[c++ builder] DLL met 2 applicaties

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Ik moet een module schrijven voor een bestaand simulatie programma. Deze module moet een berekening uitvoeren (dynamica van een variabel systeem). De berekening gaat volgens puntmassa's en veren.

Het simulatie programma roept de DLL aan, stuurt de nodig info hierheen en paast dan wat feedback terug. Ik wil echter meer functionaliteit.

Ik wil de huidige plaats van de puntmassa's en veren tekenen en ik wil een mogelijk kunnen bieden dat de gebruiker het systeem verandert (andere veren, aantal puntmassa's etc.). Het simulatie programma biedt deze functionaliteit niet.

Nu vroeg ik me af of ik een 2de programma kan maken die gelijktijdig met de DLL 'praat' om zo alles weer te geven en aanpassingen te doen terwijl het simulatie programma laad.
Ik heb gedacht aan communicatie dmv data op de hd op te slaan maar dit is erg traag en geen optie. Zijn er andere opties?

De DLL is met C++ builder 6 gemaakt, het simulatie programma is 20-sim

if broken it is, fix it you should

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Zoek op IPC, mogelijkheden genoeg.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

aangezien je zelf de DLL maakt kun je denk ik beter kiezen voor shared memory.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

• elgringo
HIGHGuY schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 10:19:
aangezien je zelf de DLL maakt kun je denk ik beter kiezen voor shared memory.
En hoe werkt zo iets, zijn er voorbeelden van? (mijn c++ boek (tech yourself borland c++ in 21 days) heeft geen info hiervan)

• elgringo
MSalters schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 19:30:
Zoek op IPC, mogelijkheden genoeg.
je doelt hierop neem ik aan: http://msdn.microsoft.com...rocess_communications.asp

Voorbeelden voor borland C++ kan ik niet vinden voor visual c++. Ik ga er vanuit dat het ongeveer op elkaar lijkt?

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Ja, daar kan je heel goed vanuit gaan.

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
"Ongeveeer" is een understatement; afgezien van COM zijn de IPC mechanismes die ze daar aanhalen allemaal Win32 API. Pure C dus.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1