Toon posts:

[XP] BSOD 0x0000008e - hoe op te lossen?*

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Help.

Plots, zo lijkt het, wordt mijn pc steeds herstart, na een blauw scherm en de melding: stop: 0x0000008e (allerlei soorten lettercijfercombinatiesm,steeds verschilend). Volgens mij een beruchte melding. Wel kan ik in veilige modus mijn pc laten draaien. Kan dus geen voeding zijn?? Is ontstaan nadat ik een .exe programmaatje heb verwijderd via scan met mcafee. Was een oud niet meer bruikbaar xp crack ding.. Van lang geleden en niet gebruikt. Dus kan geen kwaad dacht ik. Systeemherstel is bij mij uitgeschakeld (heb ik nog nooit wat aan gehad). Wat te doen?

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-03 21:56
Heb je die melding al door google gehaald? Je krijgt dan maar zo'n 1000 resultaten ofzo :D
http://support.microsoft....spx?scid=kb%3Bnl%3B827663

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nou, begin eens met troubleshooten. Test of alle hardware nog goed is (met name het geheugen) en als dat goed gaat installeer je OS eens opnieuw.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 10:53:
[...]
Nou, begin eens met troubleshooten. Test of alle hardware nog goed is (met name het geheugen) en als dat goed gaat installeer je OS eens opnieuw.
Herinstalleren vind ik nou niet bepaald iets voor een tweaker hoor. Er zit veel meer uitdaging in de oorzaak te vinden en op te lossen! Leer je veel meer van en is uiteindelijk sneller doordat je bij toekomstige problemen de geleerde zaken weer kunt gebruiken. Ik ken mensen die herinstalleren hun PC iedere 2 maanden, ik heb zelf mijn XP nog nooit geherinstalleerd en die draait al sinds XP net uit was. Dus dat is 5 of 6 jaar of zo denk ik? En dat 24/7 en met veel dingen er op en er af en er op en er af, zowel hardware als software. Dus.....

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 17:28

Sa1

Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 10:59:
[...]

Herinstalleren vind ik nou niet bepaald iets voor een tweaker hoor. Er zit veel meer uitdaging in de oorzaak te vinden en op te lossen! Leer je veel meer van en is uiteindelijk sneller doordat je bij toekomstige problemen de geleerde zaken weer kunt gebruiken. Ik ken mensen die herinstalleren hun PC iedere 2 maanden, ik heb zelf mijn XP nog nooit geherinstalleerd en die draait al sinds XP net uit was. Dus dat is 5 of 6 jaar of zo denk ik? En dat 24/7 en met veel dingen er op en er af en er op en er af, zowel hardware als software. Dus.....
het is maar hoe je er zelf mee omgaat... zelf heb ik een ris server thuis als m'n pc kuren vertoond trap ik de ris image der overheen winupdateje draaien en hij gaat weer als een speer...

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Om ontopic te reageren ;)...

Als het in veilige modus wel werkt moet je eens kijken naar je drivers. Deze gewoon allemaal updaten (moederbord, videokaart, netwerkkaart, eventuele (raid) controllers, etc.).

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 10:59:

5 á 6 jaar met 1 installatie waar je vanalles mee hebt uitgehaald, zowel soft -als hardware matig, vind ik eerlijk gezegd best knap :P
Als de bekende dingen niet meer helpen (BSOD guide/faq's) en je systeemherstel hebt uitgeschakeld raad ik je aan om eens een verse install te doen.

But I thought YOU did the backups...

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-03 17:28

Sa1

m33p schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 11:14:
Om ontopic te reageren ;)...

Als het in veilige modus wel werkt moet je eens kijken naar je drivers. Deze gewoon allemaal updaten (moederbord, videokaart, netwerkkaart, eventuele (raid) controllers, etc.).
maar is hier niet een sticky van ofzo.. het compelte bsod verhaal ofzo? k ga ff zoeken :)

hier :)
Windows XP en 2000 BSOD guide

[ Voor 9% gewijzigd door Sa1 op 14-07-2006 11:18 ]

• Insanergy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-11-2025
Sa1 schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 11:17:
[...]
maar is hier niet een sticky van ofzo.. het compelte bsod verhaal ofzo? k ga ff zoeken :)
klik

But I thought YOU did the backups...

Verwijderd

Topicstarter
Verse drivers. Is een idee, maar hoe krijg ik die, in de veilige modus is geen netwerkverbinding, zover ik weet, of toch, dat is een mogelijkheid via f8/starten he>?

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Er is ook een optie 'Veilige modus met netwerkondersteuning' ;)

Verwijderd

Blauw scherm is bijna altijd een ring-0 probleem. Dus kernel-mode drivers. 9 van ed 10 keer veroorzaakt door b-merk drivers met fouten. Heb je een driver die tijdens installatie eengeeft dat hij de MS certificering niet heeft gehad dan is dat verdachte nummer 1. Verder is de video driver vaak ook iets dat wel eens moeilijk wil doen. Haal eens updates van drivers van het web en installeer die eens. Regclean draaien om de registry op te schonen is ook aan te bevelen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel nog even aan want "het blauwe schermpje .... zucht" zegt natuurlijk helemaal niks over je topic - let hier aub ook zelf op :)

Verwijderd

Topicstarter
Ben van de luie stempel. Nieuwe xp, reparatie-installatie met behoud van bestanden enzo, en alles draait weer goed. Dank voor het meedenken.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Open dan geen topic, spaen1 - als je binnen 6 uur besluit te herinstalleren dan is het nogal onbeschoft om mensen te laten meedenken met jouw probleem :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.