mbp met die muis

[ Voor 14% gewijzigd door randje op 14-07-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Daedalus schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:16:
[...]
Hij werkt wel, maar de IntelliPoint drivers voor Mac OS X hebben geen bluetooth ondersteuning. Dit betekent dus dat alle extra functionaliteit (d.w.z., meer dan 2 knoppen en een scrollwheel) niet kan worden gebruikt. Logitech haalt trouwens exact hetzelfde grapje uit met z'n drivers.
Bullshit, Logitech levert keurige Mac OSX drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510

Ik zat eerst ook aan een BT muis te denken, maar ik ben te gehecht aan het horizontale scrollen van de Mighty Mouse.

Een van m'n favorieten was deze (van RadTech.us)
Afbeeldingslocatie: http://www.radtech.us/images/prdBT510Beauty2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04 08:45
Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 18:49:
[...]

Hier detecteert ie anders mn Logitech Desktop MX3100 met MX1000 muis helemaal NIET

(Ze werken dus wel, maar Logitech Control Center detecteert ze niet. Fijn is dat, kan ik de extra knoppen niet gebruiken...)

[ Voor 20% gewijzigd door Wim Leers op 14-07-2006 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-04 22:20
Ik heb een v270, die werkt echt prima en doet het op nagenoeg alle ondergronden. Op m'n bed doet hij het echt prima, en ook m'n spijkerbroek is geen probleem.
Hij heeft 3 knoppen en een scroll-wheel. Het is wel een echte notebookmuis, dus erg compact en je kunt er prima mee werken.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

vooghel schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:05:
Ik heb de MacMice BT gehad, maar was er bepaald niet tevreden over. De muis voelde alles behalve solide aan, en de verbinding viel na een tijdje werken met steeds kortere tussenpozen uit. Na een week of twee, drie heb ik 'm ter reparatie teruggebracht naar het Apple Center. Toen ik na een tijdje vroeg was de status van de reparatie was, zeiden ze me dat er weinig kan was dat hij gerepareerd kon worden, dat er structurele problemen met de serie waren en dat ik van het geld wat anders mocht uitkiezen. Ik heb lekker een Mighty Mouse genomen en sleeve. Ik wacht gewoon tot de Mighty Mouse BT verschijnt (als dat ooit gebeurt :P).
was alleen jouw serie niet goed of zijn alle Macmice BT crap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Anoniem: 37526 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 18:49:
Logitech levert voor muizen die worden ondersteund onder Mac OS X zeker keurige drivers uit. Alleen voor alle Bluetooth muizen die ze tot nu toe uit hebben gebracht (de MX900 en de V270) zijn er geen drivers. Ze werken wel onder Mac OS X, met gebruik van de ingebouwde driver. In het geval van de V270 heb je er ook geen last van, omdat dit een 'standaard' muis is. De enige functionaliteit die je dus mist, zeker bij de MX900, is het kunnen programmeren van de muisknoppen.

Overigens zijn er nog een paar andere muizen die niet worden ondersteund, zoals de MX610, de Mediaplay, de G5 en de MX518.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Anoniem: 87302 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 22:50:
[...]

was alleen jouw serie niet goed of zijn alle Macmice BT crap?
Wat ik begreep van de medewerker van A Mac had mijn serie problemen met connecten, alleen de andere punten zoals de degelijkheid was standaard MacMice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35517

De MX1000 is toch geen Bluetooth muis? Ik heb hem idd bij mijn Logitech Cordless Desktop MX3100 gehad maar hij heeft een RF ontvanger (overigens heb ik alle apparaten die geen hoge transferrate nodig hebben op een extra hubje aangesloten, dat scheelt ook een hele hoop :) )

(edit)
Wil er nog wel bij zeggen dat het echt een ontzettend lekkere muis is! Sinds ik deze muis heb voel ik echt het verschil met de goedkopere muizen en deze :) Komt misschien mede door de accu die erin zit maar ik vind zo'n zware muis echt lekker werken :)

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 35517 op 19-07-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

detee schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 16:28:
Wat dacht je van deze? Ik kijk er zelf al een tijdje naar. Iemand ervaring ermee?

Macally Bluetooth Mouse

[afbeelding]

Gezien bij macstuff.nl
Anoniem: 182070 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 12:39:

Macally BTmini: ook vrij klein, en zou ook makkelijk verbinding verliezen
Ik zoek ook nog steeds een mooie witte BT muis. Na wat recencies over de MacMice BT te hebben gelezen valt die af. Het lijkt erop dat er inderdaad geen goeie mooie witte BT muis bestaat met rechtermuisknop en scrollwheel. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik heb ook naar BT muizen gekeken en vind het aanbod erg tegenvallen. Bijna alle draadloze muizen zijn IR (zie daar het voordeel niet van in.. als je toch een ontvangertje erbij moet doen, kan het ook een BT dongle zijn).
Het nadeel van de V270 is voor mij dat hij best lelijk is. De MX1000 hier heeft BT, en er staat bij geschikt voor pc en mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evinyatar
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-04 14:01
AlexanderOnline schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 08:54:
Het nadeel van de V270 is voor mij dat hij best lelijk is. De MX1000 hier heeft BT, en er staat bij geschikt voor pc en mac.
Draadloos Ja
Bluetooth Nee
Radiografisch Ja
:?

Die "blue" in de titel duidt overigens enkel op de kleur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Uhm, laten we zeggen dat ik net wakker was 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Daedalus schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 00:21:
[...]
Overigens zijn er nog een paar andere muizen die niet worden ondersteund, zoals de MX610, de Mediaplay, de G5 en de MX518.
Van de MX610 is het wel raar, aangezien die (vrijwel) hetzelfde is als de muis van de Logitech Cordless Desktop for Mac S530. Voor de laatste zijn wel drivers voor de extra toetsen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Canaria schreef op zondag 23 juli 2006 @ 01:45:
[...]

Van de MX610 is het wel raar, aangezien die (vrijwel) hetzelfde is als de muis van de Logitech Cordless Desktop for Mac S530. Voor de laatste zijn wel drivers voor de extra toetsen.
Hij is vrijwel hetzelfde, maar bij de Cordless Desktop zit een MX600. Het (enige) verschil tussen een MX600 en een MX610 is dat er op de MX610 twee extra ledjes zitten voor IM en email notificatie. Waarschijnlijk wil Logitech hiervoor geen ondersteuning bieden en dat daarom deze muis niet 'geschikt' is voor een Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel

vooghel

Cunning linguist

Yes! Goed nieuws nou ja, gerucht voor Maccers die een meerknops BT muis willen, de bluetooth Mighty Mouse schijnt er aan te komen:
AppleInsider
MacRumours
Afbeeldingslocatie: http://images.appleinsider.com/mm-bluetooth-fcc17.jpg
Waarschijnlijk gebruikt het beestje laser tracking i.p.v. optische tracking, en leeft het op 2 AA batterijen. * vooghel hebben wil! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-04 00:32
Hoe zit het met:
a) laser - als je die bij iemand z'n ogen houdt. Kinderen verzinnen de leukste spelletjes tenslotte.
Zoals in de manual van een Targus muis ook staat:
Note: While the mouse is functioning, no laser light is
visible to the naked eye. Be careful not to look
directly into the emitter hole while the mouse is
active.

b) de straling van BlueTooth - je houdt toch constant een zender in je handjes

[ Voor 37% gewijzigd door Dancing_Animal op 25-07-2006 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat een timing !
hij is uit !
http://www.apple.com/mightymouse/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-04 21:20

LoneWolf

Just a Byte

ook in het nederlands
http://www.apple.com/nl/mightymouse/

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-04 16:39

Digistorm

tenax moderator pomorum

Een must-have. Het enige wat er nog (niet) ontbrak aan de mighty mouse was de draad! Verder een geweldige muis, al schijn ik een van de weinigen te zijn die de muis fijn vinden werken :?

Unum systema ad eos omnes regendos... | Macbook Pro 15" hi-res - Core i7 2635QM (2 GHz) / 8 GB / 160 GB SSD / Radeon 6490M | iPhone 3GS 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146149

Op het werk gebruik ik ook een Mighty Mouse, thuis een gewone Bluetooth versie van Apple. Deze zal snel vervangen worden door de draadloze nieuweling.

The MM vind ik ook wel prettig werken. Alles heeft natuurlijk zijn voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 17:13

dawuss

gadgeteer

Zullen we het hier verder houden op het afwegen van verschillende bluetooth muizen voor de Mac? Voor de Mighty Mouse specifiek hebben we dan [rml][ Bluetooth Mighty Mouse] Discussietopic[/rml].

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beakerflo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-04-2024
Hallo, om toch maar even dit hele oude topic uit het stof te halen.
Ik heb een Macbook Pro aangeschaft en zie op allerlei muizen versie nummers staan. Bluetooth 1.0, 1.2 en 2.0. Is er een goede reden om speciaal voor een versie te gaan?

Mac'er, duiker en MCT'er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:14

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

beakerflo schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 16:33:
Hallo, om toch maar even dit hele oude topic uit het stof te halen.
Ik heb een Macbook Pro aangeschaft en zie op allerlei muizen versie nummers staan. Bluetooth 1.0, 1.2 en 2.0. Is er een goede reden om speciaal voor een versie te gaan?
Alleen als je laptop een bepaalde versie niet ondersteund.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1