Toon posts:

[2000] Event 1000 error userenv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag, of eigenlijk een probleem.

Tijdens een poging om printer problemen op te lossen ben ik er achter gekomen dat er al een tijd foutmeldingen binnen komen die er als volgt uit zien:

Event: 1000
Source: userenv

Discription:
Windows cannot obtain the domain controller name for your computer network. Return value (59).

Deze error blijft maar komen, maar ik heb geen idee wat ik moet doen om het op te lossen.

Ik heb gezocht op de microsoft knowlegdebase en op internet, maar ik kon niks vinden wat hier de oplossing voor zou zijn.

Heeft iemand een idee of een oplossing?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waar komen die foutmeldingen binnen? Op alle Pcs? Op je domain controller? Op één PC?
Werkt die PC verder wel naar behoren? Staan er nog andere zaken in je eventlog? :)

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

ik denk dat hij deze krijgt op die betreffende server...
Ping vanaf die server eens de domain controller met een packet size groter dan de MTU, wellicht krijg je dan een request time out.
Dan zou ik daarna eens de driver voor de NIC updaten, daarna zelfde ping uitvoeren. Wellicht is het dan opgelost.

Die errorcode 59, kan ook nog duiden op een brak netwerkonderdeel (NIC zelf, netwerkkabel, hub, etc)
Kijk of je dan op andere PC's/servers ook deze meldingen terugvindt.

[ Voor 23% gewijzigd door Rfce op 14-07-2006 23:18 ]

euh...ja

Verwijderd

Topicstarter
Het is een server waar de foutmeldingen op binnenkomen. Ik ben op de server gaan kijken wegens problemen met het printen. Op het ene moment kan er wel geprint worden op het volgende moment niet.

Verder staat er niks wat op valt in de eventlog.

Bij het pingen krijg ik gewoon reactie van de domain controller.

En ik krijg alleen op die server die meldingen.

• elevator
  • Niet online

elevator

En die server - is dat zelf een domain controller?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat is geen domain controller..

• elevator
  • Niet online

elevator

Hoe staat de DNS instellingen op die server geconfigureerd? :)

Verwijderd

Topicstarter
Die staat ingesteld op dezelfde dns servers als op de andere servers hier. Dus lijkt me vreemd als het daar aan zou kunnen liggen.
Pagina: 1