Toon posts:

SMTP van andere providers gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
ik heb een server draaien bij Onsnet. Tot mijn grote verbazing kan ik nergens gegevens voor een SMTP server vinden, dus mijn vraag is nu: kan ik ook zomaar de smtp server gebruiken van een andere provider? Dat ik in mijn php.ini bijvoorbeeld gewoon smtp.chello.nl ofzo neerzet? Kan ik dan wel gewoon mailen uit mijn scriptjes?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 12:18 ]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-02 17:31
Als je een login hebt wel ja... 99.9% heeft een login nodig.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:13
Ik dacht dat de SMTP servers zonder login werkte maar enkel accepteren op IP ranges die van hen zijn.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
tc982 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 12:20:
Ik dacht dat de SMTP servers zonder login werkte maar enkel accepteren op IP ranges die van hen zijn.
In php.ini kan je toch niet eens een wachtwoord opgeven?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nee, dat zou nog meer spam geven.

En op google vind ik direct het adres: mail.onsnet.nu

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 12:20:
Nee, dat zou nog meer spam geven.

En op google vind ik direct het adres: mail.onsnet.nu
Die had ik gister ook gevonden, maar die deed het toen niet met telnet.. Ik dacht dat die dood was. Maar nu doet hij het ineens wel. Bedankt mensen! :)

Edit: als ik dit in php.ini heb toegevoegd, moet ik dan nog iets in mijn scriptjes veranderen? Of werk de mail functie al meteen? En in phpBB, moet ik daar iets aan de SMTP doen? Daar moet je nl. wel een username en password invullen.. en die heb ik niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 12:26 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 12:24:
[...]

Die had ik gister ook gevonden, maar die deed het toen niet met telnet.. Ik dacht dat die dood was. Maar nu doet hij het ineens wel. Bedankt mensen! :)
Die bak is gewoon UP. Heb je getelnet vanaf de server die bij onsnet staat, of vanaf je eigen pc?
Als iedereen op elke SMTP server kan, zijn het open relay's, en zou dat nog meer spam geven.
Poort 25 van mail.onsnet.nu is geblokkeerd voor bakken buiten dat domain, logisch ;)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie het nu ja, dat hij up is.
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 12:24:
[Edit: als ik dit in php.ini heb toegevoegd, moet ik dan nog iets in mijn scriptjes veranderen? Of werk de mail functie al meteen? En in phpBB, moet ik daar iets aan de SMTP doen? Daar moet je nl. wel een username en password invullen.. en die heb ik niet.
En dit dan? ;)

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
UltraSub schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 12:18:
Als je een login hebt wel ja... 99.9% heeft een login nodig.
eh nee ? ik denk dat je in de war bent met POP3, normaal gesproken zal een ISP alleen connecties uit haar eigen IP range toestaan, dit om inderdaad zoals gesteld, spam en misbruik door derden te voorkomen.

Mailservers die wel open staan zijn zogenaamde open-relays en worden veel misbruikt om spam te versturen

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-02 17:31
Punica- schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 13:47:
[...]

eh nee ? ik denk dat je in de war bent met POP3, normaal gesproken zal een ISP alleen connecties uit haar eigen IP range toestaan, dit om inderdaad zoals gesteld, spam en misbruik door derden te voorkomen.

Mailservers die wel open staan zijn zogenaamde open-relays en worden veel misbruikt om spam te versturen
Nee, ben niet in de war... ;)
Bedoelde eigenlijk dat je dus niet zomaar over iedere smtp kunt mailen. Hetzij door een login, hetzij door een ip range. Was dus simpelweg vergeten dat er ook nog andere mogelijkheden zijn om de boel af te schermen (ip-ranges dus :P )

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:42
in phpbb hoef je user en password alleen in te vullen als je smtp dat vereist, in dit geval gewoon leeglaten dus :)

en btw de mailfunctie doet het direct bij phpbb, open maar test fora en subscribe op een topic en reageer er met een andere gebruiker op :)
Pagina: 1