[HTML/JS?] MSN email toevoegen aan MSN via link in browser

Pagina: 1
Acties:

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05-2025
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een manier om door middel van het klikken op een link in een browser / website er een bepaalde msnnaam aan die persoon zijn / haar msn contactlijst word toegevoegd.
Ik ben al tijdje op zoek hier en op google maar ik kan niets vinden. miss dat ik verkeerd zoek, maar vindt het nogal moeilijk oom een goede search phrase op te stellen die hits geeft.

Gr

ps. Ik heb niet de beschikking over een ASP/ASP.net server dus iets in ASP - C#/VB kan niet.

[ Voor 11% gewijzigd door jvaneijk op 14-07-2006 11:46 ]

iRacing Profiel

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

add msn contact with javascript @ google, 1e hit.

Raar... Is zo gek nog niet

• jvaneijk
Hartstikke bedankt voor de snelle reactie de oplossing is te vinden hier:

ActiveX oplossing: http://www.goingvirtual.n...l/content.htm&itemid=1445

plain html is iets makkelijker gewoon onderstaande toevoegen aan je site en klaar is kees.
HTML:
1
<a href="msnim:add?contact=email@host.com">Add to msn..</a>

LET WEL OP KAN ALLEEN IN Internet Explorer!!

iRacing Profiel

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

André

Analytics dude

Deze code zou het dus kunnen, er is ook een ActiveXObject voor. Nadeel is dat het alleen door IE ondersteund word, en daarbij vraag ik me af of alle IE's het ondersteunen.
HTML:
1
<a href="msnim:add?contact=email@host.com">Add to msn..</a>

Ik zou zelf de voorkeur geven om alleen het email adres te tonen zodat mensen zelf die kunnen toevoegen.

[ Voor 18% gewijzigd door André op 14-07-2006 12:03 ]

• jvaneijk
Ik zet het beide neer denk ik. Want je kan die oma's van tegenwoordig wel he. Die niet weten hoe hun MSN werkt. Tenminste die van mij weet het niet en als ik straks in Curacao zit dan kan ik moeilijk even mijn MSN in haar lijst zetten :D

iRacing Profiel