Toon posts:

[XP] Nieuw mobo, setup start niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows XP Home
Asus P5VDC-MX
Intel Celeron D 2.66 Ghz
512Mb
IDE hdd (maxtor)

Ik heb een (bovenstaand) upgrade-setje geinstalleerd nadat mijn oude mobo de geest gegeven had. De HDD is van het oude systeem meegekomen en heeft altijd goed gewerkt en heeft als primary OS Ubuntu Breezy en tevens een Windows 2000 installatie.

Wanneer ik nu de XP setup probeer te draaien, vraagt het systeem me of ik van CD wil booten en vervolgens wordt er gemeldt dat de hardware configuratie gecontroleerd wordt. Hierna wordt het scherm blank en gebeurt er niets meer. Je zou zeggen dat het mobo / cpu een probleem heeft ware het niet dat Ubuntu gewoon keurig boot en functioneert.

Heeft iemand suggesties over hoe ik dit het beste kan troubleshooten?

Verwijderd

Topicstarter
Ben inmiddels erachter dat het op een of andere manier aan m'n hardeschijf ligt. Start ik de Windows setup zonder HDD of met een andere (behoorlijk oude) HDD dan start de windows setup wel gewoon.

Beide hebben linux partities dus daaraan kan het niet liggen. Iemand ideeen?

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:47
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 11:22:
Ben inmiddels erachter dat het op een of andere manier aan m'n hardeschijf ligt. Start ik de Windows setup zonder HDD of met een andere (behoorlijk oude) HDD dan start de windows setup wel gewoon.

Beide hebben linux partities dus daaraan kan het niet liggen. Iemand ideeen?
Is het een Sata Schijf ?
Zoja, Sata Drivers geinstalleerd ?

Verwijderd

Topicstarter
Zijn beide IDE.
Ubuntu boot er nog steeds keurig van en ook de W2K install die er op stond was okay.