Toon posts:

Help

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ga binnenkort en Canon EOS 30D aanschaffen. Maar nu ben ik wat objectieven betreft helemaal de weg kwijt. Er zijn zoveel objectieven, alleen al van Canon zelf. En dan heb ik het niet eens over andere merken.

Ik wil graag objectieven vanaf behoorlijk groothoek tot en met een goede tele-afstand. Ik ben geen professionele fotograaf, maar wil wel redelijk goede kwaliteit lenzen. Op de canon website zag ik onderstaande lenzen:

Canon EF 75-300mm f/4-5,6 IS USM
Canon EF S 17-85mm f/4,0-5,6 IS USM
Canon EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM

Maar is de lichtsterkte wel voldoende? En zijn de lenzen kwalitatief wel goed? Kortom, welke objectieven moet ik kiezen?

Alvast bedankt.

Gr. Henk

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-01 15:23

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

1. Voortaan duidelijkere topictitels
2. Kijk hier: Het grote Canonmount-objectieven-topic V3.0

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Kijk even hier: Het grote Canonmount-objectieven-topic V3.0
Verder is je topictitel nu niet echt erg verhelderend....

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:11

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Verwijderd

Ik zou zeggen kijk eens in het grote canonmount objectieven topic.

Oh, ja, daar gaan ze vragen wat je met je fototoestel wilt gaan doen. Om zo maar te roepen dat je de hele range van 10-300 mm af wilt dekken kan natuurlijk wel, maar waarschijnlijk ga je een heleboel geld uitgeven wat eigenlijk helemaal niet nodig is.

Je zegt dat je net begint met fotograferen, dan zou ik zeggen: begin met de kitlens (18-55 mm) en de 70-300 mm, dan kun je eens kijken wat je nu eigenlijk van je camera verwacht en wat je er mee wilt gaan doen.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Doe in het vervolg alsjeblieft een klein beetje moeite om een normale topictitel te kiezen en om te kijken of er al een topic met jouw vraag staat. We hebben hier een speciaal topic voor (is al een paar keer genoemd hier) waar je jouw vraag kwijt kunt.

Die topictitel moet een beetje aansluiten bij je vraag zodat anderen hem via de search ook nog kunnen vinden. Niemand gaat zoeken op "help" als hij een keuze wil maken uit deze objectieven :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.