Maxtor Diamondmax 10, Serie; 6L250R0
http://www.maxtor.com/_fi...mondmax_10_data_sheet.pdf
Ik heb op mijn externe harddisk ‘maxtor diamondmax 10 serie nummer 6L250R0’ te veel stroom gezet (40Vdc in plaats van 12Vdc) Hij doet het nu dus niet meer. Ik heb de externe harde schijf open gemaakt en de harde schijf (IDE) er uitgehaald, deze heb ik aangesloten in mijn desktop. Mijn desktop starte niet op, gaf geen kick.
Ik heb het vermoede dat het aan de printplaat ligt die op de harddisk zit. Gisteren heb ik een nieuwe harddisk gekocht (zelfde model). Heb het printplaatje losgeschroefd en hem op de kapotte harddisk geschroefd. Dit keer starte mijn computer wel op, alleen herkende mijn computer de harddisk niet. Nergens kon ik terug vinden dat de computer hem herkende of vond.
Extra info;
- met het oude printplaatje draaide de harddisk niet
- met het nieuwe printplaatje draaide de harddisk wel
- het printplaatje is iets nieuwer (6maanden) en is iets anders dan de oude printplaat.
Wat kan ik nu doen?
Nieuw (oude) printplaatje bestellen in Singapore? (waar kan dat)
De hardeschijf op sturen naar Maxtor? (wat zijn de kosten)
Of heeft iemand de zelfde hardeschijf en doet hem voor een mooi bedrag weg?
Alvast bedankt voor jullie hulp!!!
Erik
http://www.maxtor.com/_fi...mondmax_10_data_sheet.pdf
Ik heb op mijn externe harddisk ‘maxtor diamondmax 10 serie nummer 6L250R0’ te veel stroom gezet (40Vdc in plaats van 12Vdc) Hij doet het nu dus niet meer. Ik heb de externe harde schijf open gemaakt en de harde schijf (IDE) er uitgehaald, deze heb ik aangesloten in mijn desktop. Mijn desktop starte niet op, gaf geen kick.
Ik heb het vermoede dat het aan de printplaat ligt die op de harddisk zit. Gisteren heb ik een nieuwe harddisk gekocht (zelfde model). Heb het printplaatje losgeschroefd en hem op de kapotte harddisk geschroefd. Dit keer starte mijn computer wel op, alleen herkende mijn computer de harddisk niet. Nergens kon ik terug vinden dat de computer hem herkende of vond.
Extra info;
- met het oude printplaatje draaide de harddisk niet
- met het nieuwe printplaatje draaide de harddisk wel
- het printplaatje is iets nieuwer (6maanden) en is iets anders dan de oude printplaat.
Wat kan ik nu doen?
Nieuw (oude) printplaatje bestellen in Singapore? (waar kan dat)
De hardeschijf op sturen naar Maxtor? (wat zijn de kosten)
Of heeft iemand de zelfde hardeschijf en doet hem voor een mooi bedrag weg?
Alvast bedankt voor jullie hulp!!!
Erik